Bandenspanning permanent checken

- ter info -

yes996
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

Originele ventielen Volvo

· 
Posted: 02.12.2014 - 20:37  ·  #16
Heb net de originele ventielen van Volvo binnengekregen van Skandix.
144 euro voor alle 4 velgen/banden. Worden in plaats van de standaard ventielen geplaatst. Absoluut niet duur.
Hierna moet ik naar de dealer om software te laten plaatsen. Daarna schijn ik in het venstertje op het dashboard de bandenspanning af te kunnen lezen.
Ik ben benieuwd.....
Iemand dit ook al eerder laten doen?
aeos
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 60
Subject:

Re: Bandenspanning permanent checken

· 
Posted: 08.12.2014 - 12:18  ·  #17
Heb je foto's van die nieuwe ventielen van Skandix ?
yes996
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Bandenspanning permanent checken

· 
Posted: 08.12.2014 - 13:55  ·  #18
Ik heb zo'n setje uitgetest. Dit setje had 4 zendertjes welke je op de ventielen schroeft en uitleest via een ontvangertje welke je in het sigarenaansteker contact uitleest. Amerikaans spul.

Geen beste ervaringen mee. Wil je de banden op spanning brengen moet je iedere keer de zenders van de ventielen schroeven. Daar zitten rubberen afdichtingen onder welke zeer lastig goed te plaatsen zijn. Groot gehannes dus. Ook de weergave van de spanning klopte bij mij niet.
Ik heb het hele spul verwijderd en originele sensoren van Volvo besteld in Duitsland. Voor iedere velg 1. Kosten totaal 150 euro.
Moet de software nog door de dealer laten plaatsen. Wachttijd bij mijn dealer momenteel ruim 4 weken.

Wanneer de software is geplaatst schijn ik een seintje van mijn systeem te krijgen wanneer een band te weinig spanning heeft. Ben benieuwd....
Hoopt dat het werkt. Met mijn platte banden heb ik snel last van te weinig druk in mijn banden.

Selected quotes for multi-quoting:   0