En daar ben ik weer,
Helaas heb ik met de S60 veel dingen in de afgelopen jaren gehad wat bekend is qua problemen. Alles netjes opgelost. Maar nu is er dan nog één ding bij gekomen en zakt de moed me wel in de schoenen. Wat de wijsheid gaat worden. Laat ik als eerste zeggen, ik wil de auto niet kwijt, maar wil er ook geen 3000k in één keer opstuk gooien.
Probleem heeft meerdere oorzaken, althans in het verhaal.
Ik heb vier jaar geleden de automatenbak laten spoelen bij de dealer, dat hebben ze niet goed gedaan. Heel verhaal wat er bij hoort maar uiteindelijk ben ik toen bij Blade geeindigd. Die heeft hem twee gespoeld maar wel met de medeling dat de pomp teweinig druk gaf. (Als ik het zo nog even goed heb onthouden, is al drie jaar geleden). Dus dat probleem was bekend. Daar bij geeft de S60 vaak een bonk/klap bij R naar D en andersom zo ook en soms tussen de schakelingen waarbij de snelheid telaag ligt voor nog tegaande afstand en je dus nog wat gas moet bijgeven. Met dit gegeven heb ik nog heel wat kilometers mee kunnen rijden. Maar sinds de laatste dagen begint me steeds meer optevallen dat als ik afrem voor een stoplicht dat ik een soort bonk/klap (is het niet maar weet even anders niet hoe ik het moet benoemen) hoor. Net of er iets grote spelling heeft. Eerste gedachte gang waren natuurlijk de motorsteunen, maar die zijn allemaal en zo ook de grote bollen op subframe vervangen.
Nu heb ik al een tijd geleden contact gehad met een automaten bedrijf (nog voor het laatst bij gekomen probleem) wat eventueel de optie zou zijn voor de reparatie van de eerste problemen wat nog jaren heeft gewerkt. En die gaf heel bot aan dat de auto het niet waard was. 350.000km en 14 jaar oud. Dat vindt ik wat kort door de bocht gezegt. Zeker omdat het contact tot nu toe alleen via mail is geweest.
Dus wat zou me volgende stap zijn? Toch weer flushen? Of revisie? Of een sloop bak?
Ik begrijp dat dat de diagnose niet testellen is op deze manier maar ik zoek wat hou vast en dat me kan voorbereide op het ergste.
Iemand een idee wat ongeveer de koste zijn voor revisie, ik heb al veel gelezen dat, dat dus naar de 3000k gaat. Kan ik ongestraft een 2de hands bak er onderzetten? Of moet ik nog specifieken dingen omzetten?
Probeer nu even zoveel mogenlijk info teverzamelen. Dus wat is jullie meening qua km stand en wat het waard zou zijn om dat nog tedoen. En ja ik zei aan het begin al ik wil hem niet kwijt maar ook geen 3000k tegen aangooien. Al is het zo, als het niet anders is zal ik het wel doen maar een wat goedkopere oplossing zou ik ook wel prettig vinden.
Helaas heb ik met de S60 veel dingen in de afgelopen jaren gehad wat bekend is qua problemen. Alles netjes opgelost. Maar nu is er dan nog één ding bij gekomen en zakt de moed me wel in de schoenen. Wat de wijsheid gaat worden. Laat ik als eerste zeggen, ik wil de auto niet kwijt, maar wil er ook geen 3000k in één keer opstuk gooien.
Probleem heeft meerdere oorzaken, althans in het verhaal.
Ik heb vier jaar geleden de automatenbak laten spoelen bij de dealer, dat hebben ze niet goed gedaan. Heel verhaal wat er bij hoort maar uiteindelijk ben ik toen bij Blade geeindigd. Die heeft hem twee gespoeld maar wel met de medeling dat de pomp teweinig druk gaf. (Als ik het zo nog even goed heb onthouden, is al drie jaar geleden). Dus dat probleem was bekend. Daar bij geeft de S60 vaak een bonk/klap bij R naar D en andersom zo ook en soms tussen de schakelingen waarbij de snelheid telaag ligt voor nog tegaande afstand en je dus nog wat gas moet bijgeven. Met dit gegeven heb ik nog heel wat kilometers mee kunnen rijden. Maar sinds de laatste dagen begint me steeds meer optevallen dat als ik afrem voor een stoplicht dat ik een soort bonk/klap (is het niet maar weet even anders niet hoe ik het moet benoemen) hoor. Net of er iets grote spelling heeft. Eerste gedachte gang waren natuurlijk de motorsteunen, maar die zijn allemaal en zo ook de grote bollen op subframe vervangen.
Nu heb ik al een tijd geleden contact gehad met een automaten bedrijf (nog voor het laatst bij gekomen probleem) wat eventueel de optie zou zijn voor de reparatie van de eerste problemen wat nog jaren heeft gewerkt. En die gaf heel bot aan dat de auto het niet waard was. 350.000km en 14 jaar oud. Dat vindt ik wat kort door de bocht gezegt. Zeker omdat het contact tot nu toe alleen via mail is geweest.
Dus wat zou me volgende stap zijn? Toch weer flushen? Of revisie? Of een sloop bak?
Ik begrijp dat dat de diagnose niet testellen is op deze manier maar ik zoek wat hou vast en dat me kan voorbereide op het ergste.
Iemand een idee wat ongeveer de koste zijn voor revisie, ik heb al veel gelezen dat, dat dus naar de 3000k gaat. Kan ik ongestraft een 2de hands bak er onderzetten? Of moet ik nog specifieken dingen omzetten?
Probeer nu even zoveel mogenlijk info teverzamelen. Dus wat is jullie meening qua km stand en wat het waard zou zijn om dat nog tedoen. En ja ik zei aan het begin al ik wil hem niet kwijt maar ook geen 3000k tegen aangooien. Al is het zo, als het niet anders is zal ik het wel doen maar een wat goedkopere oplossing zou ik ook wel prettig vinden.