Software matig aan te passen of niet, die oude troep (olie wel te verstaan) zal er toch eerst uit moeten. Olie die nauwelijks of geen smerende werking meer heeft zal uiteindelijk toch de bak in de soep draaien. Dit lijkt me stap 1, als je dan de toch door te tijd ontstane slijtage minder wilt ervaren zou misschien een software matige aanpak iets zijn (mocht zoiets bestaan).
Ik weet zeker dat mijn bak na 11 jaar en 240K echt wel (onnodig) veel slijtage voor de kiezen heeft gehad. Neemt niet weg als ik niets had gedaan er een grote kans was geweest dat de bak inmiddels overleden was getuige de drab die er uitkwam en de flinke afname in klachten na de flush.
Is de bak nieuw, nee zeker niet, maar wat eerst dagelijkse kost was is nu nog zo nu en dan.
We roepen wel eens in ons enthousiasme dat hij weer schakelt als nieuw maar laten we eerlijk wezen, dan moet je de bak laten reviseren, slijtage is nu eenmaal slijtage. Die enkele keer dat hij even wat zwaarder in een versnelling gaat neem ik dan maar voor lief.
Ik weet zeker dat mijn bak na 11 jaar en 240K echt wel (onnodig) veel slijtage voor de kiezen heeft gehad. Neemt niet weg als ik niets had gedaan er een grote kans was geweest dat de bak inmiddels overleden was getuige de drab die er uitkwam en de flinke afname in klachten na de flush.
Is de bak nieuw, nee zeker niet, maar wat eerst dagelijkse kost was is nu nog zo nu en dan.
We roepen wel eens in ons enthousiasme dat hij weer schakelt als nieuw maar laten we eerlijk wezen, dan moet je de bak laten reviseren, slijtage is nu eenmaal slijtage. Die enkele keer dat hij even wat zwaarder in een versnelling gaat neem ik dan maar voor lief.