@ jcrucq. Ik hou het kort
Gezien je KM stand lijkt je auto op de mijne (nou ja ik stond op 210). Bij TPR heb ik de automaat laten flushen in de week dat ik mijn auto kocht. In de historie van de auto kon ik niets teruglezen, dus ga ik ervan uit dat TPR de eerste was die de automaat flushte bij 210. Echt de allersmerigste zooi kwam uit de automaat. De auto en de automaat zijn er werkelijk enorm van opgeknapt. Complimenten naar Raymond en Gary van TPR. Ik heb er een stukje overgeschreven met fotos. Volgens mij bij "sponsoren" op dit forum en ander bij "voorstellen (Barto)"
Na 18 maanden moest ik voor groot onderhoud. Toen ben ik naar Blade (zie hierboven in de threads) van Polter Garage gegaan. Toen opnieuw mijn automaat laten flushen. Het was eerlijk gezegd een vraag van Blade of ik dat wilde, maar ik merkte in de weken ervoor dat mijn automaat opnieuw aan een flush toe was omdat hij begon te bokken bij terugschakelen naar 2 en 1. Bij deze tweede flush kwam er opnieuw megaveel zooi uit. Het ziet eruit als de allervieste cappucchino. Ook van de grote beurt en het flushen bij Blade (aka Poika aka Polter Garage) heb ik een review geschreven bij "sponsoren". Wellicht helpt het je bij het maken van een keuze.
Het is ook wel logisch dat de automaat na nooit gefusht te zijn, nu twee maal achter elkaar "moest". Bij het flushen wordt 90 tot 95 % geflusht. (Forummers, correct me if I'm wrong
). Er blijft altijd een deel rommel achter. Ik zeg dus niet dat TPR het niet goed deed. Ik probeer alleen maar aan te geven dat wanneer je nu rond de twee ton zit, je in de loop van komende tijd misschien nog eens aan een tweede flush kunt denken.
Voor je oriƫntatie kun je dus naar Ter Aar (TPR) en naar Nieuwveen (Blade). Die twee liggen ongeveer 10 minuten rijden van elkaar.
Succes ermee!