Beste, vorig jaar december kocht ik mijn XC70 B5244T3 2.4 2001, nagenoeg precies zoals ik hem wilde, wilgengroen (liefst olijfgroen), ik ben regelmatig in de natuur en wil graag een auto die dieren niet opschrikt.
Na een paar kleine probleempjes, pen bobines vervangen etc, had ik een lek in de koppakking. €1800 later deed het het weer, kort erna naar Italië met vakantie.... gedoe.... koelvloeistof verbruik en de Luchtmassameter sensor kapot. Die krijg je niet 1-2-3 in Italië op doorreis. Met een nét iets ander type die de Bosch garage wél had liggen kon ik terug rijden naar Nederland. Weliswaar nu en dan met veel gas in zijn vrij toeren makend om op tiptronic in zijn 1 op gang te komen. Eenmal op toeren lukte het wel en ik moest om de ±200km koelvloiestof en/water bijvullen.
Inmiddels heb ik de koelvin laten vervangen, maar die tweedehands is nu weer kapot. Staat bij de garage, gelukkig met garantie (niet op arbeid). De garage noemde dat door de slecht werkende koelvin de temperatuur teveel oploopt en daardoor de koelvloeistof 'eruit perst'.
Onlangs noemde hi dat er mogelijk een lek in het 'onderblok' zit, omdat de gerepareerde koppakking niet meer lekt/kan lekken.
De auto koste €5.500 incl keuring bij onafhankelijke (zelf benaderde) garage) en nieuwe distributieriem.
Ik heb een tijdje een Gasklepsensor-storing en slechte ontbranding gehad op mijn OBDII (P0121, P0134, P1175, P1172).
Nu en dan komt er witte rook uit de uitlaat.
De auto gebruikt op 150km soms een liter koelvloeistof.
Grote vraag is of het het waard is een ander blok erin te laten plaatsen en wat zoiets moet kosten.
Met een Prins LPG installatie, hoe lastig is daar een 'gewoon' benzineblok van hetzelfde type voor in de plaatst in te laten bouwen?
Eventueel: waar kun je zoiets voordelig doen? Ik woon/werk/kom omgeving Rotterdam/Utrecht en eventueel ook iets verder als het loont.
Na een paar kleine probleempjes, pen bobines vervangen etc, had ik een lek in de koppakking. €1800 later deed het het weer, kort erna naar Italië met vakantie.... gedoe.... koelvloeistof verbruik en de Luchtmassameter sensor kapot. Die krijg je niet 1-2-3 in Italië op doorreis. Met een nét iets ander type die de Bosch garage wél had liggen kon ik terug rijden naar Nederland. Weliswaar nu en dan met veel gas in zijn vrij toeren makend om op tiptronic in zijn 1 op gang te komen. Eenmal op toeren lukte het wel en ik moest om de ±200km koelvloiestof en/water bijvullen.
Inmiddels heb ik de koelvin laten vervangen, maar die tweedehands is nu weer kapot. Staat bij de garage, gelukkig met garantie (niet op arbeid). De garage noemde dat door de slecht werkende koelvin de temperatuur teveel oploopt en daardoor de koelvloeistof 'eruit perst'.
Onlangs noemde hi dat er mogelijk een lek in het 'onderblok' zit, omdat de gerepareerde koppakking niet meer lekt/kan lekken.
De auto koste €5.500 incl keuring bij onafhankelijke (zelf benaderde) garage) en nieuwe distributieriem.
Ik heb een tijdje een Gasklepsensor-storing en slechte ontbranding gehad op mijn OBDII (P0121, P0134, P1175, P1172).
Nu en dan komt er witte rook uit de uitlaat.
De auto gebruikt op 150km soms een liter koelvloeistof.
Grote vraag is of het het waard is een ander blok erin te laten plaatsen en wat zoiets moet kosten.
Met een Prins LPG installatie, hoe lastig is daar een 'gewoon' benzineblok van hetzelfde type voor in de plaatst in te laten bouwen?
Eventueel: waar kun je zoiets voordelig doen? Ik woon/werk/kom omgeving Rotterdam/Utrecht en eventueel ook iets verder als het loont.