Automatenbak 4 of 5

natas
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 52
Subject:

Automatenbak 4 of 5

· 
Posted: 14.05.2014 - 00:18  ·  #1
Hallo,

We zijn aan het uit kijken naar een Volvo v 70 liefs een type 1 maar mag ook een type 2 zijn.We dachten we nemen geen...140 pk want 170 pk ten opzichte van 140 pk rijd wel wat prettiger en zuiniger.En een hand geschakeld....Maar hoe voelt het al.We hebben er een gezien met 140pk en ja.Het is een automaat.Het is een type 1 van 2000. Maar nu is mijn vraag deze zijn toch met een automaat 4 versnelling hij is van mei 2000.En waar moet je dan op letten..We rijden niet zo veel maar wat we rijden willen we fijn rijden en het liefs ook geen zuiper...
Kayman
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 48
Subject:

Re: Automatenbak 4 of 5

· 
Posted: 14.05.2014 - 08:08  ·  #2
Ik heb zelf een 5-bak automaat van een Type 2 V70 met 140 PK.
Je vraagt je af of de 4 bak niet enorm dorstig is.

Nu woon ik weliswaar middenin de Randstad (hartje Utrecht) en rijd ik dus veel korte stukken, maar ook mijn 5-bak automaat is enorm dorstig.

Als ik 1 op 10 haal dan mag ik tevreden zijn. Pas als ik stukken snelweg naar bv Amsterdam pak, dan kom ik hier soms onder, en natuurlijk de lange stukken naar het vakantieadres :D
Ik denk dat de dorstigheid hierom niet zo'n grote rol zal spelen in je keuze.

In het verleden heb ik wel een 4-bak automaat gehad, en daar mistte ik duidelijk een overdrive, de 5e versnelling dus. Voor mijn gevoel, let wel mijn mening dus, maakte de auto (te) veel toeren en reed deze daarom onrustig. De 5-bak rijdt heerlijk rustig, en ja deze is ook een behoorlijke zuiperd.

Ik hoop je hiermee te hebben geholpen bij je keus.
RoyvW
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.05.2014 - 09:00  ·  #3
Quote door Kayman

Ik heb zelf een 5-bak automaat van een Type 2 V70 met 140 PK.
Je vraagt je af of de 4 bak niet enorm dorstig is.

Nu woon ik weliswaar middenin de Randstad (hartje Utrecht) en rijd ik dus veel korte stukken, maar ook mijn 5-bak automaat is enorm dorstig.

Als ik 1 op 10 haal dan mag ik tevreden zijn. Pas als ik stukken snelweg naar bv Amsterdam pak, dan kom ik hier soms onder, en natuurlijk de lange stukken naar het vakantieadres :D
Ik denk dat de dorstigheid hierom niet zo'n grote rol zal spelen in je keuze.

In het verleden heb ik wel een 4-bak automaat gehad, en daar mistte ik duidelijk een overdrive, de 5e versnelling dus. Voor mijn gevoel, let wel mijn mening dus, maakte de auto (te) veel toeren en reed deze daarom onrustig. De 5-bak rijdt heerlijk rustig, en ja deze is ook een behoorlijke zuiperd.

Ik hoop je hiermee te hebben geholpen bij je keus.

Een handgeschakelde motor doet ook 1 op 10, misschien 1 op 11. Het ligt dus niet aan de automaat, maar is gewoon de motor die dorstig is. :-)
natas
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 52
Subject:

· 
Posted: 14.05.2014 - 10:02  ·  #4
Nog niet echt veel verder dus...Maar ik denk wel dat het relaxt rijd..En inderdaad heb ik dit bij meerdere gelezen dat ze de overdrive missen.Alleen net wat jij ook zegt dat is persoons gebonden.We gaan maar een proefrit maken en kijken hoe hij voelt.Het is alleen niet naast de deur dus vandaar mijn vragen erover.Hij heeft 30.000 km een verversings beurt gehad de bak.Heeft nu 215.000 gereden zegt niks en ja idd weinig km.Hij is van 2000 is een type 1.Nog punten waar we moeten opletten....Hoop dat we dit keer meer geluk hebben met een auto..
Hadden een goede maar doe heb ik totallos gereden toen ik van de dijk af rolde...En nu hebben we een citroen C5 bevalt ook erg goed,maar we komen er achter nu mijn man een hobby aan de kant heeft gedaan waar hij veel voor reed er nu wel erg weinig km mee wordt gereden.Dan wordt een diesel gauw te duur.En hij vond een Volvo altijd erg mooi auto's..Ik was de gene die zei daar ga ik niet in rijden??
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 14.05.2014 - 10:02  ·  #5
Ik heb bijna 14 jaar met een handgeschakelde 850 - 140 pk gereden, een zeer betrouwbare motor die voldoende kracht en souplesse heeft. Gemiddelde verbruik hiervan was 1 op 10,5
Sinds ruim 2 jaar rij ik met een Geartronic (kun je ook handmatig schakelen). Daarbij de 2.5T motor (210 pk - low pressure turbo) en ook nog eens AWD en dat brengt het geheel op 1661 kg, zaken die allemaal bijdragen aan een stevig verbruik. Met vnl. stadsritten haal je 1 op 8, met alleen snelwegritten haal je 1 op 12 of gunstiger. Het gemiddelde verbruik over de laatste 2 jaren is 1 op 9.
Zoveel verschil maakt het dus niet, de 5 cilinders zijn niet gebouwd om zuinig mee te rijden.

Maar met mijn huidige wagen (2.5T AWD Geartronic) is het echt COMFORTABEL rijden. Bij 80 km op provinciale wegen draait die ca. 1600 toeren, dat is pas relaxed rijden.

Zaken waar je bij een automaat op moet letten: schakelt deze nog wel soepel. En belangrijk is dat er niet is bezuinigd op onderhoud. Veel succes met het zoeken.
Martijn
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 27
Homepage: mnijenkamp.nl
Subject:

· 
Posted: 14.05.2014 - 11:40  ·  #6
Hier zijn goede tips te vinden voor de aankoop.

Kijk ook hier eens.

Succes !
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 30
Subject:

· 
Posted: 14.05.2014 - 12:21  ·  #7
Quote door ProVolvo

Ik heb bijna 14 jaar met een handgeschakelde 850 - 140 pk gereden, een zeer betrouwbare motor die voldoende kracht en souplesse heeft. Gemiddelde verbruik hiervan was 1 op 10,5
Sinds ruim 2 jaar rij ik met een Geartronic (kun je ook handmatig schakelen). Daarbij de 2.5T motor (210 pk - low pressure turbo) en ook nog eens AWD en dat brengt het geheel op 1661 kg, zaken die allemaal bijdragen aan een stevig verbruik. Met vnl. stadsritten haal je 1 op 8, met alleen snelwegritten haal je 1 op 12 of gunstiger. Het gemiddelde verbruik over de laatste 2 jaren is 1 op 9.
Zoveel verschil maakt het dus niet, de 5 cilinders zijn niet gebouwd om zuinig mee te rijden.

Maar met mijn huidige wagen (2.5T AWD Geartronic) is het echt COMFORTABEL rijden. Bij 80 km op provinciale wegen draait die ca. 1600 toeren, dat is pas relaxed rijden.

Zaken waar je bij een automaat op moet letten: schakelt deze nog wel soepel. En belangrijk is dat er niet is bezuinigd op onderhoud. Veel succes met het zoeken.

Duidelijke woorden :) Wij hebben dezelfde aandrijflijn en heb niets meer dan lof. Alleen is de limited slip lock-up in ons model wat raar maar het zorgt er wel voor dat hij een stuk alerter is.

Selected quotes for multi-quoting:   0