Hallo, ik heb een 2012 model met automaat en onlangs viel me op dat de automaat een soort van fluit als hij gaat schakelen. Is niet irritant maar ik vroeg me af of dit normaal is.
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39921 Geregistreerd: 07 / 2009
Of dit normaal is weet ik niet.
Wel weet ik dat je nog fabrieksgarantie hebt, misschien is het beter met deze vraag naar de dealer te gaan.
Mocht er iets aan mankeren, dan ben je er in iedergeval nog op tijd bij.
Succes.
Hallo, ik heb een 2012 model met automaat en onlangs viel me op dat de automaat een soort van fluit als hij gaat schakelen. Is niet irritant maar ik vroeg me af of dit normaal is.
... nee, dat kan nooit normaal zijn, dus terug naar verkoper en de garantie aanspreken
ik heb het wel eens gehoord bij mijn vorige auto, daar was een gereviseerde bak in gekomen en de floot ook! niet goed volgens de garage dus gelijk een nieuwe geplaatst.
Is dit niet gewoon de turbo (waste gate die open gaat) die je hoort?
En inderdaad als je twijfelt, rijd even langs de dealer.........
Christiaan
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39921 Geregistreerd: 07 / 2009
Ik ben er uit, het blijkt dat er twee pijpjes zitten die lucht aanzuigen/afvoereren en hier ontstaat het fluiten. Is een oplossing voor dus een bekend probleem. Wordt volgende week gemaakt.
Bigdog
Administrator
Super! Mooi dat het weer helemaal voor elkaar is! Af en toe wordt ik wel een beetje eng van wat er allemaal op vacuum draait en dus ook kan gaan lekken. Maar ja, de oplossing is er weer!