Assen loshalen en het subframe er onder uit.
Zou het wel op een brug doen. Die bak is een redelijk zwaar ding.
Ook het blok moet ondersteund worden.
Op de brug gaat dat prima met wat steunen.
Bij mij de bak er achter weg en nieuwe koppeling en vliegwiel erin in een uur of 6.
Assen loshalen en het subframe er onder uit.
Zou het wel op een brug doen. Die bak is een redelijk zwaar ding.
Ook het blok moet ondersteund worden.
Op de brug gaat dat prima met wat steunen.
Bij mij de bak er achter weg en nieuwe koppeling en vliegwiel erin in een uur of 6.
dat is dus een handbak.. iemand specifiekere ervaring? (theoretisch is een automaat nog zwaarder..) ik zou het blok van bovenaf met zo'n juk aan de hijsogen ondersteunen, dan struikel je niet over de steunpoten van onderen..
Paul, dan moet je tòch naar Amsterdam, òf je moet Frank lief aankijken? ("we" zouden nog eens een sleutelweekend doen daar in Grunn' )
[quote="626Ronin"]
dat is dus een handbak.. iemand specifiekere ervaring?
Automaat is echt niet veel meer werk.
Geen gedoe met vliegwiel en koppelingsplaat en druklager.
Alleen bij monteren de koppelomvormer via startmotor opening vastzetten toch?
En ja, de automaat is en stuk zwaarder!
Zonder brug lastig werken.
Ik zit nu nog op een paar antwoorden te wachten. Als ik mazzel heb, kan het zijn dat ik alleen de SLT solenoid hoef te vervangen (deze regelt de oliedruk) en daarvoor hoeft de bak er niet onderuit als ik het goed begrepen heb
Ik denk dat Gery, Raymond en Dennis deze klus vaker hebben gedaan, en ik denk dat ze je wel van tips en tricks willen voorzien.
Blijft al met al een :wwp: klus voor jezelf, succes
Ik zit nu nog op een paar antwoorden te wachten. Als ik mazzel heb, kan het zijn dat ik alleen de SLT solenoid hoef te vervangen (deze regelt de oliedruk) en daarvoor hoeft de bak er niet onderuit als ik het goed begrepen heb
als het enkel dat is zou ik dit door 1 vd 2 eerst genoemde heren laten doen.
Mijn bak had last van steeds slechter schakelen van 2 naar 3 en terug. Ook rond de 70kmh op en af schakelend gedrag.
Ik ben bij Gery geweest en die heeft de bak geflushed en góed ingeleerd. Het schakelen ging daarna weer goed . Maar helaas, zachtjes aan begint hetzelfde gedrag weer .
Momenteel heb ik de financiën niet om er verder wat aan te doen. Zodra dat wel weer het geval is ga ik weer in overleg met Gery.
Hoi Paul ik hoop binnenkort mn logeerkamer af te hebben en heb een brug. motorbloksteun(nog even in elkaar zetten), versnellingbak lift etc etc. en heb andere vraag van Forum dus zal me eens in automaten verdiepen. handbakken heb ik al meerder keren vervangen van andere merken. vandaar ook de lift (kost je je rug) dus is een optie ... ben dr zon beetje klaar voor zeg maar.
Voorlopig eerst maar het werk-ziektewet drama afhandelen, dan eens kijken wat ik te spenderen heb bij mn nieuwe werkgever.
Zit er voorlopig niet in dat ik wat groots aan de Dop kan doen.
Maar bedankt voor je aanbod!
Zodra dat wel weer het geval is ga ik weer in overleg met Gery.
Dat overleg zou ik niet te lang mee wachten, Gery kennende zal hij zeker begrip hebben voor jouw situatie.
Zelf had ik ook problemen zo'n 2000 km na de powerflush en na controle bleek de atf al weer behoorlijk zwart te zijn. Dit is toen voor een zeer gering bedrag opnieuw geflushd en ingeleerd. En nu ca 40.000 km verder en de atf is nog steeds mooi helder.
Ik weet het, Gery is een topper. Heeft mij de vorige keer ook geweldig geholpen. Maar vanwege m'n conflict met mn werkgever zit ik thuis nu, en als het tegen zit duurt dat nog wel een aantal weken. Dus de centen zijn erg krap zeg maar .
Maar zodra 't ff kan, ga ik ff met Gery bellen.