Zoals de titel al aan geeft , heb de bak volgens de volvo manier de atf olie vervangen ,met de originele Volvo Olie .
Eerst aftappen , dan 4ltr gevuld , slang oliekoeler verwijderd , slang erop , 2ltr afgetapt met lopende motor , bijgevuld , afgetapt etc etc , totaal 12ltr gebruikt , en daarna op peil gezet , nadat de bakolie 50c was .
Heb er voor gekozen om nu de originele olie van volvo te gebruiken , duur , maar toe maar .
De bak schakelde nog prima , 2x geflused , 1x door tpr en de ander inclusief brain wissel door Gerry , na bonkerig gedrag bij wegrijden , en vervelend terug schakelen naar de 2 voor de bocht , sommige symptomen kwamen toch langzaam beetje terug .
Vooral bij warm/heet weer file rijden af en toe een bonk met weg rijden , en niet weg rollen bij stationair toerental , dan geef je wat gas en bam , is het dan , nog geen hele harde klap , het is ook een beetje onvoorspelbaar , soms wel soms niet , eerder was het echt een harde klap voor het wisselen van het brein . , ik dacht doe er is nieuwe olie in .
En dus maar zelf aan de gang gegaan , ik ga niet over specs etc van de heren flushers of hun gebruikte olie , zitten zeuren , want dat is gezien hun ervaring etc gewoon prima . dacht ga toch maar is naar origeel volvo kannetje met olie , die dacht ik bij hun op verzoek ook gebruikt kan worden , ik ben eigenlijk wel verbaasd naar het verschil nu , hij is weer zijdezacht met wegrijden, schakelt weer heerlijk , het was ook niet slecht ,en we moeten nog afwachten wat het resultaat is heet in de file , maar ik zou bijna zeggen de originele volvo olie is anders .
We gaan het zien .
Het was ongetwijfeld ook beter geweest met nieuwe huismerk van de heren .
Olie was overigens behoorlijk netjes , niet zwart , stonk niet , de auto heeft ook geen zwaar leven .
Auto staat net over de 2 ton nu .
Maar er weer helemaal blij mee .
Eerst aftappen , dan 4ltr gevuld , slang oliekoeler verwijderd , slang erop , 2ltr afgetapt met lopende motor , bijgevuld , afgetapt etc etc , totaal 12ltr gebruikt , en daarna op peil gezet , nadat de bakolie 50c was .
Heb er voor gekozen om nu de originele olie van volvo te gebruiken , duur , maar toe maar .
De bak schakelde nog prima , 2x geflused , 1x door tpr en de ander inclusief brain wissel door Gerry , na bonkerig gedrag bij wegrijden , en vervelend terug schakelen naar de 2 voor de bocht , sommige symptomen kwamen toch langzaam beetje terug .
Vooral bij warm/heet weer file rijden af en toe een bonk met weg rijden , en niet weg rollen bij stationair toerental , dan geef je wat gas en bam , is het dan , nog geen hele harde klap , het is ook een beetje onvoorspelbaar , soms wel soms niet , eerder was het echt een harde klap voor het wisselen van het brein . , ik dacht doe er is nieuwe olie in .
En dus maar zelf aan de gang gegaan , ik ga niet over specs etc van de heren flushers of hun gebruikte olie , zitten zeuren , want dat is gezien hun ervaring etc gewoon prima . dacht ga toch maar is naar origeel volvo kannetje met olie , die dacht ik bij hun op verzoek ook gebruikt kan worden , ik ben eigenlijk wel verbaasd naar het verschil nu , hij is weer zijdezacht met wegrijden, schakelt weer heerlijk , het was ook niet slecht ,en we moeten nog afwachten wat het resultaat is heet in de file , maar ik zou bijna zeggen de originele volvo olie is anders .
We gaan het zien .
Het was ongetwijfeld ook beter geweest met nieuwe huismerk van de heren .
Olie was overigens behoorlijk netjes , niet zwart , stonk niet , de auto heeft ook geen zwaar leven .
Auto staat net over de 2 ton nu .
Maar er weer helemaal blij mee .