Automatische verstelling buitenspiegel bestuurder

Jed
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Automatische verstelling buitenspiegel bestuurder

· 
Posted: 20.01.2017 - 13:46  ·  #1
Hi,

De automatisch verstelbare buitenspiegel aan de bestuurderszijde kan ik wel horizontaal bewegen met het de "joystick" echter verticaal is er geen enkele reactie.

Kan iemand mij een handje helpen met het juiste bedradingschema's bij "handige linkjes" te vinden, want daar word ik nog niet erg wijs uit. Het gaat om een V70 XC van eind 2000 (Model 2001).

Ik wil graag checken of er wat met de betreffende draden/contacten is, waardoor de verticale beweging uitblijft.

BvD

Jedidja
Wybe
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 41
Subject:

Re: Automatische verstelling buitenspiegel bestuurder

· 
Posted: 20.01.2017 - 15:24  ·  #2
Quote door Jed

Hi,

De automatisch verstelbare buitenspiegel aan de bestuurderszijde kan ik wel horizontaal bewegen met het de "joystick" echter verticaal is er geen enkele reactie.

Kan iemand mij een handje helpen met het juiste bedradingschema's bij "handige linkjes" te vinden, want daar word ik nog niet erg wijs uit. Het gaat om een V70 XC van eind 2000 (Model 2001).

Ik wil graag checken of er wat met de betreffende draden/contacten is, waardoor de verticale beweging uitblijft.

BvD

Jedidja

Toevallig gisteren hetzelfde probleem opgelost.
Kijk even bij "wat heb jij vandaag aan je volvo gedaaan"
Bij mij was er wat afgebroken. Zal bij jou ook wel zo zijn.

Ik heb nog wel zo'n dingetje over.
Als je even langs komt met je spiegel en een flesje wijn, ga je met een werkende weer weg.
Jed
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 20.01.2017 - 16:12  ·  #3
Hi Wybe,

Dank voor het aanbod, maar Enschede ligt voor mij helaas niet om de hoek.

Het motortje slaat bij mij bij verticaal verstellen niet aan (en bij horizontaal wel), dus vermoed dat er in eerste instantie geen spanning op staat en wil dat eerst controleren en ben daarvoor op zoek naar het schema.

Hoorde jij het motortje wel draaien ondanks het afgebroken onderdeeltje?

Gr. Jed
Wybe
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 41
Subject:

· 
Posted: 20.01.2017 - 16:31  ·  #4
Quote door Jed

Hi Wybe,

Dank voor het aanbod, maar Enschede ligt voor mij helaas niet om de hoek.

Het motortje slaat bij mij bij verticaal verstellen niet aan (en bij horizontaal wel), dus vermoed dat er in eerste instantie geen spanning op staat en wil dat eerst controleren en ben daarvoor op zoek naar het schema.

Hoorde jij het motortje wel draaien ondanks het afgebroken onderdeeltje?

Gr. Jed

Om eerlijk te zijn, heb ik daar niet naar geluisterd. Ik had nog een spiegel liggen, dus die had ik gemonteerd en die deed het wel.
Toen de boel maar eens open geschroefd.

Ik heb nu dus nog een halve stelmotor liggen. Mocht ik je kunnen helpen met onderdelen daarvan, hoor ik het wel.

Je kan trouwens vrij eenvoudig het glas van de spiegel verwijderen en dan de stelmotor losschroeven. Dan kan je eenvoudig direct op de stekkers meten.
Hoeft je deurbekleding niet eens voor los.

Selected quotes for multi-quoting:   0