Automaat power flushen.. is zeker een aanrader, nu ook met foto link!

The_ike_master
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 42
Subject:

Re: Automaat power flushen.. is zeker een aanrader, nu ook met foto link!

· 
Posted: 23.04.2016 - 14:43  ·  #841
Vandaag mijn bak laten spoelen door Gery van gs powerflush. Schakeld weer een stuk beter. Jammer dat de vorige spoeler niet genoeg heeft doorgespoeld. Onderstaand de olie die er uitkwam na 1500 km. Mijn advies aan andere waar de bak bij gespoeld moet worden. Ga naar iemand toe die echt weet wat hij doet, en genoeg olie gebruiken met spoelen. Zoals de forumsponsers.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
BIGW
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 23.04.2016 - 17:24  ·  #842
Nu ben ik voor de automaat zeer zeker een deze fan van Gerry, echter de vraag die bij mijn meteen op komt.... waarom heb jij nu weer de bak laten spoelen, er is iets aan de hand geweest...

Gr. Wibo
The_ike_master
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.04.2016 - 18:09  ·  #843
Ja dat klopt. Maar is eigenlijk een heel verhaal. In januari kreeg ik schakelproblemen met mijn auto. Mijn auto had last van misflares van 2 naar 3. Om dingen uitte sluiten heb ik toen een aantal dingen laten doen. Ik heb de software van de bak laten updaten. Dit maakte het probleem erger. Vervolgens heb ik in woerden de bak laten spoelen. Helaas ook zonder resultaat. Vervolgens de b4 servo cover vervangen. Deze bleek ook echt kapot. De garage die dit heeft uitgevoerd heeft ook tegen mijn zin in een atc toegevoegd aan mijn bak. Korte tijd leek het beter te gaan. Alleen werd het na 1500 slechter. Van naar 2 naar 3 schakelde auto met een stootje en had een kleine misflare van 3 naar 4 bij een vluwele voetje op het gas. Dus een week geleden was ik het echt zat en besloot dat ik opnieuw wou laten spoelen. In ieder geval om de atc uit mijn bak te halen. Ik had dus het vermoeden dat de olie erg vuil was. Helaas klopte mijn gedachte. Het probleem met de vorige flush was dat blijkbaar iets van de olie was achter gebleven. Volgens Gery was er te weinig olie gebruikt. Dan kan wel kloppen. Bij de eerste spoeling is 7 liter gebruikt. Dit keer 11. Nu was de olie ook echt schoon wat er weer uit gehaald werd. De vorige keer was de olie donkerder. Ik heb serieus spijt dat ik niet direct naar Gery geweest ben. Dit had me een aardige speurtocht en geld bespaart. 2 keer spoelen en software update is toch een aardige uitgave.
Bover
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.04.2016 - 18:33  ·  #844
Bij Gery ben je in goede handen, dat is zeker ook mijn favoriete Flushen deskundige. Fijn dat opgelost is.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 23.04.2016 - 21:02  ·  #845
Quote door The_ike_master

Het probleem met de vorige flush was dat blijkbaar iets van de olie was achter gebleven. Volgens Gery was er te weinig olie gebruikt. Dan kan wel kloppen. Bij de eerste spoeling is 7 liter gebruikt. Dit keer 11. Nu was de olie ook echt schoon wat er weer uit gehaald werd. De vorige keer was de olie donkerder. Ik heb serieus spijt dat ik niet direct naar Gery geweest ben. Dit had me een aardige speurtocht en geld bespaart. 2 keer spoelen en software update is toch een aardige uitgave.

Helaas is dit meer regel, dan uitzondering.
Maar, zoals alles heeft elk nadeel zijn voordeel :think .
Door de vorige spoeling heeft de ATF wel zijn (reinigende)werk kunnen doen, zodat al het vuil nu werkelijk uit de bak is.
Ook weet je nu zeker dat de pomp in je bak oke is, daar Gery deze tijdens de spoeling controleert.
Is alles toch niet voor niets geweest. ;-)
The_ike_master
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.04.2016 - 21:19  ·  #846
Nou de pomp is niet ok. Die heeft heel weinig druk stationair. Maar mijn auto hoeft niets te trekken. Maakt in dit geval niet heel veel uit. Hij doet het verder goed. Op hoger toerental geeft hij voldoende druk om netjes te schakelen. Zal met een paar jaar toch een revisie moeten hebben of een vervangende bak om dit goed te krijgen. Zijn verwoording was dat ik er niet van moest schrikken maar het we moest weten. De bak klapt niet maar schakeld gewoon soepel. Bij mij heeft de bak het relatief makkelijk. Za nooit wat trekken. Daar gebruik ik hem niet voor. Waarvoor ik was gekomen is nu wel opgelost. We snappen nu in elk geval wel waarom hij soms bepaalde dingen doet. Na de spoeling hebben we een zeer uitgebreide testrit gedaan. Met pauzes erin om de adaptie waarden op te slaan. En moet zeggen dat hij op de terugreis steeds beter begon te schakelen.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 23.04.2016 - 21:42  ·  #847
Dat van die pomp is minder fraai.
Desalniet te min kan het nog wel heel lang goed gaan.
Zou rustig rond gaan kijken naar een andere bak en zie je een geschikte vervanger, dan toeslaan en op voorraad leggen.
The_ike_master
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.04.2016 - 21:54  ·  #848
Precies. Gaat vast goed komen. Ben een enorme zeurpiet met dit soort dingen. Dus komt vast goed. Kan nu tenminste weer lekker rijden. Schakelen doet hij weer comfortabel.
Bover
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.04.2016 - 03:01  ·  #849
Kan nog lengte van dagen draaien.... Zou ff afwachten
TPR Powerflush
Forumsponsor
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 24.04.2016 - 07:32  ·  #850
Als je maar lang genoeg doorrijdt met de atf, dan krijg je vanzelf overmatige slijtage aan de pomp en brein.
Die afgesleten deeltjes van de platen doen hun werk wel hoor.
Nu hebben de AW bakken die Volvo gebruikt vrij lage pompdrukken, in de regel zie ik rond de 2.5 bar, en dat is vrij normaal.
Als je echt hoge pompdrukken wilt zien, dan moet je aan Audi en BMW denken, die hebben gewoon minimaal 4 bar, en meer.
The_ike_master
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.04.2016 - 08:28  ·  #851
Het enige wat ik kan doen om deze bak in leven te houden is denk ik de flush interval te verkorten zodat de atf in goede staat blijft. Het zal vanzelf een keer stoppen. Wanneer is koffiedik kijken. Blijft een oude versnellingsbak, en ze hebben nou eenmaal niet het eeuwige leven. Voor nu doet hij het prima. Gery maakte zich er nu geen zorgen over, dus ik eigenlijk ook niet echt.
TPR Powerflush
Forumsponsor
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 24.04.2016 - 08:47  ·  #852
Het komt vaker voor, als er echt geen druk meer is, dat zal het stoppen.
Het is meer een indicatie dat er slijtage is, de wagen kan gewoon nog wel goed rijden.
Uiteindelijk zal alles verslijten, zo gemakkelijk is het. Je kunt echter dat moment flink uitstellen, door onderhoud te plegen.
BIGW
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.04.2016 - 10:56  ·  #853
Quote door The_ike_master

Het enige wat ik kan doen om deze bak in leven te houden is denk ik de flush interval te verkorten zodat de atf in goede staat blijft. Het zal vanzelf een keer stoppen. Wanneer is koffiedik kijken. Blijft een oude versnellingsbak, en ze hebben nou eenmaal niet het eeuwige leven. Voor nu doet hij het prima. Gery maakte zich er nu geen zorgen over, dus ik eigenlijk ook niet echt.

Nu kan ik uit de foto's herleiden dat we het over een V hebben maar bouwjaar en motortype haal ik er niet uit, en niet onbelangrijk kilometerstand.
Wil jij deze nog even vermelden of heb ik hier overheen gelezen.
Ben zeker met je eens dat je bij Gerry op een van de beste adressen bent voor de automaat, moet zeggen hoor over de andere forum sponsor leden ook niets dan goeds.
The_ike_master
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.04.2016 - 12:10  ·  #854
Mijn auto is een V70n uit 2001 met modeljaar 2002. De auto heeft momenteel 270000 gelopen. De motor is een 2.4t.
BIGW
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.04.2016 - 12:26  ·  #855
Mijn Volvo is een V70 type II D5, met de Geartronic automaat met 465k uit 2002, dus bij normaal onderhoud en tijdige juiste flush kun je nog wel even :thumb: :yes: Ik ga ervan uit dat de D5, de bak zwaarder belast dan de 2,4T,al was het alleen al met de sleurhut van 1300+ welke gemiddeld twee keer per jaar naar zuid Europa mee gaat.
Succes ermee, en vooral genieten.

Gr. Wibo

Selected quotes for multi-quoting:   0