BBC reporter over toxic exhaust old-new

Testen, NOX, fijnstof, verbruik

Appeltje
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

BBC reporter over toxic exhaust old-new

· 
Posted: 20.10.2017 - 10:15  ·  #1
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

Re: BBC reporter over toxic exhaust old-new

· 
Posted: 20.10.2017 - 11:33  ·  #2
interessant artikel....Bevestigd eigenlijk wat we allemaal al wel wisten. We worden gewoon voor de gek gehouden.
JOv70BI

Subject:

Re: BBC reporter over toxic exhaust old-new, nieuwe autos 42% meer verbruik dan fabrikant aangeeft

· 
Posted: 06.11.2017 - 10:44  ·  #3
...
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

· 
Posted: 06.11.2017 - 11:15  ·  #4
Oud nieuws, en schijnheilig gegriep want iedereen weet dit al. Alleen bepaalde instantie's kikken op de, niet kloppende, cijfertjes en de leaserijder vaart er wel bij door de lage bijtelling van die zogenaamde milieu vriendelijke auto..... Het is een mooie poppenkast, dat dan weer wel.
JOv70BI

Subject:

· 
Posted: 06.11.2017 - 14:59  ·  #5
...
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

· 
Posted: 06.11.2017 - 15:52  ·  #6
Quote door JOv70BI

De milieu verdragen kunnen blijkbaar alleen maar worden gehaald met "kunstmatige manipulatie" van zowel cijfers als meetmethoden, en interpretatie enz alles ver van reële waarden en alles eromheen, oftewel 1 grote bende letterlijk dus rotzooi en met de woorden van TRUMP "ALL FAKE"

En dat is nou precies de reden dat bij mij de hakken steeds verder in het zand gaan de laatste tijd als het over milieu gezeik gaat. Dat er om het milieu gedacht moet worden daar ben ik helemaal mee eens hoor, laat daar a.u.b. geen misverstanden over bestaan, maar genoeg is wel genoeg. Het moet allemaal wel realistisch blijven en daar ontbreekt het vandaag de dag een beetje aan, sommige mensen zijn de realiteit volledig uit het oog verloren en verzinnen vanachter een bureau de meest spannende dingen die helemaal nergens meer op slaan.

Als ik soms achter een old timer aan rij en dan het gevoel heb dat ik wordt vergast in mijn auto dan denk ik, het is maar goed dat die oude motoren niet meer worden gemaakt. Maar de motoren van de laatste 10 á 20 jaar zijn al lang niet meer zo vervuilend en naar mijn mening worden die ten onrechte in het verdom hoekje gezet.

Ik ben er van overtuigd dat bijvoorbeeld VAG niet voor de lol sjoemel-software heeft gebruikt, ze worden door de milieu maffia tot waanzin gedreven en weten niet meer hoe nog beter moet...

En laat me al helemaal niet lachen als het om elektrische auto's gaat, de geiten wollen sokken die dat verdedigen vanuit milieu oogpunt bekeken zijn de weg misschien nog wel het meest kwijt geraakt... Dat je een elektrische auto neemt omdat het in de bijtelling erg leuk is daar kan ik me best wat bij voorstellen maar gekeken vanuit milieu??? Wat is er nodig om die auto's te bouwen? Wat doen die accu's voor het milieu? Hoe worden die dingen opgeladen? Zonnepanelen??? Hoe worden die dan geproduceerd??? En wat gaat er met die accu's gebeuren als ze versleten zijn??? Als je alles tegen elkaar afweegt dan is het verschil onder aan de streep niet zo groot hoor.

Laat ze eerst maar eens de grote industrieën aanpakken en eens kijken op plekken van de wereld waar het allemaal niet zo nauw genomen wordt, de auto-industrie heeft de laatste jaren wel laten zien dat er grote verbeteringen zijn doorgevoerd en daar is het voor nu wel even klaar lijkt me. Pas als de rest van de grote vervuilers de zaken op orde heeft kan er wel weer gegriepd worden over de kleine zaken achter de komma, maar momenteel ben ik dat schijnheilige gegriep even helemaal zat...
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 06.11.2017 - 18:18  ·  #7
Amen Janvis!
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 07.11.2017 - 16:12  ·  #8
Quote door Blade

Amen Janvis!
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 08.11.2017 - 00:42  ·  #9
Exact. Voor 2018 is mijn roetfilter weg!

Selected quotes for multi-quoting:   0