bedenkelijke V70 op marktplaats

V70train
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 23
Subject:

Re: bedenkelijke V70 op marktplaats

· 
Posted: 03.09.2024 - 08:48  ·  #16
Zo stond er laatst ook een op in velzen/bij iemand die zich velzen noemt. 2.5t met ruilmotor, tellerstand 190.000 oid. Slechte automaatbak, vering, vol roest en olie. Auto was geschorst en je mocht maar een korte rit maken. Vooraf gevraagd welke bak het was, de GT of de normale. Alleen de reactie gekregen waarom iedereen er steeds naar vraagt en dat bij een defecte bak de auto gratis zou zijn. In de 2e of 3e versnelling schudde de hele auto. Toevallig nieuwe aandrijfassen en de man zelf een andere V70. Probleem kende hij niet, lag aan mij, ik gaf te veel gas, zelf nooit meegemaakt. Achteraf had hij het 1x gemerkt en was ik te perfectionistisch. Niet gratis meegekregen. Hoop dat iedereen daar erg mee op let
koennie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 39
Subject:

· 
Posted: 03.09.2024 - 12:23  ·  #17
De enige import die ik zou kopen is er een die ik zelf importeer.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 03.09.2024 - 14:03  ·  #18
Quote door V70train

Zo stond er laatst ook een op in velzen/bij iemand die zich velzen noemt. 2.5t met ruilmotor, tellerstand 190.000 oid. Slechte automaatbak, vering, vol roest en olie. Auto was geschorst en je mocht maar een korte rit maken. Vooraf gevraagd welke bak het was, de GT of de normale. Alleen de reactie gekregen waarom iedereen er steeds naar vraagt en dat bij een defecte bak de auto gratis zou zijn. In de 2e of 3e versnelling schudde de hele auto. Toevallig nieuwe aandrijfassen en de man zelf een andere V70. Probleem kende hij niet, lag aan mij, ik gaf te veel gas, zelf nooit meegemaakt. Achteraf had hij het 1x gemerkt en was ik te perfectionistisch. Niet gratis meegekregen. Hoop dat iedereen daar erg mee op let

Beetje offtopic, mar de Geartronic is gewoon dezelfde bak als de 'normale', alleen met handmatige versnellignsselectie ;)

Overigens opmerking voor de topicstarter, vind je het niet wat rigoreus om aangifte te doen? Dat zijn jou zaken niet toch?
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 03.09.2024 - 14:43  ·  #19
Je kunt het hooguit melden bij MP zelf maar , een grote adverteerder zullen ze echt niet zomaar dicht mikken.

Aangifte is ook een lastige. Het maakt niet uit of je er iets mee te maken hebt.

Iedereen heeft het recht om over wat dan ook aangifte te doen. ( zou mooie boel worden als je dat alleen als slachtoffer zou mogen )

Puntje is … je kunt nooit aantonen dat de aanbieder het wist . Je kunt stellen dat hij het zou moeten/kunnen weten maar daar stopt het wel…
Veel verder dan een aangifte kom je dus vermoedelijk niet en of die in behandeling wordt genomen… zet er geen bier op in…

Wat die automaat betreft , er zijn toch twee typen, een die goed gaat en een die vlot kapot gaat…
Barre gaander
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 100
Subject:

· 
Posted: 03.09.2024 - 15:57  ·  #20
Quote door [-Tom-]

Overigens opmerking voor de topicstarter, vind je het niet wat rigoreus om aangifte te doen? Dat zijn jou zaken niet toch?

Helemaal mee eens!!!!!!
Neervenj
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

· 
Posted: 03.09.2024 - 16:46  ·  #21
Tuurlijk, er zal wellicht weinig net de aangifte gebeuren, maar toch opmerkelijk dat na de melding bij marktplaats de advertentie gewijzigd is met de olmerky "dat er ooit een nieuwe tellerbak in is gekomen". Dat moet dus afgelopen jaar gebeurt zijn.
Maar goed, het chassisnummer staat nu geregistreerd bij de RDW en mocht deze auto geïmporteerd worden en aangeboden worden voor keuring dan staat er een vlaggetje achter.
Je zou maar degene zijn die in goed vertrouwen deze auto heeft gekocht en willen importeren.
Dit geldt ook voor de ongelukkige handelaar die er nu mee zit.
Doeke Dobma
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 03.09.2024 - 18:49  ·  #22
De advertentie is niet meer te zien. Ik ben wel benieuwd naar de tekst in de advertentie. Want als ik de foto’s van de eerste pagina bekijk, dan is het toch al duidelijk dat dit een auto met nogal wat werk is? Tevens is ie best goedkoop, zo goedkoop dat je zelf al kunt nagaan dat het geen goede auto kan zijn (althans niet zoals ie verkocht wordt).
Daarnaast heb je zelf als koper ook onderzoeksplicht natuurlijk.
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 03.09.2024 - 18:57  ·  #23
Een auto met een aantoonbaar incorrecte km stand is nooit goedkoop.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 03.09.2024 - 19:43  ·  #24
Quote door MTE

Je kunt het hooguit melden bij MP zelf maar , een grote adverteerder zullen ze echt niet zomaar dicht mikken.

Aangifte is ook een lastige. Het maakt niet uit of je er iets mee te maken hebt.

Iedereen heeft het recht om over wat dan ook aangifte te doen. ( zou mooie boel worden als je dat alleen als slachtoffer zou mogen )

Puntje is … je kunt nooit aantonen dat de aanbieder het wist . Je kunt stellen dat hij het zou moeten/kunnen weten maar daar stopt het wel…
Veel verder dan een aangifte kom je dus vermoedelijk niet en of die in behandeling wordt genomen… zet er geen bier op in…

Wat die automaat betreft , er zijn toch twee typen, een die goed gaat en een die vlot kapot gaat…

Nee, de V70N/S60 heeft altijd een 5-bak van AW, behalve een handvol laatste modellen (diesels en R), die hebben een 6-bak van AW. Alleen de S80 6-cilinders hadden de beroerde 4-bakken die stuk gaan
ZwitserseV70
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 06.09.2024 - 11:49  ·  #25
Toevallig was mij deze advertentie ook meteen opgevallen en heb ik ook screenshot's gemaakt en heb dezelfde kentekencheck gedaan.

Hij stond een paar maanden geleden idd te koop bij ASR Automotive. Die importeren voornamelijk volvo's uit zweden.
Bij de tekst stond ook ''Een auto met een beetje ervaring, maar ach wat zal het?'''. Wat zal het? Die teller is idd teruggedraaid en hij kwam in 2023 niet door de zweedse keuring heen. Toen geschorst en vervolgens doodleuk geimporteerd naar NL. Echt bijzonder hoeveel informatie er te vinden is over auto's in het buitenland.

Ding is zo rot als een krant en is keihard terug gedraaid. Op de foto's van ASR zag hij er netjes uit, maar dat is hij eigenlijk niet. De teller is kan in zweden en in NL teruggedraaid zijn. Ik denk door de laatste eigenaar in Zweden en dat hij toen gewoon is verkocht.

Ik dacht dat hij verkocht was, maar ik denk dat de advertentie gewoon door MP offline is gehaald. Vond het al bijzonder dat zo'n auto binnen 1 dag verkocht is..
Bij deze site kun je dus ook gewoon de info van de laatste eigenaar vinden. Stel dat dat in NL kan..
ZwitserseV70
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 06.09.2024 - 12:03  ·  #26
Quote door V70train

Er staat ook al maanden een hele bijzondere v70 op waar ik wat info van achterhaald heb.

Deze is 6mnd geleden verkocht met ruim 5 ton voor 1500. Nu heeft ie er een ruilmotor ingedouwd met 170.000km en verkoopt hem vervolgens voor de hoofdprijs en hij vermeldt nergens dat hij 5 ton heeft gelopen. Ook wisselt hij steeds met prijs. Hij blokt ook iedereen met een vraag over de stand. Hij bied meerdere volvo's aan op andere accounts (te herkenen aan de naam van de auto als gebruiker)

https://www.marktplaats.nl/v/a…-dak-7zits
elevating
VolvoV70forum fan
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 06.09.2024 - 12:14  ·  #27
Ben wel benieuwd, heb ook gevraagd naar de km stand van de auto.
ZwitserseV70
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 06.09.2024 - 12:16  ·  #28
Via finnik zag ik dat hij te koop heeft gestaan voor 1500,- met 475.000km. Nu geen enkel spoor van die stand. Hij heeft meerdere te koop staan en met de advertenties doet hij bij alles hetzelfde.

Verwacht geen reactie. Hij blokkeert je waarschijnlijk. Hij voegt ook “nephartjes” toe aan de advertenties..
deze is hoogst waarschijnlijk ook van die man

https://link.marktplaats.nl/m2…nt=app_ios
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 06.09.2024 - 12:55  ·  #29
Quote door jiska

Quote door V70train

Er staat ook al maanden een hele bijzondere v70 op waar ik wat info van achterhaald heb.

Deze is 6mnd geleden verkocht met ruim 5 ton voor 1500. Nu heeft ie er een ruilmotor ingedouwd met 170.000km en verkoopt hem vervolgens voor de hoofdprijs en hij vermeldt nergens dat hij 5 ton heeft gelopen. Ook wisselt hij steeds met prijs. Hij blokt ook iedereen met een vraag over de stand. Hij bied meerdere volvo's aan op andere accounts (te herkenen aan de naam van de auto als gebruiker)

https://www.marktplaats.nl/v/a…-dak-7zits

Als ik eerlijk ben vind ik die auto er op de foto's ook wel netjes uit zien hoor.
Prijs op aanvraag vind ik dan wel raar, zet er gewoon een richtprijs bij. Dan weet je als koper ook wat meer.
ZwitserseV70
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 06.09.2024 - 13:38  ·  #30
Klopt zeker. Hij ziet er als nieuw uit, maar hij schommelt steeds kwa prijs. Hij heeft hem al 3x opnieuw geplaatst en wisselt tussen de 8 en 14 duizend zonder reden en de auto heeft zelf 5 ton gelopen. Dat is natuurlijk geen probleem, maar het zou wel fijn zijn om het te vermelden en niet iemand te blokkeren die dat vraagt

Selected quotes for multi-quoting:   0