Kon geen specifiek topic vinden hier over. Ik ben nu in de Franse Ardennen met prachtige gravelpaden. Onderweg er naar toe, op de snelweg, kreeg ik al de bekende melding "DTSC service vereist" . Ik dacht, dat zal wel een abs ring zijn. Maar nu blijkt (in een nat weiland) de awd het helemaal niet te doen.
De achterwielen werken niet meer mee.
Ik heb na rondzoeken op dit forum de zekering achterin opgezocht en die was kapot. Een nieuwe erin, die ging natuurlijk meteen ook stuk.
Ik heb vorige week, vanwege een beetje gelijkmatig slijten, de voor -en achterwielen omgewisseld, er van uit gaande dat de haldex dat kleine verschil in grootte aan zou kunnen, zeker als de banden voor iets groter zijn dan de achterste.
Ik weet niet precies welke haldex ik heb, (XC70 3.2 AWD 2008)
Heeft iemand een idee waar ik aan moet denken? Uitlezen kan hier niet, tussen de koeien en de kippen. Komende week zal ik maar een afspraak maken met de Volvo specialist in Breda.
Het meeste mechanische onderhoud doe ik zelf, maar dit is niet helemaal mijn straatje al hoop ik er wel meer over te weten te komen.
Kan het een kortsluiting zijn in de bedrading? Is een haldex te repareren, of enkel de pomp?
Heeft de zekering van de AWD überhaupt iets te maken met de haldex?
Alvast bedankt, grt René
De achterwielen werken niet meer mee.
Ik heb na rondzoeken op dit forum de zekering achterin opgezocht en die was kapot. Een nieuwe erin, die ging natuurlijk meteen ook stuk.
Ik heb vorige week, vanwege een beetje gelijkmatig slijten, de voor -en achterwielen omgewisseld, er van uit gaande dat de haldex dat kleine verschil in grootte aan zou kunnen, zeker als de banden voor iets groter zijn dan de achterste.
Ik weet niet precies welke haldex ik heb, (XC70 3.2 AWD 2008)
Heeft iemand een idee waar ik aan moet denken? Uitlezen kan hier niet, tussen de koeien en de kippen. Komende week zal ik maar een afspraak maken met de Volvo specialist in Breda.
Het meeste mechanische onderhoud doe ik zelf, maar dit is niet helemaal mijn straatje al hoop ik er wel meer over te weten te komen.
Kan het een kortsluiting zijn in de bedrading? Is een haldex te repareren, of enkel de pomp?
Heeft de zekering van de AWD überhaupt iets te maken met de haldex?
Alvast bedankt, grt René
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).