Hoi Volvoliefhebbers,
Helaas is gisteren mijn automaatbak (zeer waarschijnlijk) overleden.
Betreft een automaat van mijn Volvo S80 T6 uit bouwjaar maart 2000.
Ik had gisteren een dagje racen op het circuit in Zolder,Belgie (met mijn volvo360).
Maandag nog zonder problemen gereden en de "Volvo360cuprace auto" op een aanhanger kunnen vervoeren.
Sinds gisterochtend toen ik alleen met de Volvo naar circuit reed, hoorde ik ineens een geratel en kwam de auto niet meer naar voren via handmatig opschakelen.Ik rij altijd via handmatig opschakelen.In zijn D ook niet meer naar voren en in zijn R ook niet meer achteruit.Zet ik de automaat in de P stand een behoorlijk geratel.Niet best dus.
Helaas de auto via takelwagen weg laten slepen en de auto gaat nu via de ANWB vervoerd worden naar mijn garagist.
Ik ga ervan uit dat het einde oefening is maar een diagnose moet nog wel gedaan worden maar vrees het ergste.Zat geen beweging meer in.
ATF Olie(wel voldoende aanwezig) maar vrij zwart en moet volgens mij rood zijn, misschien door het trekken met de aanhanger te veel belast en daardoor beginnen met overlijden
Wel apart dat ik de volgende dag zonder aanhanger deze problemen heb gekregen en niet met aanhanger +auto erop (toch bijna 1800 kg in totaal)
Ik lees helaas en ook gehoord dat de automaatbakken van een T6 (geloof General Motors) niet echt goede bakken zijn en sneller sneuvelen dan de latere en/of andere automaatbak merken.
Helaas dus of op zoek naar een andere automaat of de auto in deze staat verkopen.
Het is helaas niet anders.
Heeft 1 van jullie misschien tips wat te doen?
Liefst rij ik nog even wat jaartjes verder in deze auto want het is en blijft een fijne auto
Afwegen wat de kosten gaan worden en/of het nut heeft, of de auto wegdoen en er wat anders voor in de plaats terug komen.
Erg jammer want motorisch liep de auto als een trein en had net in febr. een distr.wissel gehad + oliewissel etc..
Het is effe niet anders
gr.
Fabian
Helaas is gisteren mijn automaatbak (zeer waarschijnlijk) overleden.
Betreft een automaat van mijn Volvo S80 T6 uit bouwjaar maart 2000.
Ik had gisteren een dagje racen op het circuit in Zolder,Belgie (met mijn volvo360).
Maandag nog zonder problemen gereden en de "Volvo360cuprace auto" op een aanhanger kunnen vervoeren.
Sinds gisterochtend toen ik alleen met de Volvo naar circuit reed, hoorde ik ineens een geratel en kwam de auto niet meer naar voren via handmatig opschakelen.Ik rij altijd via handmatig opschakelen.In zijn D ook niet meer naar voren en in zijn R ook niet meer achteruit.Zet ik de automaat in de P stand een behoorlijk geratel.Niet best dus.
Helaas de auto via takelwagen weg laten slepen en de auto gaat nu via de ANWB vervoerd worden naar mijn garagist.
Ik ga ervan uit dat het einde oefening is maar een diagnose moet nog wel gedaan worden maar vrees het ergste.Zat geen beweging meer in.
ATF Olie(wel voldoende aanwezig) maar vrij zwart en moet volgens mij rood zijn, misschien door het trekken met de aanhanger te veel belast en daardoor beginnen met overlijden
Wel apart dat ik de volgende dag zonder aanhanger deze problemen heb gekregen en niet met aanhanger +auto erop (toch bijna 1800 kg in totaal)
Ik lees helaas en ook gehoord dat de automaatbakken van een T6 (geloof General Motors) niet echt goede bakken zijn en sneller sneuvelen dan de latere en/of andere automaatbak merken.
Helaas dus of op zoek naar een andere automaat of de auto in deze staat verkopen.
Het is helaas niet anders.
Heeft 1 van jullie misschien tips wat te doen?
Liefst rij ik nog even wat jaartjes verder in deze auto want het is en blijft een fijne auto
Afwegen wat de kosten gaan worden en/of het nut heeft, of de auto wegdoen en er wat anders voor in de plaats terug komen.
Erg jammer want motorisch liep de auto als een trein en had net in febr. een distr.wissel gehad + oliewissel etc..
Het is effe niet anders
gr.
Fabian