Thanks! Zag dat het op mijn voorkeursbanden alweer een paar euro scheelt. Al ben ik gelukkig nog even niet aan nieuwe banden toe, genoeg andere kosten die eraan zitten te komen...
Dat stukje kun je weer vastlijmen met solution, dat wat er bij de bandenplakset zit voor fietsbanden.
En qua merk zou ik altijd voor een A-merk kiezen, het prijsverschil is vaak max 20€ en dat over de totale levensduur van de band, terwijl je wel prettiger en veiliger rondrijdt. Heb met diverse auto's gereden met van die chinese rommel; doodeng!
Ik heb Michelin Primacy3 banden maar ben er niet enthousiast over. Net tussen de 115 en 125 km/u "zingen" ze of ik een kapot wiellager heb, en dan alleen achter (althans door de stationcarroserie valt het juist daar op ivm minder geluidsdemping/klankkastvorm daar). Met de winterbanden geen probleem (Vredestein wintrac Xtreme) en sinds kost weer een vers setje zomerbanden van Michelin en hetzelfde euvel. Dus het is niet eens exemplarisch ook nog.
Volgende keer ook voor de zomerbanden maar naar Hollands fabrikaat overstappen denk ik.
Wel jammer, want zolang ik me kan heugen rijd ik al op Michelin. Hopelijk dat de opvolger van de Primacy3 het beter gaat doen tzt.
Onder mijn vorige auto was ik erg gecharmeerd van Pirelli Cinturato P7. Prima slijtvast, maar ook goede grip en afrolgeluiden waren prima qua niveau. Heb daarna nog eens Vredestein Sportrac gehad en die waren ook wel oké, maar ik neig toch weer naar de Pirelli's.
Om de slijtage aan banden steeds toe te wijzen aan de band, wil ik in dit verband uit de vakpers de opmerkingen aanreiken, die hierop reageren. Bijvoorbeeld: cuppen van banden is veelal toe te wijzen aan rijstijl, alsook onderhoud aan het onderstel en niet zozeer aan de kwaliteit van de banden.
Punten 1 en 2 zijn toch écht eigenschappen van de band.
Uiteraard is de onderhoudstoestand van onderstel, rijstijl etc van invloe. Maar dan nog zijn sommige banden er gevoeliger voor dan andere, dus de band helemaal wegcijferen als oorzaak is denk ik te kort door de bocht.