Vialle is voor de zoveelste failliet verklaard een aantal jaren gelden en voor zover mij bekend is de doorstart niet geheel vlekkeloos gegaan. Een hoop inbouwers bouwen het daarom ook niet meer in. Mesman is in de Volvowereld juist bekend geworden met de Viallesystemen. Hij was de enigste die in Nederland LPG kon en mocht inbouwen bij de turboblokken en incl de Volvo-garantie erop bij nieuwe auto's. Je kreeg dan een LPG inbouw met 6 injectoren. Deze tijd ligt gelukkig ver achter ons en er zijn er meer die het later ook gewoon konden doen en vaak ook netter.
Goede gasboeren zijn er echt wel te vinden en ik zie hier erg veel LPG installaties, waarbij de meeste echt netjes zijn ingebouwd (zoals het hoort) en dat zijn echt niet degene van Mesman. Erg nette inbouwers zijn de Limburgse LPG specialisten, Boertien in Wezep, Lex Viller in Elst. In vergelijking met de laatste zien de installaties van Mesman er altijd uit of deze er zo zijn ingeflikkerd ipv netjes ingebouwd. Slechte solderingen in de kabels gemaakt (ja, dat moest toen nog), gewoon met een beetje tape afgetaped ipv krimkous gebruiken, etc. Gasslangen naar het verdeelblok niet netjes laten lopen (= iets meer werk) maar zo los over het KVS vaatje heen. Verdeelbok vaak tegen de rechter veerpoot aan monteren, dus als je de riem moet wisselen kan het hele spul losgeschroefd worden en meer van dat soort ongein.
Ik word er persoonlijk nooit vrolijk van helaas en je herkent de installaties ook echt zo van Mesman, als je even onder de kap kijkt....
Ik heb heel iets meer dan 2 jaar geleden de Prins laten inbouwen voor 1600 euro bij Agit in Rjissen.
Hij rijd nu al 2 jaar probleemloos rond op deze set.
Ik heb heel iets meer dan 2 jaar geleden de Prins laten inbouwen voor 1600 euro bij Agit in Rjissen.
Hij rijd nu al 2 jaar probleemloos rond op deze set.
In Arkel bij ACA LPG kost een prins systeem 2150,-
Elders kan ik voor 2190,- BRC bij Mar Lucardi(Maassluis) en agin BRC (Rotterdam) 1960,- basic en 2250,-(premium)
Nu even zoeken wat het verschil in alles zit en een keuze maken
Beiden maken gebruik van een dampgasinjectie systeem. Kwaliteitsverschil is er amper. Persoonlijk zou ik voor Prins kiezen omdat ik de after sales net iets beter vindt en de injectoren ook iets minder lawaai maken. Blijft natuurlijk een persoonlijk verhaal.
Ik heb een Eurogas LPG installatie met een 76 liter ringtank. Nu +/- 50.000 mee gereden, geïnstalleerd bij +/- 240.000 km. Heb geen vergelijk met andere systemen maar ben er tevreden mee. Er zit geen flashlube in maar wat ik heb begrepen van de LPG installateur is dat er benzine bijgespoten wordt als er meer van de motor gevraagd wordt. Dit geeft wel een hoger benzine verbruik maar dus geen flash lube kosten. Geen idee wat er beter is. Mijn T5 doet het er in ieder geval prima op.
Ik denk ook dat elk merk wel z'n ding heeft. Niks is perfect. Ik ga denk een prins systeem laten inbouwen bij ACA Arkel. Heb daar goede verhalen over gehoord. Vandaag of morgen even langs gaan rijden bij de beste man voor wat meer informatie.
Volgens mij staat vd Weide uit Doornspijk ook goed bekend, ook heeft hij veel ervaring met Volvo.
Hij doet met name veel zaken met installaties van BRC.
Ik heb daar in het verleden een set laten inbouwen in de Ford Ka, ligt er nu een kleine 40K in en tot nu toe nog geen problemen aan ondervonden.
Hoe zo'n installatie zich houdt in een Volvo durf ik niet te zeggen.
Zelf rij ik met een Vogels VGI installatie rond, merk wel verschil qua vermogen, maar verder rijdt het prima.
Vandaag van Boertien een mailtje gehad met een verhaal voor het inbouwen van vialle lpi. Wat een keuze is er.....teveel dus. Weet op dit moment wat het nu moet gaan worden prins of toch vialle
Qua prijs is het zijn ze gelijk.