De werkwijze is al vaker beschreven op dit forum, maar de meeste info haalde ik van een Amerikaans Volvo forum (daar rijden meer 6 cilinders) zo wist ik dat de uitlaat er niet af hoefde bijvoorbeeld, wat zo een uur scheelt. Om de centrale bout van de flens af te halen gebruikte ik een slagmoersleutel, prrrrt en los. De flens zelf floepte er zonder moeite vanaf met een kleine poelietrekker. Dus niet rammen en meppen.
De moer vast ook met slagmoersleutel maar pas op dat hij dan niet te vast zit, hij moet met 115 Nm vast. Eigenlijk een heel makkelijk klusje. De brughuur was uiteindelijk 60 euro, ik wil dit soort dingen niet meer liggend op de grond in een burgerlijke woonwijk doen.
Ik had ook een olievulspuit gekocht, super handig om de haldex weer te vullen.
Ohja, tip: als de oude olie eruit loopt via de aan van de flens en het gat waar de pomp hoort te zitten, draai dan alvast de vulplug er uit, dan loopt er veel meer uit en sneller ook.
Volgende klus is de koelventilator/koelprobleem, nieuwe besturingsmodule gemonteed maar werkte maar even. Dus hele nieuwe unit besteld.
Daarover later meer!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bedankt voor de links...zulke filmpjes mag ik graag kijken,die zweedse had ik al n paar x gezien.
Ben ook n grote fan van wheeler dealer...vooral de reparaties wat er zo op t oog makkelijk uitziet maar dat zeker niet is.