ik rook vorige week na een kort en vlot ritje tijdens het inparkeren een typische "warme-benzinelucht"
nader inspectie wijst uit dat de demper onderop de injectorrail lekt, zo te zien op de felsnaad en niet op de O-ring.
ding is niet meer origineel leverbaar, dus via de onderdelenlijn besteld.
daar ik vermoedelijk de hele injectorrail zal moeten uitbouwen, ook maar alle ringen voor de injectoren nieuw besteld, maar bij nader inzien nìet die van dat dempertje.. misschien ook maar doen.. zou iemand met Vida voor mij kunnen kijken of die O-ring een eigen nummer heeft of dat er maten bij staan? ik heb een plaatje als bijlage toegevoegd, weet niet hoe ik die zichtbaar maak
ik zou dit nog aan de beginpost toe willen voegen ;
symptomen die ik voordien opmerkte en die nu weg zijn: dipje tot ònder stationair toerental direct na het starten, waarschijnlijk door de drukdaling in de benzinerail, of als ik langer dan een week niet gereden had, moeizaam aanslaan (ging prima rond, lag niet aan de accu) of binnen 30 seconden afslaan en lang moeten doorstarten om hem weer aan de praat te krijgen. vermoedelijk was de druk dan helemaal weg.
nu kíjk ik bij wijze van spreken maar naar de startstand en hij is aan en hij blijft aan! herken je deze symptomen, kijk dan even of je drukdemper vies of zelfs nat is en wees grotere lekkages voor. Bij de Mazda RX7 staat ie er om bekend dat ie lek gaat en dat de motor dan ook vlam vat!
nader inspectie wijst uit dat de demper onderop de injectorrail lekt, zo te zien op de felsnaad en niet op de O-ring.
ding is niet meer origineel leverbaar, dus via de onderdelenlijn besteld.
daar ik vermoedelijk de hele injectorrail zal moeten uitbouwen, ook maar alle ringen voor de injectoren nieuw besteld, maar bij nader inzien nìet die van dat dempertje.. misschien ook maar doen.. zou iemand met Vida voor mij kunnen kijken of die O-ring een eigen nummer heeft of dat er maten bij staan? ik heb een plaatje als bijlage toegevoegd, weet niet hoe ik die zichtbaar maak
ik zou dit nog aan de beginpost toe willen voegen ;
symptomen die ik voordien opmerkte en die nu weg zijn: dipje tot ònder stationair toerental direct na het starten, waarschijnlijk door de drukdaling in de benzinerail, of als ik langer dan een week niet gereden had, moeizaam aanslaan (ging prima rond, lag niet aan de accu) of binnen 30 seconden afslaan en lang moeten doorstarten om hem weer aan de praat te krijgen. vermoedelijk was de druk dan helemaal weg.
nu kíjk ik bij wijze van spreken maar naar de startstand en hij is aan en hij blijft aan! herken je deze symptomen, kijk dan even of je drukdemper vies of zelfs nat is en wees grotere lekkages voor. Bij de Mazda RX7 staat ie er om bekend dat ie lek gaat en dat de motor dan ook vlam vat!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).