Just my 2 cents....
Zomerbanden heb ik koud op 2,9 Bar staan aan de voorkant en achter 0,2 Bar minder. Gaan we aanhangeren etc dan doe ik daar 0,2 Bar bij. (langere ritten, anders niet)
Bij de winterbanden heb ik de bandenspanning beduidend minder hard. Zeker bij gewoon toeren en weinig tot geen lading.
Dan heb ik de voorkant koud op 2,4 Bar staan en achter idemdito. Dit is met een bewuste reden omdat wanneer je de winterbanden zodanig hard hard oppompt de lamellen van de banden hun werk niet goed kunnen doen. De sneeuw ertussen uit knijpen.
Ik heb ooit de proef op som genomen en met sneeuw eerst de banden rondom op 2,9 Bar gezet en een rondje in de sneeuw gereden. Een klein moment later heb ik ze op 2,4 Bar gezet. En het zelfde rondje gereden in de sneeuw. Het rondje was zodanig kort dat de banden er never nooit niet warm door konden worden maar met 2,4 Bar heb je beduidend meer grip in de sneeuw.
Dat het brandstofverbruik daardoor iets stijgt neem ik maar voor lief. De boel plat rijden door een glijpartij kost meer.........