bedenkelijke V70 op marktplaats

ZwitserseV70
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Re: bedenkelijke V70 op marktplaats

· 
Posted: 06.09.2024 - 18:10  ·  #46
Mijn laatste reactie gaat over de auto waar ts mee begon. De T5.

Het valt mij op dat er veel T5’s zijn met “technisch werk” en die ook geïmporteerd zijn.
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 07.09.2024 - 12:22  ·  #47
Hoe zijn je ervaringen met Hennes op dit vlak eigenlijk?

Die haalt meeste ook uit Zweden maar daar hoor je deze asr praktijken eigenlijk niet over.

Heb je je bevindingen eigenlijk ook met asr gedeeld?
ZwitserseV70
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 07.09.2024 - 12:36  ·  #48
Oh ja. Ik ken Hennes wel.
Het verschil is dat zij slim zijn en alleen het NL kenteken laten zien waardoor er verder (buiten het VIN) geen informatie te achterhalen is van de auto.
Bij ASR laten ze soms nog het zweedse kenteken zien, waardoor dat makkelijk te controleren is via gratis sites
ries123
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 07.09.2024 - 12:37  ·  #49
Volgens mijn info kloppen de km-standen wel gewoon van die 2 auto’s. Check maar via car.info.

Verder zou ik me niet al te druk maken, niet zo goed voor je hart😉
ZwitserseV70
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 07.09.2024 - 12:41  ·  #50
Dat is waar! Dan zal het in dit geval wel gewoon aan de controle site liggen. Heb het net met die andere site gedaan en daarvan klopt het wel.
Alleen de t5 klopte dus niet :)
ZwitserseV70
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 07.09.2024 - 12:48  ·  #51
Ik heb mijn reactie over de xc90 en de v70 wel even verwijderd. Die klopte uiteindelijk wel en dat hoeft dus ook niet gepost te worden
Doeke Dobma
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 07.09.2024 - 17:15  ·  #52
Ik ken ASR best goed. Eerlijke jongen. Zal je niet opzadelen met een auto die niet klopt.
Kijk, zo’n facelift T5 is gewoon gewild. Die kopen zij ook gewoon vanaf de foto en echt niet voor een paar 100 euro. En 9 van de 10 keer halen ze prima auto’s hier naartoe. Soms heb je pech en zit er een minder exemplaar tussen. Dat is voor hun ook balen, uiteraard proberen ze er dan nog het beste uit te halen bij de verkoop. Zo’n auto is niet voor het gemiddelde gezin uit een Vinex wijk(die gaan naar Hennes voor 3x de prijs) maar voor een handige jongen met een schuur die op z’n gemakje die auto weer klaar gaat maken.
Vergeet ook niet dat hier op een forum of in de facebookgroepen allemaal fanatici zitten, die prat gaan op km-standen en boekjes en originaliteit en kloppende gegevens etc. Maar er zijn echt meer dan genoeg mensen die het niet interesseert. Je kunt je natuurlijk ook afvragen hoe relevant de km-stand is bij een 20 jaar oude auto…
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 07.09.2024 - 17:29  ·  #53
mwah.

een 20 jaar oude auto met 400K op de teller hoeft weinig mis mee te zijn.
alleen zo jammer als hij in die 20 jaar ook 3 ton is terug gedraaid
ZwitserseV70
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 07.09.2024 - 17:37  ·  #54
Quote door Doeke Dobma

Ik ken ASR best goed. Eerlijke jongen. Zal je niet opzadelen met een auto die niet klopt.
Kijk, zo’n facelift T5 is gewoon gewild. Die kopen zij ook gewoon vanaf de foto en echt niet voor een paar 100 euro. En 9 van de 10 keer halen ze prima auto’s hier naartoe. Soms heb je pech en zit er een minder exemplaar tussen. Dat is voor hun ook balen, uiteraard proberen ze er dan nog het beste uit te halen bij de verkoop. Zo’n auto is niet voor het gemiddelde gezin uit een Vinex wijk(die gaan naar Hennes voor 3x de prijs) maar voor een handige jongen met een schuur die op z’n gemakje die auto weer klaar gaat maken.
Vergeet ook niet dat hier op een forum of in de facebookgroepen allemaal fanatici zitten, die prat gaan op km-standen en boekjes en originaliteit en kloppende gegevens etc. Maar er zijn echt meer dan genoeg mensen die het niet interesseert. Je kunt je natuurlijk ook afvragen hoe relevant de km-stand is bij een 20 jaar oude auto…

Oh dat zeker hoor. Er staan ook veel mooie exemplaren te koop waar veel aan gedaan is bij ASR
Klopt, maar in het geval van de t5 is het niet helemaal goed gegaan. Zeker omdat de stand gewoon gratis met een simpele site te controleren was en dit dus niet is gedaan en hij vervolgens gewoon verkocht is aan RiYo die geen enkel idee had. Maar Nondeju happens. En wanneer het goed gaat lees je het bijna nooit.

Ik heb eerlijk gezegd liever een goed onderhouden v70 met 4 ton dan een matig onderhouden v70 met 2 ton.
Met de mijne heb ik sinds april ook al weer 10k mee gereden (zit nu op 340) en wil hem het liefst zo lang mogelijk rijden.
Barre gaander
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 100
Subject:

· 
Posted: 07.09.2024 - 18:33  ·  #55
Quote door jiska

Ik heb mijn reactie over de xc90 en de v70 wel even verwijderd. Die klopte uiteindelijk wel en dat hoeft dus ook niet gepost te worden

Enneuh....je eigen zaken ook op orde??
Forum regels
ries123
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 07.09.2024 - 19:02  ·  #56
Quote door Doeke Dobma

Toch stond de auto te koop en was hij ineens van de website na de onthulling op dit forum, dus tot zover zijn eerlijkheid.
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.09.2024 - 19:21  ·  #57
Quote door ries123

Quote door Doeke Dobma

Toch stond de auto te koop en was hij ineens van de website na de onthulling op dit forum, dus tot zover zijn eerlijkheid.

+1
Doeke Dobma
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 07.09.2024 - 21:08  ·  #58
Quote door MTE

Quote door ries123

Quote door Doeke Dobma

+1

Wat had ie dan moeten doen, ding gelijk maar plat drukken? Er zijn genoeg mensen die wél wat met zo'n auto kunnen. Op de foto's was toch al duidelijk te zien dat het een auto met serieus werk was. Ik snap niet zo goed dat mensen hier over de zeik gaan terwijl er toch duidelijk te zien is dat het geen nette auto is. En erover vallen dat de auto APK afgekeurd is in Zweden. So what? Hoeveel auto's worden hier wel niet afgekeurd? Dan is het toch niet gelijk oplichting of louche handel?

Als ik in Zweden bij demontagebedrijven rondloop, zijn daar oostblokkers die letterlijk een kwart auto losslijpen om er een total-lossje mee op te lappen. Zet je die online, is er geen haan die er naar kraait... terwijl dat toch een stuk 'crimineler' is in mijn ogen.
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.09.2024 - 21:32  ·  #59
Het gaat erom dat de informatie niet klopt die de verkoper geeft.

Voor sommige verkopers geen punt schijnbaar.

Voor kopers dus wel.
Doeke Dobma
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 07.09.2024 - 21:45  ·  #60
Kun je dan concreet aangeven welke informatie er niet klopt en kun je ook aantonen dat de verkoper wist dat die informatie niet klopt? ASR verkoopt vele auto's, voornamelijk Volvo's, en hij zal zijn reputatie in de waagschaal leggen door met leugens en bedrog een auto te verkopen? Ik geloof er helemaal niks van.

Selected quotes for multi-quoting:   0