Quote door PDJ
Ik had zo'n cheap dingetje gekocht voor €0.99 bij Ali om mn telefoon via de cassettespeler te kunnen beluisteren. Na een halve minuut ofzo gaat de autoreverse in werking en blijvt maar omdraaien.
Ik had ook zo'n ding in m'n eerste Fordje Fiesta van '96. Wel om daar natuurlijk de Discman (jawel!), die op z'n beurt weer gevoed werd via een 12V adapter, via de cassettespeler mee te kunnen afspelen.
Volgens mij wordt de Autoreverse getriggerd doordat als een echt cassettebandje aan het einde komt, er niet verder die richting op gedraaid kan worden en er dus weerstand onstaat op het aandrijfasje. Dat detecteert de speler en dan wordt de draairichting omgedraaid.
(Daarvóór kreeg je gewoon ineens de radio (of indien niet afgestemd op een radiostation, ruis) te horen en moest je zelf je bandje ejecten en omdraaien. Die 90 bandjes waren dus ook wel top want dan kon je zomaar ongestoord 45 minuten lang van je zelf opgenomen bandje genieten, in plaats van elke 30 minuten dat pokkebandje te moeten omdraaien (oef!).)
Maar goed, terugkomend op mijn verhaal, Paul wellicht heeft jouw Aliexpress nepbandje teveel weerstand in de wieltjes waardoor de autoreverse continu getriggerd wordt. Tenminste, dat ding wat ik in m'n Fordje had, had ook echt van die witte wieltjes met tandjes die door de cassettespeler werden rondgedraaid. Zonder enige functie verder (behalve dat je ze lekker hoorde ratelen tussen de nummers door... al geeft een 1996 Ford Fiesta 1.8D met 65pk op de snelweg genoeg herrie om daar niet al te veel van mee te krijgen). Ik weet niet of die aandrijving ergens voor nodig is (denk het niet, de aanwezigheid van een bandje (of replica daarvan) zal wel op andere wijze worden vastgesteld) dus wellicht kun je die wieltjes smeren, de tandjes wegvijlen of even het bandje uit elkaar schroeven en de wieltjes helemaal uitnemen, en dan zien of dat helpt.
Het modernere alternatief was destijds een fm-transmitter die je in je 12V uitgang stak, waarop je dan een frequentie kon instelllen waarop je muziek werd afgespeeld, die je dan weer kon oppikken met je autoradio. Die dingen zijn ook nog wel te krijgen als je dit bandje niet meer aan de praat krijgt
Ter afsluiting: weet iemand nog welk palletje je moest afbreken om te zorgen dat er niet over je bandje kon worden opgenomen?! Dus welk gaatje je dan later moest afplakken met plakband om er toch weer over te kunnen opnemen?!