Automaat power flushen.. is zeker een aanrader, nu ook met foto link!

Hano1963
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 61
Subject:

500000

· 
Posted: 05.02.2015 - 20:51  ·  #721
Vandaag heeft mijn v70 D5 geartronic bj 2005 de respectabele 500.000 km gehaald! :thumb:
Het is erg leuk om nog even terug te lezen in dit topic. In 2011 kocht ik de auto en toen waren er best wel grote problemen met de automaat. Hij viel de hele tijd in een storing en bokte als een gek.
In dit topic kun je op pagina 5 (13-10-2011), pagina 6 (17-10-2011) en uiteindelijk op pagina 7 (25-10-2011) onder mijn naam zien wat uiteindelijk er voor zorgde dat de problemen en storingen weg gingen en wegbleven.
GS Powerflush was degene die de automaat weer goed kreeg. Het is een oplossing geweest die duurzaam bleek en geen lapmiddel. Inmiddels hebben we de auto nog steeds en de automaat is nog steeds de originele, ongereviseerde versie.
De auto is inmiddels een 2e auto geworden en rijdt erg veel in de bebouwde kom. Zeker de laatste 50.000 km heeft de bak veel te lijden gehad, het zijn bijna allemaal kilometers in de bebouwde kom. Van mijn 2 honden die bijna elke dag achterin zitten mag ik de auto niet wegdoen. Dat komt me goed uit want ik wil hun niet in de nieuwe andere auto.
En vandaag dus het historische moment van 500.000 km en moest ik even terugdenken aan de problemen in 2011 toen het erop leek dat een revisie of nieuwe bak m'n portemonnee zou leegmaken.
Nadat (volgens mij Gery Slot?) bij mij thuis was geweest schakelde hij vele malen beter. De maanden en jaren daarna ging hij alleen maar beter schakelen.
Dat was hetzelfde met het stuurhuis overigens.Die heeft hij toen ook gespoeld.

Ik heb besloten de auto op te rijden en te kijken hoe lang hij het nog vol houdt. Het is ook nog de originele motor die overigens ook nog perfect loopt.
De laatste 2 maanden is hij wel iets minder netjes gaan schakelen, hij bokt niet maar pendelt een klein beetje als ik rond de 70km rij. Ach,het hoeft niet meer perfect te zijn.

Het gaat me te ver om de honderden reacties hier te lezen en wat er allemaal sindsdien nog is bijgeschreven, maar volgens mij was GS de redder van de Geartronic.
Ik denk dat ik met 500.000 km en de originele bak en motor wel een beetje recht van spreken heb. :yes:

Om hem een beetje te verwennen heb ik vandaag de auto nieuwe motorolie, oliefilter en 2 nieuwe banden achter gegeven. Dat was nodig voor de APK waar de auto overigens wederom glansrijk doorheen kwam.
Ik twijfel nog een beetje of ik de bak opnieuw zal laten flushen nu hij weer de laatste 2 maanden een beetje pendelt.Het wordt natuurlijk nu een beetje de sport om de auto rijdende te houden en misschien zelfs ooit de 6 ton aan te tikken met de originele bak en motor.
De auto is altijd in onderhoud geweest bij de Volvo dealer maar vandaag is hij voor het eerst vreemd gegaan bij Kwikfit. :shame:
De monteurs daar waren best wel onder de indruk van deze km.stand en de roetmeting was heel erg laag. Volgens hun zou dat betekenen dat de motor niet zoveel slijtage heeft?
Hij verbruikt praktisch geen olie dus het zou zo maar kunnen. Misschien zet ik hem nog wel eens op een rollenbank om te kijken hoeveel PK er nog over is.

Hoe dan ook, deze geflushte automaat doet het nog steeds! Misschien dat weer een keer in adaptieve stand zetten en inleren het schakelen nog iets kan verbeteren?
aeos
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 60
Subject:

Re: Automaat power flushen.. is zeker een aanrader, nu ook met foto link!

· 
Posted: 05.02.2015 - 21:29  ·  #722
Van harte gefeliciteerd met deze geweldige km stand. Wens je nog vele fijne kilometers toe, en zie je verhaal bij de 550.000 km graag tegemoet. Als je zo netjes met hem omgaat zou het toch geen probleem mogen worden?

Het lijkt me nu ook een sport hem naar de 600.000 km te brengen. :thumb:
Heel veel veilige en plezierige kilometers gewenst !!! :D
Bover
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.02.2015 - 21:57  ·  #723
Gefeliciteerd met de 500.000km! :birthday1:
Geweldig die km stand maar die had je zeker niet gehaald als je in onderhoud was geweest bij de Kwik-fit :o
Mijn advies is wel om nog een keer te flushen als je de middelen hebt. Kan zeker geen kwaad. En Gs Powerflush is er nog steeds. :hi:
rappendaf
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

· 
Posted: 05.02.2015 - 23:55  ·  #724
Op naar 1000000 km :thumb: .mooi om goed nieuws over de automaat te horen en dat het flushen wel degelijkhelpt
Bover
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.04.2015 - 19:16  ·  #725
Hi Hano,

Ik heb woensdag in Elst bij Volvotune Obbe mijn bak laten flushen met 302.500 op de teller. Dat was voor mij de derde flush sinds jan 2012 toen ik deze Volvo D5 My2006 met 120.000km op de teller kocht uit Duitsland.
Ik heb nu inmiddels drie keer geflusht en nu de derde keer was de olie nog redelijk rood, ondanks een zeer stevige tuning. Maar gek genoeg merk ik na het flushen wel weer op dat de bak net weer iets soepeler schakelt.
Ik ga net als jij naar de 500.000km en heb deze volvo al helemaal door gerepareerd tot en met een nieuwe stoelzitting toe. .
Moet makkelijk kunnen maar ik ben overtuigd dat regelmatig flushen zeker helpt bij oudere bakken op langer te leven....Dus ook met 500.000 zou ik als ik jou was..... :yes:
En ik heb door Volvotune wel mijn EGR klep en DPf laten afdichtten en software matig laten aanpassen.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 26.04.2015 - 10:33  ·  #726
Flushen is altijd een aanrader.
Bij gebruik krijg je aanslag, dit is normaal, maar teveel aanslag zorgt voor problemen en dat wil je eigenlijk niet.
Flushen (op de juiste) manier is de enigste weg dit tegen te gaan.
Houd je dit goed bij, dan kan een bak erg lang meegaan.
Gelukkig hebben we hier forumsponsoren, welke dit erg goed onder de knie hebben.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 08.05.2015 - 12:19  ·  #727
Ik was ff wat aan het neuzen hiero, maar waar is Varioclean gebleven?
Martijn
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 27
Homepage: mnijenkamp.nl
Subject:

· 
Posted: 08.05.2015 - 17:44  ·  #728
Quote door [-Tom-]

Ik was ff wat aan het neuzen hiero, maar waar is Varioclean gebleven?

Varioclean voldoet niet aan de eisen waar wij als forum waarde aan hechten. Derhalve wij besloten hebben dat wij het niet kunnen maken om deze als forumsponsor aan te bieden. Voor info kun je me PM'en.
Bover
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 10.05.2015 - 14:19  ·  #729
Hanno; Ik vraag me eigenlijk af of een automaat nu zoveel meer te leiden heeft als hij korte kilometers maakt.ik denk van wel, immers de temperatuur blijft mogelijk te laag en dus ook mogelijk het effect om te smeren, maar dat zou alleen al een reden zijn om de automaat nog voor een tweede keer te flushen. ]
Ik weet zeker dt je automaat daar blij van wordt. :D
thuur-2210
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Automaat laten flushen

· 
Posted: 03.06.2015 - 16:21  ·  #730
Heb vrijdag 5 juni afspraak staan om mijn automaat te laten flushen / spoelen. Dit laat ik doen bij Henri's Power transmissies in Landgraaf. Heeft mij een prijs van € 153,40 incl. BTW doorgegeven. Volvo V70 heeft 404.000 Km op teller staan en doe dit om problemen op termijn te voorkomen. Is eerste keer dat ik dit laat doen. Zal mij benieuwen.
Parkstad
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 03.06.2015 - 16:31  ·  #731
Bij Henri's Power transmissies in Landgraaf zit je goed voor het Flushen,
Ik heb het daar ook laten doen met 14 liter gespoeld,
is natuurlijk iets duurder maar wel met een andere soepele bak terug.
volvo355
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 25
Homepage: volvov70forum.nl
Subject:

· 
Posted: 03.06.2015 - 16:33  ·  #732
Heb vrijdag 5 juni afspraak staan om mijn automaat te laten flushen / spoelen. Dit laat ik doen bij Henri's Power transmissies in Landgraaf. Heeft mij een prijs van € 153,40 incl. BTW doorgegeven. Volvo V70 heeft 404.000 Km op teller staan en doe dit om problemen op termijn te voorkomen. Is eerste keer dat ik dit laat doen. Zal mij benieuwen.

Dat is wel een hele scherpe prijs voor spoelen. Voor spoelen is flink wat olie benodigd. Is de prijsopgave niet voor drain and fill? dus oude olie eruit en nieuwe erin.
thuur-2210
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.06.2015 - 16:37  ·  #733
Dit is de prijs volgens hem voor het flushen van de automaat. Heb hem nog gebeld om te vragen wat de werkwijze is en heeft mij in detail verteld wat gedaan wordt. Vond deze prijs ook wat aan de lage kant tov andere afgegeven prijzen. Maar goed vrijdag weet ik het zeker!
Martijn
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 27
Homepage: mnijenkamp.nl
Subject:

· 
Posted: 03.06.2015 - 17:15  ·  #734
Ik wil natuurlijk niets of niemand direct benadelen, maar deze prijs is inderdaad erg laag.

Wordt er gebruik gemaakt van professionele middelen? Zoals die van BG?
En wordt er gebruik gemaakt van originele, of gelijkwaardige kwaliteit transmissie olie? Is de werkwijze hetzelfde?

Morgen weten we meer. ;)
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 03.06.2015 - 18:09  ·  #735
Als het vergelijkbaar is met de goede flushers zoals hier op het forum is het een bizar lage prijs.

Ongeveer de helf dacht ik.

Zal mij benieuwen

Maak er eens een filmpje van

Selected quotes for multi-quoting:   0