Hallo,
Ik heb sinds enige tijd wat problemen met de automaat van mijn V70N, bij het schakelen tussen de versnellingen voel je vaak een lichte duw in de rug en dit was eerder niet zo. Ik heb de auto nu bijna 2 jaar in mijn bezit en heb vorig jaar mijn automaatbak laten spoelen bij MMTS in Denekamp mede door hier op dit forum informatie in te winnen.
Ik ben de 2e eigenaar en de auto is voorheen altijd dealer onderhouden, daarbij is ook de automaatbak gespoeld bij 180.000Km bij de volvo dealer. Vorig jaar is de automaat voor de 2e keer gespoeld bij MMTS bij een km stand van ongeveer 295.000 Km (km stand is nu 310.000). De laatste paar maanden is de automaat zoekende bij een constante snelheid want het toerental schommelt continu onder de 2000 toeren. Boven deze 2000 toeren gebeurd dit bijna nooit, het vreemde is ook dat dit niet bij elke auto rit hetzelfde is. Soms rijd en schakelt de auto perfect, een dag later schakelt het dan weer een stuk beroerder.
Wat zou dit kunnen zijn? zou er nog vuil achtergebleven kunnen zijn na de laatste flush of is dit de koppelomvormer die er de geest aangeeft? Het gasklephuis heb ik al eens gereinigd met remmenreiniger dit ivm het schommelen van het toerental.
Hopelijk hebben jullie tips wat mij enigszins kan helpen.
Groeten Rick
Ik heb sinds enige tijd wat problemen met de automaat van mijn V70N, bij het schakelen tussen de versnellingen voel je vaak een lichte duw in de rug en dit was eerder niet zo. Ik heb de auto nu bijna 2 jaar in mijn bezit en heb vorig jaar mijn automaatbak laten spoelen bij MMTS in Denekamp mede door hier op dit forum informatie in te winnen.
Ik ben de 2e eigenaar en de auto is voorheen altijd dealer onderhouden, daarbij is ook de automaatbak gespoeld bij 180.000Km bij de volvo dealer. Vorig jaar is de automaat voor de 2e keer gespoeld bij MMTS bij een km stand van ongeveer 295.000 Km (km stand is nu 310.000). De laatste paar maanden is de automaat zoekende bij een constante snelheid want het toerental schommelt continu onder de 2000 toeren. Boven deze 2000 toeren gebeurd dit bijna nooit, het vreemde is ook dat dit niet bij elke auto rit hetzelfde is. Soms rijd en schakelt de auto perfect, een dag later schakelt het dan weer een stuk beroerder.
Wat zou dit kunnen zijn? zou er nog vuil achtergebleven kunnen zijn na de laatste flush of is dit de koppelomvormer die er de geest aangeeft? Het gasklephuis heb ik al eens gereinigd met remmenreiniger dit ivm het schommelen van het toerental.
Hopelijk hebben jullie tips wat mij enigszins kan helpen.
Groeten Rick