Automaat power flushen.. is zeker een aanrader, nu ook met foto link!

Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

Re: Automaat power flushen.. is zeker een aanrader, nu ook met foto link!

· 
Posted: 06.01.2016 - 20:04  ·  #781
Dat zou je inderdaad verwachten.....
JPAK
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 06.01.2016 - 22:22  ·  #782
@PVL: nee, geen antiskid melding in scherm gezien.

Geluid hoor je met name als je met bepaalde snelheid over wasbordhobbels rijdt (auto komt in resonantie).

Ga in weekend bouten controleren.

Groet,
Jacques.
Bover
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.01.2016 - 17:58  ·  #783
ik heb inmiddels tussen januari 2012=120.500km en december 2015= 341.500 in totaal 220.000km de bak drie keer laten flushen. Dus elke 70.000km.

Er zit sinds eerste flush bij Gery GS Powerflush 100% syntheet in. De eerste keer was de olie zwartachtig-donkerbruin, de tweede keer licht bruin/roodachtig en de derde keer kon je de rode kleur bijzonder goed herkennen. Je zag een beetje verschil met de nieuwe ATF.

Ik zou me geen zorgen maken om mineraal of synthetisch. Mijn gedachte is dat je synthetische olie beter kunt manipuleren dan minerale maar voor de rest doen beide hun werk heb ik proefondervindelijk vastgesteld in middels. Beide wordt aageboden door de firma's.

Ik heb inmiddels begrepen dat automaten die het niet goed doen meestal geholpen zijn met een- en incidenteel een tweede flush.
Mijn automaat schakelt feitelijk als nieuw, bijna geruisloos en zonder schokken als in boter zeg maar. :D
.
Ik flush ook elke 70.000km omdat ik er een zware tuning in heb zitten en dat moet allemaal weggezet worden via die automaat.
De ervaring leert mij dat flushen en tuning een welwillende combi is die de volvo goed tot zijn recht laat komen.

Of je kiest voor TPR Raymond,GS Powerflush Gery of voor Volvotune Obbe en anderen; na je tuning de Volvo laat flushen, je automaat is blij met een flush :thumb:
HarryB
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 07.01.2016 - 18:40  ·  #784
Mijn automaat is geflushed bij een stand van 215k. Hij schakelde voor die tijd naadloos. Weet niet of die ooit eerder geflushed was, maar denk het niet. Stond niet vermeld in het boekje, dealer onderhouden. Nu twee jaar later is de stand inmiddels opgelopen tot dik 360k. Ik heb in de tussentijd niet geflushed, mede doordat ik voornamelijk snelweg rijd en de bak het dus erg rustig heeft, lijkt me.
Ik wil hem laten flushen bij de volgende grote onderhoudsbeurt met kleppen stellen en distributie. Zo rond de 400k. Dus ergens deze zomer. Klopt het dat snelweg kilometers de bak olie veel minder belasten en daardoor de intervallen veel ruimer kunnen/mogen liggen?
Bover
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.01.2016 - 18:48  ·  #785
Het lijkt me hoe dan ook dat de olie moet werken en de kilometers maken mede de slijtage naast de belasting met of zonder aanhanger en bergen enz.
Naar ik begrepen heb wordt in de VS en Canada bij ATF bakken algemeen geadviseerd te verversen elke 70.000
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.01.2016 - 18:53  ·  #786
Quote door HarryB

Klopt het dat snelweg kilometers de bak olie veel minder belasten en daardoor de intervallen veel ruimer kunnen/mogen liggen?

Dit kan, maar bedenk wel dat de reinigende werking van de olie nagenoeg niet meer aanwezig en juist die ben je nodig.
Deze voorkomt het aanzetten van smeer.
145.000 km is een mooie stand, maar 185.000km is wel erg veel.
Ik hoop voor je dat dit goed gaat, maar betwijfel dit wel.
HarryB
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.01.2016 - 19:09  ·  #787
Quote door Bigdog

Quote door HarryB

Klopt het dat snelweg kilometers de bak olie veel minder belasten en daardoor de intervallen veel ruimer kunnen/mogen liggen?

Dit kan, maar bedenk wel dat de reinigende werking van de olie nagenoeg niet meer aanwezig en juist die ben je nodig.

Ok, dan lijkt het me idd verstandig om hem voor die tijd maar een keer toelaten spoelen.
Hij moet nog een poosje mee als het kan. Thx Bigdog!
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.01.2016 - 19:19  ·  #788
Quote door Bigdog

Helemaal mee eens!
Bover
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.01.2016 - 19:26  ·  #789
Het leuke is dat de bak steeds mooier gaat schakelen. Na drie keer is de viezigheid er ook wel uit is mijn praktijk en met een interval van rond de 70.000 hou je de schone staat van de ATF mooi bij.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.01.2016 - 20:00  ·  #790
Quote door HarryB

Ok, dan lijkt het me idd verstandig om hem voor die tijd maar een keer toelaten spoelen.
Hij moet nog een poosje mee als het kan. Thx Bigdog!

Je kunt ook contact opnemen met Obbe, hij zit bij jou om de hoek en kan ook op de juiste manier een bak spoelen.
HarryB
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.01.2016 - 21:52  ·  #791
Ja weet ik, ben daar al paar keer geweest. Alleen 's avonds. Heb Obbe nog niet gezien. Ga binnenkort wel een horen.
Vind dat de bak veel verschil in schakelgedag heeft. Lijkt of die soms weinig koppel aankan, en dn eten in de toeren schiet.
Koud voelt hij beter. Maar is vlgs mij altijd al zo
BIGW
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 13.03.2016 - 19:14  ·  #792
Heb zaterdag tijdens de meeting de bak laten flushen door Kuba in Elst. Had er eigenlijk geen problemen mee, en heb dit laten doen omdat ik nu zeker weet dat er juiste olie in de bak zit en dat er zover mogelijk het zwevende vuil uit de bak is verwijdert.
De slip van de bak is nu waarneembaar minder, en opvallend is het verschil in het terugschakelen van de bak. Wat de bak vroeger deed was iets of wat schokken bij uitrollen naar kruising/stoplicht, dus bij gas los en uitrollen, dan was het terugschakelen voelbaar, dit is nu weg.
Verder schakelde de bak nu bij versnellen zonder kick down bij on merkbaar, en met de voet in het tapijt wil de auto de bestuurder met een trap in de rug laten weten dat de power snel wordt doorgegeven.
Was er sceptisch over maar zeg nu zeker een aanrader!!!

Gr. Wibo
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 13.03.2016 - 19:25  ·  #793
Heb het ook laten doen vrij snel na aankoop van mn V70n, aangezien ik geen idee had of dit überhaupt wel eens gedaan was.
Hij schakelde naar mijn idee goed, maar nu nog veel beter.
Overigens was de olie niet heel vies dus het was wel is een keer eerder gedaan, maar toch geen spijt van want het verschil is duidelijk merkbaar.
Zeker doen dus.
Bert West2
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 20.03.2016 - 14:13  ·  #794
Zonder de al vele malen besproken verschillende methodes van spoelen nog eens over te doen kwam ik onderstaande methode tegen: de zogenaamde Meister Eckart methode.

www.automaat-spoelen.nl/verschillende-methodes/

Op deze site wordt de Powerflush methode duidelijk afgewezen vanwege de, naar hun oordeel, te hoge spoeldruk. Zoals bekend passen onze forumsponsors de Powerflush wel toe, met tot nu toe veel succes.
Is deze methode bij jullie bekend? Hoe beoordelen jullie deze Meister Eckart methode? Past Varioclean deze ook niet toe?
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 20.03.2016 - 16:26  ·  #795
Tja. 'Wij van WC-eend...'

Selected quotes for multi-quoting:   0