Hallo Forumleden,
Sinds een half jaar heb ik een volvo S60 2.4 sport die 184.000 km heeft gelopen uit 2004. Het betreft een automaat.
Elke keer als ik de auto van de P naar de D,2,3 of 4 zet dan duurt het even voordat de auto daadwerkelijk in de versnelling staat, soms wel 10 sec. Daarnaast op het moment dat hij in de versnelling staat dan slaat de auto "keihard" en voel je echt een hele harde stoot. Normaal is heel anders. Hij doet dit meer wanneer de motor warm is. Bij een koude motor doet hij het nooit..
Hij is hiervoor in de garage geweest en hij heeft het volgende gedaan;
- Bak open gehad, hierin zaten geen splinters of slijtage van de tandwielen. Het zag er nog uit hoe nieuw..
- Olie vernieuwd
- Olie filter vervangen
- zelf regelende bak een reset gegeven om zich opnieuw in te stellen. ( dit is inmiddels zo'n 1.200 km geleden).
Daarbij vertelde hij dat het even kan duren voordat je de schok niet meer voelt omdat de bak zich opnieuw moet instellen op jou rijgedrag. Hij schakelt nu wel vele stukken beter "neutraal" en "geleidelijker" over dan voorheen. Maar nog steeds slaat de auto keihard als je hem in de D, 2,3 of 4 zet. Zet je hem van de P of D in de R dan pakt die meteen en voel je de schok ook niet..
De monteur kon me niet vertellen wat dit is en weet er ook 1,2,3 geen oplossing voor..
Zijn er mensen onder ons die dit ook gehad hebben en hiervoor een oplossing hebben? Graag hoor ik van jullie!!
Groet
Sinds een half jaar heb ik een volvo S60 2.4 sport die 184.000 km heeft gelopen uit 2004. Het betreft een automaat.
Elke keer als ik de auto van de P naar de D,2,3 of 4 zet dan duurt het even voordat de auto daadwerkelijk in de versnelling staat, soms wel 10 sec. Daarnaast op het moment dat hij in de versnelling staat dan slaat de auto "keihard" en voel je echt een hele harde stoot. Normaal is heel anders. Hij doet dit meer wanneer de motor warm is. Bij een koude motor doet hij het nooit..
Hij is hiervoor in de garage geweest en hij heeft het volgende gedaan;
- Bak open gehad, hierin zaten geen splinters of slijtage van de tandwielen. Het zag er nog uit hoe nieuw..
- Olie vernieuwd
- Olie filter vervangen
- zelf regelende bak een reset gegeven om zich opnieuw in te stellen. ( dit is inmiddels zo'n 1.200 km geleden).
Daarbij vertelde hij dat het even kan duren voordat je de schok niet meer voelt omdat de bak zich opnieuw moet instellen op jou rijgedrag. Hij schakelt nu wel vele stukken beter "neutraal" en "geleidelijker" over dan voorheen. Maar nog steeds slaat de auto keihard als je hem in de D, 2,3 of 4 zet. Zet je hem van de P of D in de R dan pakt die meteen en voel je de schok ook niet..
De monteur kon me niet vertellen wat dit is en weet er ook 1,2,3 geen oplossing voor..
Zijn er mensen onder ons die dit ook gehad hebben en hiervoor een oplossing hebben? Graag hoor ik van jullie!!
Groet