Ben benieuwd wat de kenners hiervan vinden

...

Subject:

Re: Ben benieuwd wat de kenners hiervan vinden

· 
Posted: 23.06.2012 - 19:35  ·  #16
...
DMSservice
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 24.10.2012 - 12:54  ·  #17
olie bij de diesel voegen kan ik deed het ook bij mijn cross nissan patrol,
let wel op dat je 2 takt olie erin doet want anders krijg je erg veel kool afzetting op kleppen en uitlaat!
het smeert je pomp wat en de verstuivers.
Verder weet ik niet of het echt nodig is bij een "straat" auto.
Mijn nissan kreeg van koud af aan al op zijn donder dus hoe meer smering hoe beter in dit geval.

Anderzijds weet je wat er gebeurd als een diesel op zn carter olie gaat lopen?
Deze gaat op hol en richting self distruction. hij blijft optoeren tot hij klapt.

Dus met olie door de diesel heen zal je verbranding krachtiger worden en ook heter (koppakking vind dit niet altijd fijn).
en inderdaad met gewone 4 takt motor olie koolt alles dicht kleppen, turbo, uitlaat, roetfilter, katalysator e.d.
dus dan neemt uiteindelijk ook je motorvermogen weer af en kan alles gereinigd worden of vervangen.

Zo maar een balletje van mijn blik erop ;-)
Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 39
Homepage: marinetraffic.com/…
Subject:

· 
Posted: 24.10.2012 - 12:58  ·  #18
Quote door huskvarna

Ik weet niet waar je tankt, maar heb horen vertellen dat de diesel van de BP niet zo goed is.
Dit heb ik gehoord van dieselrijder met een volvo, hij tankt nu bij firezone en z,n motor loopt mooier en zuiniger.

waarom zou die anders zijn dan? de diesel moet toch ook gewoon aan de nieuwe normen voldoen! ik tank altijd BP en ondervind nooit problemen, ik tank altijd de gewone diesel dus geen ultimate.
pieneman
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.10.2012 - 14:40  ·  #19
Ik reed hiervoor een Mazda 6 2.0CiTD uit 2009, prima motor. Echter kwam ik nog wel eens bij de garage omdat mijn roetfilter verstopt raakte en de auto het zelf niet meer schoon kreeg tijdens het regenereren. We raakte aan de praat over de verschillende diesel soorten die er te koop zijn: Regular en de Upper class (Ultimate/V-Power/Excellium). Hij vertelde mij dat je bij deze motoren het beste 'regular' diesel kon tanken vanwege de smerende eigenschappen, de 'Upper class' diesels zijn wat schraler en hebben minder smerende deeltjes. Hierdoor kan je na verloop van tijd problemen krijgen met de brandstofpomp, dit is namelijk een knap stukje techniek die onder hele hoge druk werkt tegenwoordig.
Nou zie ik mezelf ook niet zo gauw een kwart liter olie toevoegen aan mijn diesel, maar de achterliggende gedachte begrijp ik wel.
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 76
Subject:

Aceton

· 
Posted: 22.04.2013 - 17:20  ·  #20
Wat bovensmering betreft geen ervaring met CDI motoren. Ben jaren lid geweest van "de mascotte", die club van eigenaren van RR en Bentley ( je weet wel die auto's die met een beetje mazzel 1op 3 rijden) eigenaren.Wat ik daar geleerd heb en aan den lijve heb ondervonden, dat de toevoeging van aceton aan de brandstof tot aan zienlijke besparingen op het verbruik leidt.Oorzaak is het verlagen van de dampspanning van de brandstof,waardoor een betere verneveling bij de inspuiting een vollediger verbranding veroorzaakt. Besparingen tot 5% zijn geen uitzondering.Let wel op, dat de aceton snel verdampt, dus direct voordat een forse rit wordt gereden, pas toevoegen. De werking is te vergelijken met dreft op water. Ook daar is de verlaging van de dampspanning van het afwaswater er de oorzaak van, dat geen vet bovenop het water komt drijven. Olievlekken in oppervlakte water wordt op dezelfde wijze vaak verdoezeld, door toevoeging van dreft aan het water (het verlagen van de dampspanning) !
Stijn
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Homepage: steinkeuken.nl
Subject:

· 
Posted: 23.04.2013 - 13:59  ·  #21
Kun je die injectoren ook schoonkrijgen met Forté gas Treatment?
Overigens heb ik ook al eens ergens gelezen dat wat olie bij de diesel wonderen verricht.

Selected quotes for multi-quoting:   0