Nou, is er nu een quick fix voor de storing. Het tankje staat bol maar is niet lek en de aanzuigbuis is ook nog heel. Aangezien er nogal wat spoedeisender zaken zijn en mijn tankje in mijn oude v70 ook bol staat en ik niet morgen een nieuw tankje heb ben ik benieuwd of ik het een paar weken uit kan zingen.
Ook ik rijd al geruime tijd zonder het deksel van de ecu behuizing. V70n uit 2000 (model 2001 ). Sporen van schuren van de ECU op de binnenzijde van de cover zijn erg duidelijk. Is er in de loop van jaren een update van dat tankje van stuurbekrachtiging geweest? Iets met een betere passing? Hoewel het tankje waarschijnlijk pas na een jaar of 10 is gaan uitzetten.....origineel nieuw met dezelfde passing kan ik natuurlijk ook bestellen. Heeft er iemand een onderdeelnummer?
Heb zelf de ECU met een spanband vast gezet, mijn voet was te beschadigd door het tankje, Wil dit nog een keer aanpakken middels lange slangklemmen of iets dergelijks, maar moet eerst nog een juiste contact pasta vinden voor tussen de voet en de pinnen onder de ECU.
Als nu mijn bak iets of wat schokt, en vooral bij inzetten van de R dan druk ik deze weer even aan en gaat het weer soepel.
Als ik nu nog eens een extra dag krijg tussen de zaterdag en zondag zullen deze dingen eerder worden opgelost.
Natuurlijk is de teller gereset, en het peil bij de flush gecontroleerd. Dat zijn standaard zaken bij een spoeling.
Dat reservoir van de stuurhuisvloeistof zit tegen het koelvloeistof expansietankje.
Om een of andere reden zwellen die stuurhuisreservoirs op bij dergelijke modellen.
Omdat het hele spul weer tegen het doosje van de ecm en tcm aandrukt kan het zijn dat daar weer een communicatieprobleem ecm tussen tcm door ontstaat.
Vaak haal je die weg door de 2 computers te lichten en terug te plaatsen en al dan niet contacten te reinigen.
Maar de tcm fouten die groovedude heeft kunnen soms zomaar ontstaan.
Dat kunnen versleten solenoids zijn, of haperde solenoids of soms valt er geen oorzaak aan te te wijzen.
We zien dat wel vaker, vaak blijft het weg, en soms ook niet.
Vergeet niet dat de kabelbomen in wagens van 16 jaar oud of ouder ook niet 100% fris meer zijn. Idem met de massapunten en connectors.
Wagens van tegenwoordig met veel electronica kunnen uit zichzelf de nodige Gremlins ontwikkelen.
Zolang de wagen goed schakelt hoeft er niet veel loos te zijn.
Het is een stuk lastiger als je niets kunt uitlezen en de bak schakelt slecht.