Andere bak plaatsen kan wel, met wel exact de zelfde bak code op het plaatje, en dan ook heel goed kijken naar de stekkerverbindingen.
Er zijn bij de eerste jaren 5 traps overgangs modellen geweest, met verschillende stekkeraansluitingen en die passen gewoon niet.
Dus werkt het gewoon niet.
Zelfs veranderen kan niet. Je hebt hem dan voor jan l*l ingebouwd.
Vraag maar niet hoe ik dat allemaal weet...
ja, zelfs met de zelfde bakcode verschillende stekkers.... dus zelfde Volvo onderdeelnummer.
Haal dan een bak uit een 140 of 170pk wagen, maakt niet uit welk model, als je maar naar de stekkers kijkt van te voren, en de zelfde bakcode.
De wagens met 140/170 pk ( evt een C70 met 2.0T 163 pk met lage km stand ) houden de bakken het langst goed, ivm het lagere koppel.
En inderdaad, nieuwe bouten, loctite, juiste moment voor de bouten van de omvormer op het vliegwiel etc.
BTW : Dennis deed bakwissel jaren lang op de grond.... ( hij is daar expert in )