Voor mensen die dit herkennen maar niet de oplossing hebben lees dit even
Als een echte hollander met een reis naar frankrijk in het verschiet liet ik mijn benzinetankzo leeg mogelijk raken om in Lux de boel tot de nok af te toppen natuurlijk...121 per liter tikt wel aan toch?
Aangezien ik op LPG rijd, gebruik ik de benzine alleen om te starten..
So far so good, en vanuit Lux opp weg naar montpellier
De volgende dag in lekker warm weer wilde hij wat moeilijk starten, sloeg een keer over, maar ook bij het in de versnelling zetten had hij de neiging af te slaan, maar door hem meteen te laten rollen, hield ik hem aan de praat, en als hij eenmaal warm(er) was geen probleem..
Het starten werd een steeds groter probleem, moest al het pedaal ingetrapt houden om hem aan het lopen te houden, en dus op zoek naar het probleem en ook de oplossing...
Internet is je vriend, en startproblemen zat gevonden, maar de oplossing werd wat moeilijker, niet echt herkenbaar, maar soms leek het er op...
Eerst maar het goedkoopste, de temperatuursensor.....helaas pindakaas
Naar Boy , setje injectors ...eerst de verkeerde natuurlijk , uiteindelijk de goede rail, en ....helaas pindakaas..
Naar dennis...ergens gelezen dat de temperatuursensor gecalibreerd moest/kon worden....helaas pindakaas..
November moest ik naar Mira in Italie. en op de Brenner lag al sneeuw, daar zou ik ook overnachten, dus begon al een beetje angstig te worden, want hoe kouder het werd, des te moeilijker ging hij starten...
Op de autobahn over van LPG naar benz om effe lekker ( laten we zeggen ) de boel schoon te branden...
De Fernpass op, ff lekker sturen en halverwege de benzinetank weer volgegooid, en weer op gas de pas afgemaakt...
In Brenner een hotelletje, en de volgende morgen met angst de auto sneeuwvrij gemaakt en ga zitten na een kruisje geslagen te hebben, en WTF
Starten LOPEN als een nieuwe....verbaasd maar blij weggereden, en de volgende dag in Mira nog een keer koud gestart..alle problemen weg...
Dus of ik heb een slechte partij benzine in Lux gehad, of het " Schoonbranden " was de oplossing, maar uitgaande dat ik gelijk na het tanken de eerste dag al problemen had met starten, ga ik er van uit dat de goedkope benzine in LUX niet geschikt is voor de S80..
Dus voor mensen dit dit probleem herkennen, doe er je voordeel mee
Als een echte hollander met een reis naar frankrijk in het verschiet liet ik mijn benzinetankzo leeg mogelijk raken om in Lux de boel tot de nok af te toppen natuurlijk...121 per liter tikt wel aan toch?
Aangezien ik op LPG rijd, gebruik ik de benzine alleen om te starten..
So far so good, en vanuit Lux opp weg naar montpellier
De volgende dag in lekker warm weer wilde hij wat moeilijk starten, sloeg een keer over, maar ook bij het in de versnelling zetten had hij de neiging af te slaan, maar door hem meteen te laten rollen, hield ik hem aan de praat, en als hij eenmaal warm(er) was geen probleem..
Het starten werd een steeds groter probleem, moest al het pedaal ingetrapt houden om hem aan het lopen te houden, en dus op zoek naar het probleem en ook de oplossing...
Internet is je vriend, en startproblemen zat gevonden, maar de oplossing werd wat moeilijker, niet echt herkenbaar, maar soms leek het er op...
Eerst maar het goedkoopste, de temperatuursensor.....helaas pindakaas
Naar Boy , setje injectors ...eerst de verkeerde natuurlijk , uiteindelijk de goede rail, en ....helaas pindakaas..
Naar dennis...ergens gelezen dat de temperatuursensor gecalibreerd moest/kon worden....helaas pindakaas..
November moest ik naar Mira in Italie. en op de Brenner lag al sneeuw, daar zou ik ook overnachten, dus begon al een beetje angstig te worden, want hoe kouder het werd, des te moeilijker ging hij starten...
Op de autobahn over van LPG naar benz om effe lekker ( laten we zeggen ) de boel schoon te branden...
De Fernpass op, ff lekker sturen en halverwege de benzinetank weer volgegooid, en weer op gas de pas afgemaakt...
In Brenner een hotelletje, en de volgende morgen met angst de auto sneeuwvrij gemaakt en ga zitten na een kruisje geslagen te hebben, en WTF
Starten LOPEN als een nieuwe....verbaasd maar blij weggereden, en de volgende dag in Mira nog een keer koud gestart..alle problemen weg...
Dus of ik heb een slechte partij benzine in Lux gehad, of het " Schoonbranden " was de oplossing, maar uitgaande dat ik gelijk na het tanken de eerste dag al problemen had met starten, ga ik er van uit dat de goedkope benzine in LUX niet geschikt is voor de S80..
Dus voor mensen dit dit probleem herkennen, doe er je voordeel mee