Maar de tankontluchting gaat toch via de tankdop? Hoe kan nou benzinedamp vanaf de tankdop tijdens het rijden naar binnen worden gezogen? Onderdruk OK, maar tijdens het rijden is de luchtstroom wel naar achter, niet naar voor (tov de auto). Ik snap dat lucht wervelt etc en achter de auto circuleert, maar dat het via de zijkant naar voren wordt gezogen lijkt mij onwaarschijnlijk. Maar goed, zeg nooit nooit...
Je zou ook nog eens kunnen proberen met aan 1 kant de ramen open en de andere kant dicht, en daarna andersom. Als je het dan bij de ene kant wel ruikt en de ander niet, dan geeft dat misschien wat zoekrichting.
Ter vergelijk: Ik had eens een lekke katalysator bij een vorige auto. Dat rook je vrijwel meteen (en kreeg ik onmiddelijk koppijn van... lekker spul) via de ventilatie als je stilstond bij het stoplicht ofzo, trok je weer op, dan was de geur weer weg. Remedie tot herstel kat...ventilatie uit bij elk stoplicht
Maar ja, als je het dus niet ruikt bij stilstand of via de ventilatie, dan is een lek in de motorruimte ook weer niet echt voor de hand liggend.
Een raadsel!
Ik wil geen boeman spelen, maar benzinedamp is explosief en dus wel vrij uitdrukkelijk aanwezig, dus stel het niet uit, want dit is ronduit gevaarlijk, zeker als je bijv. wel eens in een afgesloten ruimte komt zoals een parkeergarage.
Zou er een mogelijkheid zijn om fluor kleurstof aan de brandstof toe te voegen, zoals dat in airco systemen wordt gebruikt om lekken op te sporen? Ook al verdampt het (net als vervliegend aircogas) zal het wel ergens een vlek achterlaten die je met zo'n UV-lamp beter kan zien. Ik weet niet hoeveel daar van nodig is en je wil uiteraard geen spul op waterbasis in je benzine gooien, maar wellicht is er een benzineadditief te krijgen dat dit effect heeft.
Je zou ook nog eens kunnen proberen met aan 1 kant de ramen open en de andere kant dicht, en daarna andersom. Als je het dan bij de ene kant wel ruikt en de ander niet, dan geeft dat misschien wat zoekrichting.
Ter vergelijk: Ik had eens een lekke katalysator bij een vorige auto. Dat rook je vrijwel meteen (en kreeg ik onmiddelijk koppijn van... lekker spul) via de ventilatie als je stilstond bij het stoplicht ofzo, trok je weer op, dan was de geur weer weg. Remedie tot herstel kat...ventilatie uit bij elk stoplicht
Maar ja, als je het dus niet ruikt bij stilstand of via de ventilatie, dan is een lek in de motorruimte ook weer niet echt voor de hand liggend.
Een raadsel!
Ik wil geen boeman spelen, maar benzinedamp is explosief en dus wel vrij uitdrukkelijk aanwezig, dus stel het niet uit, want dit is ronduit gevaarlijk, zeker als je bijv. wel eens in een afgesloten ruimte komt zoals een parkeergarage.
Zou er een mogelijkheid zijn om fluor kleurstof aan de brandstof toe te voegen, zoals dat in airco systemen wordt gebruikt om lekken op te sporen? Ook al verdampt het (net als vervliegend aircogas) zal het wel ergens een vlek achterlaten die je met zo'n UV-lamp beter kan zien. Ik weet niet hoeveel daar van nodig is en je wil uiteraard geen spul op waterbasis in je benzine gooien, maar wellicht is er een benzineadditief te krijgen dat dit effect heeft.