Heb een vraag over gevoeligheid van de profieldiepte/wieldiameter bij een V70N 2.4T AWD uit 2000.
Klopt mijn aanname dat je het beste de banden met het meeste profiel voorop moet monteren?
Want dan is in normaal gebruik op asfalt de omloopsnelheid van de achterwielen hoger (kleinere omtrek) dan die van de voorwielen en ontkoppelt de vrijloopkoppeling die voor de visco zit zodat de visco (en de haakse overbrenging) nauwelijks belast worden. Andersom (en zeker als het profielverschil groter dan 2 mm is) worden de viscokoppeling en de haakse overbenging continu belast (en warm !) wat de levensduur van beide bekort. Iemand ervaring mee?
Klopt mijn aanname dat je het beste de banden met het meeste profiel voorop moet monteren?
Want dan is in normaal gebruik op asfalt de omloopsnelheid van de achterwielen hoger (kleinere omtrek) dan die van de voorwielen en ontkoppelt de vrijloopkoppeling die voor de visco zit zodat de visco (en de haakse overbrenging) nauwelijks belast worden. Andersom (en zeker als het profielverschil groter dan 2 mm is) worden de viscokoppeling en de haakse overbenging continu belast (en warm !) wat de levensduur van beide bekort. Iemand ervaring mee?