Vandaag heeft mijn v70 D5 geartronic bj 2005 de respectabele 500.000 km gehaald! :thumb:
Het is erg leuk om nog even terug te lezen in dit topic. In 2011 kocht ik de auto en toen waren er best wel grote problemen met de automaat. Hij viel de hele tijd in een storing en bokte als een gek.
In dit topic kun je op pagina 5 (13-10-2011), pagina 6 (17-10-2011) en uiteindelijk op pagina 7 (25-10-2011) onder mijn naam zien wat uiteindelijk er voor zorgde dat de problemen en storingen weg gingen en wegbleven.
GS Powerflush was degene die de automaat weer goed kreeg. Het is een oplossing geweest die duurzaam bleek en geen lapmiddel. Inmiddels hebben we de auto nog steeds en de automaat is nog steeds de originele, ongereviseerde versie.
De auto is inmiddels een 2e auto geworden en rijdt erg veel in de bebouwde kom. Zeker de laatste 50.000 km heeft de bak veel te lijden gehad, het zijn bijna allemaal kilometers in de bebouwde kom. Van mijn 2 honden die bijna elke dag achterin zitten mag ik de auto niet wegdoen. Dat komt me goed uit want ik wil hun niet in de nieuwe andere auto.
En vandaag dus het historische moment van 500.000 km en moest ik even terugdenken aan de problemen in 2011 toen het erop leek dat een revisie of nieuwe bak m'n portemonnee zou leegmaken.
Nadat (volgens mij Gery Slot?) bij mij thuis was geweest schakelde hij vele malen beter. De maanden en jaren daarna ging hij alleen maar beter schakelen.
Dat was hetzelfde met het stuurhuis overigens.Die heeft hij toen ook gespoeld.
Ik heb besloten de auto op te rijden en te kijken hoe lang hij het nog vol houdt. Het is ook nog de originele motor die overigens ook nog perfect loopt.
De laatste 2 maanden is hij wel iets minder netjes gaan schakelen, hij bokt niet maar pendelt een klein beetje als ik rond de 70km rij. Ach,het hoeft niet meer perfect te zijn.
Het gaat me te ver om de honderden reacties hier te lezen en wat er allemaal sindsdien nog is bijgeschreven, maar volgens mij was GS de redder van de Geartronic.
Ik denk dat ik met 500.000 km en de originele bak en motor wel een beetje recht van spreken heb. :yes:
Om hem een beetje te verwennen heb ik vandaag de auto nieuwe motorolie, oliefilter en 2 nieuwe banden achter gegeven. Dat was nodig voor de APK waar de auto overigens wederom glansrijk doorheen kwam.
Ik twijfel nog een beetje of ik de bak opnieuw zal laten flushen nu hij weer de laatste 2 maanden een beetje pendelt.Het wordt natuurlijk nu een beetje de sport om de auto rijdende te houden en misschien zelfs ooit de 6 ton aan te tikken met de originele bak en motor.
De auto is altijd in onderhoud geweest bij de Volvo dealer maar vandaag is hij voor het eerst vreemd gegaan bij Kwikfit. :shame:
De monteurs daar waren best wel onder de indruk van deze km.stand en de roetmeting was heel erg laag. Volgens hun zou dat betekenen dat de motor niet zoveel slijtage heeft?
Hij verbruikt praktisch geen olie dus het zou zo maar kunnen. Misschien zet ik hem nog wel eens op een rollenbank om te kijken hoeveel PK er nog over is.
Hoe dan ook, deze geflushte automaat doet het nog steeds! Misschien dat weer een keer in adaptieve stand zetten en inleren het schakelen nog iets kan verbeteren?
Het is erg leuk om nog even terug te lezen in dit topic. In 2011 kocht ik de auto en toen waren er best wel grote problemen met de automaat. Hij viel de hele tijd in een storing en bokte als een gek.
In dit topic kun je op pagina 5 (13-10-2011), pagina 6 (17-10-2011) en uiteindelijk op pagina 7 (25-10-2011) onder mijn naam zien wat uiteindelijk er voor zorgde dat de problemen en storingen weg gingen en wegbleven.
GS Powerflush was degene die de automaat weer goed kreeg. Het is een oplossing geweest die duurzaam bleek en geen lapmiddel. Inmiddels hebben we de auto nog steeds en de automaat is nog steeds de originele, ongereviseerde versie.
De auto is inmiddels een 2e auto geworden en rijdt erg veel in de bebouwde kom. Zeker de laatste 50.000 km heeft de bak veel te lijden gehad, het zijn bijna allemaal kilometers in de bebouwde kom. Van mijn 2 honden die bijna elke dag achterin zitten mag ik de auto niet wegdoen. Dat komt me goed uit want ik wil hun niet in de nieuwe andere auto.
En vandaag dus het historische moment van 500.000 km en moest ik even terugdenken aan de problemen in 2011 toen het erop leek dat een revisie of nieuwe bak m'n portemonnee zou leegmaken.
Nadat (volgens mij Gery Slot?) bij mij thuis was geweest schakelde hij vele malen beter. De maanden en jaren daarna ging hij alleen maar beter schakelen.
Dat was hetzelfde met het stuurhuis overigens.Die heeft hij toen ook gespoeld.
Ik heb besloten de auto op te rijden en te kijken hoe lang hij het nog vol houdt. Het is ook nog de originele motor die overigens ook nog perfect loopt.
De laatste 2 maanden is hij wel iets minder netjes gaan schakelen, hij bokt niet maar pendelt een klein beetje als ik rond de 70km rij. Ach,het hoeft niet meer perfect te zijn.
Het gaat me te ver om de honderden reacties hier te lezen en wat er allemaal sindsdien nog is bijgeschreven, maar volgens mij was GS de redder van de Geartronic.
Ik denk dat ik met 500.000 km en de originele bak en motor wel een beetje recht van spreken heb. :yes:
Om hem een beetje te verwennen heb ik vandaag de auto nieuwe motorolie, oliefilter en 2 nieuwe banden achter gegeven. Dat was nodig voor de APK waar de auto overigens wederom glansrijk doorheen kwam.
Ik twijfel nog een beetje of ik de bak opnieuw zal laten flushen nu hij weer de laatste 2 maanden een beetje pendelt.Het wordt natuurlijk nu een beetje de sport om de auto rijdende te houden en misschien zelfs ooit de 6 ton aan te tikken met de originele bak en motor.
De auto is altijd in onderhoud geweest bij de Volvo dealer maar vandaag is hij voor het eerst vreemd gegaan bij Kwikfit. :shame:
De monteurs daar waren best wel onder de indruk van deze km.stand en de roetmeting was heel erg laag. Volgens hun zou dat betekenen dat de motor niet zoveel slijtage heeft?
Hij verbruikt praktisch geen olie dus het zou zo maar kunnen. Misschien zet ik hem nog wel eens op een rollenbank om te kijken hoeveel PK er nog over is.
Hoe dan ook, deze geflushte automaat doet het nog steeds! Misschien dat weer een keer in adaptieve stand zetten en inleren het schakelen nog iets kan verbeteren?