Automaat power flushen.. is zeker een aanrader, nu ook met foto link!

Henkie N
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 68
Subject:

Re: Automaat power flushen.. is zeker een aanrader, nu ook met foto link!

· 
Posted: 18.03.2012 - 21:52  ·  #106
Ben onlangs op de Volvo-forumPowerflush dag geweest.
Foto's en filmpjes aan elkaar geplakt om een soort van docu te maken:
LINKJE

Henk
Bert69
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 19.03.2012 - 00:02  ·  #107
Quote door Franksvolvo

Is er met dit powerflushen ook zoiets als garantie???
Niet goed geld terug oid??

Prijzen ??

Lijkt me onwaarschijnlijk daar hij de staat van je automaat niet kent. Wat hij wel doet is op basis van je opgegeven klachten beoordelen of deze kenmerkend zijn aan vervuilde olie.
(lees maar eens wat rond, klachten zijn bij iedereen zo'n beetje hetzelfde)

De meesten zouden door kunnen rijden maar willen van deze klachten af en nog belangrijker het kan je in de toekomst een bakrevisie schelen. Dan is de beslissing snel gemaakt voor rond de 300 euro (afhankelijk denk van type en aan huis of in hun werk plaats flushen).

Bij mij komt hij a.s. dinsdag aan huis, ik ben er van overtuigt dat na 245.000 km de olie aardig zwart zal zijn en de bak beter zal schakelen. Maar ik hou jullie hier op de hoogte.

Opgave van je klachten en prijsopgave kun je op zijn site (gs powerflush) aanvragen via een invulformulier op http://www.powerflush.nl/
mennob88
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 20.03.2012 - 22:58  ·  #108
nou bert, ik kan je zeggen dat het bij 128000 al enorm zwart is, nu heb ik wel een D5 wat volgens Gery meestal meer vervuiling produceerd.
Bert69
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.03.2012 - 23:50  ·  #109
Zo, Gerry is vanmiddag geweest. Tot nu toe was mijn auto een van degene met de ergste vervuiling die hij ooit gezien had. De olie was grafietzwart en zat vol met stofachtige spikkels.

De bak extra lang gespoeld en daarna die nieuwe ATF er in, BC gereset en een proefrit met Gerry.
Belachelijk gewoon, wat een verschil.

Motor draait lager in z'n toeren maar veel soepeler, geen wegzakkers of uitschieters meer.
Schakelen is nog nauwelijk merkbaar. Op trekken en inhalen is 200% verbetert. Het lang blijven hangen in een versnelling met te weinig power is volledig weg en zo kan ik nog wel een poosje doorgaan.

De vervuiling van de olie was volgens Gerry zo erg dat wanneer ik de bergen in was gegaan (in het buitenland) de bak het waarschijnlijk had begeven. Het verbaasde hem dat mijn klachten niet erger waren gezien de staat van de olie.

Gezien de vervuiling zo erg was heb ik van Gerry het advies gekregen (indien we nog jaren met deze auto willen rijden) binnen een jaartje nog een keer een flush te doen en dat de bak dan weer helemaal spik en span is. Voor de 2e flush heeft hij een keurig gereduceerde prijs gesproken.

Als je me vraagt wat het verbeteringspercentage is na de flush, dan schat ik dat het zeker 85 tot 90% beter is geworden.

Buiten het feit om dat Gerry een zeer vriendelijke en gezellige man is, is hij een echte vakman die weet waar hij het over heeft.

Iedereen die twijfelt over de conditie van zijn automaatbak, neem contact met Gerry op !!!!.

Hiermee kan ik alle positieve berichten die hier staan over Gerry en zijn Bedrijf GS Powerflush voor 100% bevestigen. Gerry bedankt voor het besparen van een fikse kostenpost in de toekomst.
Franksvolvo
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 54
Homepage: google.nl
Subject:

· 
Posted: 21.03.2012 - 00:22  ·  #110
Spannend...
Ga het denk ik ook maar doen?
Maar wat het probleem precies bij jouw?
mij overgang 2-3 slecht..

En die bak resetten, zit dat bij de prijs in? { totaal?]
Greyline
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Subject:

· 
Posted: 21.03.2012 - 09:55  ·  #111
Quote door Franksvolvo
Spannend...Ga het denk ik ook maar doen?
Maar wat het probleem precies bij jou?mij overgang 2-3 slecht..

... moet je zeker doen.
Het resetten van de BC hoort standaard bij de procedure van Gery en zit in de prijs, die alleen afhankelijk is van aan huis uitvoeren of in Uden.
Bert69
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.03.2012 - 01:29  ·  #112
Quote door Franksvolvo

Spannend...
Ga het denk ik ook maar doen?
Maar wat het probleem precies bij jouw?
mij overgang 2-3 slecht..

Meer problemen dan ik in eerste instantie dacht, dit is mijn eerste automaat. Kom er nu pas achter dat sommige dingen dus niet normaal waren 8-) .

Meest voorkomende waren: bonk vlak voor het stoppen van een stoplicht, inhouden met opschakelen (stroef schakelen), twijfelen van de bak bij even fiks gas geven, af en toen een keer doorslippen. 's ochtends niet vlot weg willen rijden en de bak lang in dezelfde versnelling houden en hoog toerental.

Doordat de bak nu soepel schakelt, lager in z'n toeren draait is het brandstof verbruik gezakt.
Over een langere periode kan ik percies zeggen hoeveel maar schat 1,2 tot 1,4 liter minder verbruik op 100 km (wat ik nu zo snel kan zien). Dit was iets wat Gerry al voorspelt had.

BC resetten en inleren tijdens de proefrit met Gerry zit in de prijs inbegrepen.

Maar zoals eerder gezegd, herken je enkele van dit soort klachten, contact met Gerry opnemen.
baso
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.03.2012 - 12:04  ·  #113
Update:

In m'n post van 16.02.2012 - 21:11h vertelde ik dat het schakelgedrag van de geartronic in m'n 2006 V70/D5/auto-6 was verbeterd na de flush. Dat was ook zo. Helaas is het ook zo dat ik toch het idee heb dat het gedrag weer is verslechterd. Ik lees de klachten hierboven van Bert69 en helaas moet ik zeggen dat ik ze (weer) herken: bonken bij het afremmen richting stoplicht, lang wachten met opschakelen (in het bijzonder merkbaar bij 1->2 & 2->3) en veel lock-upslip. Dat laatste is volgens mij echter met name een bakmanagement-ding en heeft niet zozeer met vervuiling of slijtage te maken.

Afijn, Gery heeft inderdaad een gunstig aanbod voor de mensen die een tweede flush willen laten uitvoeren maar ik wil eerst meer info over ervaringen van anderen daarmee. Iemand? Brengt een tweede flush inderdaad meer verbetering en is dat van blijvende aard?

Groet, Bas.
Franksvolvo
Forumlid.
Geslacht:
Homepage: google.nl
Subject:

· 
Posted: 24.03.2012 - 14:25  ·  #114
die problemen rond de 2 kunnen ook van de servo cover zijn....
Google maar eens...
baso
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.03.2012 - 17:41  ·  #115
Franksvolvo,

Googlen op "B4 servo cover" levert inderdaad wat op maar wel voor automaten uit bepaalde bouwjaren (de tiptronics, denk ik):
Only certain VIN numbers are affected by the faulty B4 design. Call a dealer and check. B4 servo cover is part of the AW55-50 transmission which is your 5 speed tiptronic automatic.

In dit topic wordt dat verteld. Daarbij tevens een link naar een pdf waarin wordt aangegeven welke Volvo's (bj. VIN) het zijn. Het gaat hier om 5-traps bakken:
MODEL: MY 2001-2002 S60, V70, V70 XC
SUBJECT: Shift Quality Issues due to B4 Servo Cover Failure, 2-3 upshift harshness or flare
CHASSIS: These chassis breaks are approximate:
S60: 062000-152000
V70: 116000-230000
V70 XC: 036000-067100

Die van mij is jonger (2006) en heeft een 6-traps (van Aisin?) geartronic; een volledig andere bak, aldus de dealer. Is er reden om aan te nemen dat ook deze 6-traps bakken het bekende B4-servo-probleem kennen? Ervaring iemand?

Groet, Bas.
Bert69
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.03.2012 - 01:34  ·  #116
@ Baso: heel vervelend dat de klachten terug komen. Ik kan er nog weinig over zeggen daar de flush nog geen week geleden was. Zover ik weet zijn er niet veel die al een 2e flush hebben gedaan.

Echter als ik zie wat voor drap uit de bak kwam dan was de flush geen overbodige luxe.

Bij mij zouden mogelijk ook klachten terug kunnen komen gezien de bak zo vuil was dat 1 flush eigenlijk niet voldoende was de bak in 1 keer te reinigen, vandaar direct de afspraak voor een 2e flush maar dat zal nog wel een 3/4 jaar duren.

Even afwachten dus.
Allard72
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 04.04.2012 - 20:46  ·  #117
Ik sta op het punt om mijn Volvo 2.5T ook een Flush beurt te geven. Ik zie dat iedereen met name bekend is met Gerie Slot. Heeft iemand ook ervaring met TPR Powerflush uit Nieuwkoop. Hij is sinds kort op de markt met een gelijke Flush installatie.

Alvast bedankt,
baso
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.04.2012 - 21:47  ·  #118
Hoi Allard,

TPR Powerflush uit Nieuwkoop kende ik nog niet maar ik vond 'm snel via Google en heb even gekeken. Mijn ideeen:
- mooie site
- onder "Methode" zie ik exact (zo lijkt het toch) hetzelfde apparaat als wat Gery Slot gebruikt
- z'n prijs ligt hoger dan die ik bij Gery betaalde
- een tweede flush tegen "gereduceerd tarief" maar geen bedrag genoemd

Uit Gery's verhaal kreeg ik het idee dat hij al heel lang lobbiet om deze methode in Nederland toegepast te krijgen bij de grote merken. Ik beschouw hem daardoor een beetje als de pionier van de flush. Hij heeft ook verschillende machines aan garages verkocht, vertelde hij.

Mijn mening is dat het niet veel uitmaakt waar je heen gaat. Een garantie op verbetering kan niet worden gegeven want mogelijk hebben je klachten (als je ze hebt) een belangrijkere oorzaak dan oude/vieze olie. TPR beschrijft wel netjes wat oude olie voor gevolgen kan hebben en dat vervanging goed is. En zo eenvoudig is het ook. Als ze dichter bij je in de buurt zitten, kan dat een goed argument zijn om daarheen te gaan.

Waar het om gaat is dat afvalstoffen worden afgevoerd en olie ververst. Met een flush doe je beide wat grondiger dan middels aftappen/bijvullen. Als je de bakolie elke 20-,40- of 60.000km laat vervangen bij een beurt, ben je ook goed bezig en hoef je geen €300 neer te leggen voor een flush. Wel voor de arbeid en de olie, natuurlijk.

Dus, geen ervaring met TPR mijnerzijds. Wel wat ideeen, voor wat ze waard zijn. TIP: vraag na welke olie TPR gebruikt en sta erop dat die voldoet aan de door Volvo gestelde eisen. Ik heb gelezen (en kan me dat ook goed voorstellen) dat dat belangrijk is. Je moet zelf maar uitvogelen of/hoe je dat wilt controleren. Volgens het boekje moet het zijn: 5,5l BOT-341 (zegt me niets). In een ander topic binnen dit forum heeft iemand ook het eea. uitgezocht. Verder gebruikt Gery tijdens het spoelen een reinigingsmiddel en voegt daarna een conserveringsmiddel voor pakkingen en rubbers aan de verse olie toe.

Groet, Bas.
Greyline
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Subject:

· 
Posted: 05.04.2012 - 09:06  ·  #119
... ik denk dat dit forum bewijst dat Gery Slot goed bezig is en betrouwbaar is.
Dit is als het ware voor hem EEN grote referentiebron.
Van TPR is (hier) verder niets bekend.
Ik zou dan ook zeker niet zo maar met hen in zee gaan, maar eerst aldaar om referenties vragen en die natrekken :police:
Allard72
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 05.04.2012 - 17:54  ·  #120
Ik heb Raymond van TPR uitvoerig gesproken. Hij heeft contact met Gerie en gebruikt dezelfde installatie om te flushen.
De methode is gelijk aan die van Gerie. Ook reiniger en condintioner.

Hij rekent ook dezelfde prijs, maar is minder ver rijden. Hij heeft volgens eigen zeggen veel ervaring met Volvo.
Hij is net met de zaak begonnen, vandaar nog weinig op internet te vinden.

Aankomende dinsdag heb ik een afspraak met hem. Hou jullie op de hoogte...

Selected quotes for multi-quoting:   0