Gery heeft mijn flush met conditioner uitgevoerd. De conditioner is met name bedoeld om rubbers en seals in de bak die over de tijd zijn verouderd of op een zekere manier zijn "uitgedroogd" te conditioneren, aldus Gery. Volgens mij gaat het om BG ATC Plus op:
http://www.bgprod.com/products/transmission.html
Als ik de beschrijving lees, heeft dat spul volgens mij eigenlijk geen bijdrage aan het reinigingsproces maar zorgt voor conservering van uitgeharde niet-metalen delen in de bak (seals, rubbers) en de bak-olie zodat alles langer goed blijft. Bij een jonge auto zou dit minder nodig zijn dan bij een oudere, schat ik.
@Mennob88:
Als ik je beschrijving goed begrijp, had ik jouw probleem ook toen het enkele weken terug zo koud was. Dat werd weer beter toen het minder koud
werd maar nog steeds grijpt de lock-up minder goed aan als de motor nog koud is. Ik had overigens geen last van het "uit de versnelling gaan" zoals je het noemt. Mijn toerental wilde gewoon niet zakken tot de motortemperatuur wat hoger was.
Weet je overigens zeker dat ie bij jou uit de versnelling schiet of is het zo dat het toerental omlaag gaat en dan vervolgens weer wat omhoog (bv. 500 toeren) en dat met een onregelmatig karakter? Naar mijn idee is dat de lock-up die om-en-om aangrijpt en loslaat.