Automaatbak gespoeld originele volvo olie

olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

Automaatbak gespoeld originele volvo olie

· 
Posted: 29.08.2024 - 13:14  ·  #1
Zoals de titel al aan geeft , heb de bak volgens de volvo manier de atf olie vervangen ,met de originele Volvo Olie .
Eerst aftappen , dan 4ltr gevuld , slang oliekoeler verwijderd , slang erop , 2ltr afgetapt met lopende motor , bijgevuld , afgetapt etc etc , totaal 12ltr gebruikt , en daarna op peil gezet , nadat de bakolie 50c was .

Heb er voor gekozen om nu de originele olie van volvo te gebruiken , duur , maar toe maar .
De bak schakelde nog prima , 2x geflused , 1x door tpr en de ander inclusief brain wissel door Gerry , na bonkerig gedrag bij wegrijden , en vervelend terug schakelen naar de 2 voor de bocht , sommige symptomen kwamen toch langzaam beetje terug .
Vooral bij warm/heet weer file rijden af en toe een bonk met weg rijden , en niet weg rollen bij stationair toerental , dan geef je wat gas en bam , is het dan , nog geen hele harde klap , het is ook een beetje onvoorspelbaar , soms wel soms niet , eerder was het echt een harde klap voor het wisselen van het brein . , ik dacht doe er is nieuwe olie in .

En dus maar zelf aan de gang gegaan , ik ga niet over specs etc van de heren flushers of hun gebruikte olie , zitten zeuren , want dat is gezien hun ervaring etc gewoon prima . dacht ga toch maar is naar origeel volvo kannetje met olie , die dacht ik bij hun op verzoek ook gebruikt kan worden , ik ben eigenlijk wel verbaasd naar het verschil nu , hij is weer zijdezacht met wegrijden, schakelt weer heerlijk , het was ook niet slecht ,en we moeten nog afwachten wat het resultaat is heet in de file , maar ik zou bijna zeggen de originele volvo olie is anders .
We gaan het zien .
Het was ongetwijfeld ook beter geweest met nieuwe huismerk van de heren .
Olie was overigens behoorlijk netjes , niet zwart , stonk niet , de auto heeft ook geen zwaar leven .
Auto staat net over de 2 ton nu .
Maar er weer helemaal blij mee .
Vee70
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Automaatbak gespoeld originele volvo olie

· 
Posted: 29.08.2024 - 18:39  ·  #2
Dag Olaf,

Fijn om jouw ervaring te lezen.

Ook mijn automaat bonkte aardig bij het schakelen van P naar R bijvoorbeeld maar ook tijdens het file rijden bonkte de automaat bij het intrappen van het gaspedaal.

Ik heb de bak laten flushen bij de dealer. Best prijzig inderdaad en in het begin merkte ik ook subtieler geschakel van de auto maar uiteindelijk keerde het gebonk toch weer terug.

Ik ben benieuwd hoe jouw ervaring met de andere olie op de lange termijn uit gaat pakken.
olaf
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.08.2024 - 18:57  ·  #3
Mijn klachten zijn toch wel anders , eigenlijk meestal niet aanwezig , en alleen als het erg warm was en dan start stop verkeer , dus de stad door of file rijden .
Het is dus alleen aanwezig als de motor bak warm zeg maar heet is , misschien de laptop met vida maar is in de auto gooien , als de nieuwe olie het niet heeft opgelost .

Ik heb geen problemen met het schakelen van D naar R , ja je voelde het meer met de oude olie maar van bonken was geen sprake .

Ik was gewoon verbaasd dat de nieuwe olie toch merkbaar verschil op leverde , de oude olie was 60k oud ongeveer , en ziet er nog erg goed uit , ik weet niet meer welk merk Gerry Slot gebruikt , zoals ik al zei nu zit er origineel Volvo in .

Vee70 ik neem aan dat je dat er nu ook in hebt zitten origineel Volvo ?
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 30.08.2024 - 09:08  ·  #4
Wat kost die originele Volvo ATF dan?
Automaat flush via zo'n spoeldag zit op 250 euro meen ik? Was je nu goedkoper uit?
Denk dat je nu de meeste olie er wel uit hebt gehaald hoor. Met draaiende motor een paar keer door de versnellingen heen gaan zodat de olie daar ook komt.
olaf
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.08.2024 - 17:16  ·  #5
Heb 76€ voor 4ltr betaald .
Online zitten de meeste op 100E , ongeveer ex verzenden .

Dus veel goedkoper ben ik niet uit , maar toch wel leuk om zelf te doen , en ik wilde ook perse de originele volvo olie , of het echt verschil gaat maken , we zullen het zien .
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 30.08.2024 - 17:29  ·  #6
Ik wil dat eigenlijk ook wel een keer proberen, op die manier met originele olie verversen. Maar ik wil de S60 ook verkopen, dus weer extra tijd en kosten voor een auto waar ik van af wil.
Over de beroepsspoelers durf ik ook wel hardop te twijfelen tegenwoordig, daarom liever een keer zelf doen. Geld is niet het belangrijkste.
olaf
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.08.2024 - 17:35  ·  #7
Ik blijf deze wagen nog zeker 2 jaar rijden , dan stop ik met werken , en dan gaat ie de deur uit , en komt er ook niets meer voor terug , tot die tijd geniet ik er maar van , wan deze v70D5 met zij sport onderstel is een heerlijke auto .
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 30.08.2024 - 17:53  ·  #8
Of originele olie beter is, dan wat bijvoorbeeld de sponsoren gebruiken (de meesten hebben origineel op voorraad) waag ik te betwijfelen.
Maar….., met de originele olie reageert de bak wel, zoals deze bedoeld is.
Goed bezig.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 30.08.2024 - 18:41  ·  #9
Quote door olaf

Ik blijf deze wagen nog zeker 2 jaar rijden , dan stop ik met werken , en dan gaat ie de deur uit , en komt er ook niets meer voor terug , tot die tijd geniet ik er maar van , wan deze v70D5 met zij sport onderstel is een heerlijke auto .

Ik hoop 3 jaar…..

Selected quotes for multi-quoting:   0