Zelf heb ik hier ook even een vraag over. Het is me opgevallen dat de geartronic zich geheel anders gedraagt dan de automaat in de V40. De V40 heeft een 4 bak wat heb iets rustiger qua schakelgedrag maakt maar dat is niet het enige. De geartronic gedraagt zich heel anders wanneer er heel vloeiend vermogen gevraagd word.
Voorbeeldje: Je rijd 60, dan rijdt ie in zn 4. Als je dan heel rustig gas gaat geven (dus zonder kickdown) dan lijkt het net een CVT, het toerental gaat dan van 1500 naar ~2500 toeren (met gaspedaal in zelfde stand houden continue) en de auto trekt netjes op. De V40 is net een handbak dan, hij blijft gewoon hangen in zijn versnelling, toerental gaat omhoog naarmate je sneller gaat en je rijdt gewoon op koppel, veel fijner en rustiger dan dat die motor zo gaat loeien. Ik weet niet of het nou slippen is of dat het de koppelomvormer is. Hetzelfde gebeurt in de manual mode. Is dit bij die van jullie ook zo? Of zou ie aan een flush toe zijn?
Voorbeeldje: Je rijd 60, dan rijdt ie in zn 4. Als je dan heel rustig gas gaat geven (dus zonder kickdown) dan lijkt het net een CVT, het toerental gaat dan van 1500 naar ~2500 toeren (met gaspedaal in zelfde stand houden continue) en de auto trekt netjes op. De V40 is net een handbak dan, hij blijft gewoon hangen in zijn versnelling, toerental gaat omhoog naarmate je sneller gaat en je rijdt gewoon op koppel, veel fijner en rustiger dan dat die motor zo gaat loeien. Ik weet niet of het nou slippen is of dat het de koppelomvormer is. Hetzelfde gebeurt in de manual mode. Is dit bij die van jullie ook zo? Of zou ie aan een flush toe zijn?