Quote door thuur-2210
Hier ben ik weer. Ben vrijdag geweest om de automaatbak te laten flushen. Zeer net en deskundig bedrijf. Doen alleen maar versnellingsbakken en automaten. Auto werd aan spoelmachine gezet en bij de eerste draai kwam toch wel erg bruine olie eruit. Hebben automaat met 12 liter olie laten spoelen en weer opnieuw afgevuld. Zij gebruiken al meer dan één jaar geen reinigingsmiddel meer omdat bewezen was dat deze vloeistof erg agressief is en niet goed is voor de bak. Bleek op termijn wel voor problemen te zorgen. Merk wel een degelijk verschil met rijden. Geen gebonk meer bij omzetten van P naar D en schakeld gevoelloos naar andere versnellingen. Topper. Het enige minpunt is dat ik geen koffie kreeg aangeboden. Heb toch wel 75 min. moeten wachten. Maar daar zal de prijs wel op gebaseerd zijn.
Onze automaat is eerst ook gespoeld.. Zonder reiniger.. Onze olie zag er na 25k alweer zo uit :
Plaatje van schone ATF :
De reiniger van BG i.c.m. de juiste methode en kennis heeft zichzelf wel bewezen de afgelopen jaren. Ik ken verscheidene leden welke enkel spoelen mét reiniger (Bij TPR, GS-Powerflush óf MMTS) Obbe doet ook nog spoelen, maar dat is niet zijn hoofdactiviteit. Overigens, bovenstaande bedrijven spoelen ook niet met 12 liter olie, maar ik geloof met 15.
De reiniger is zeker niet te agressief, sterker nog, de bak schakelt na spoelen met reiniger (de bak word dus echt gereinigd!) vele malen beter als zonder. En helaas spreken wij uit eigen ervaring. Spoelen zonder reiniger is eigenlijk zinloos. En om terug te komen op die andere leden, deze rijden nog steeds probleemloos rond..