Benzinelucht en laat aanslaan bij starten

 
 
 
 
 
fostar82
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 99
Geregistreerd: 10 / 2018
Subject:

Re: Benzinelucht en laat aanslaan bij starten

 · 
Posted: 25.06.2024 - 21:04  ·  #16
Dat is vervelend Knoem. Had de dealer eerst beter moeten onderzoeken.

Gisteravond wilde ik de klus afmaken, maar bij het starten bleek er toch nog een klein lekje te zijn. Bij het vullen had het stroompje benzine kans gezien de lijm wat opzij te drukken en een gangtje te vormen.
Dus, de boel opgeruwd, schoongemaakt en toen nog een poging. 15 minuten gewacht, opnieuw getest. Bijna weg, maar toch ontstond er langzaam een klein poeltje.

Hoe kon er nou telkens benzine omhoog komen terwijl de pomp bovenaan de tank zit. Moet iets met een aantrekkende werking zijn. Dus toen heb ik de rechter leiding losgekoppeld van de pomp. En dat hielp.
Dus opnieuw de boel opgeruwd, schoongemaakt en voorzien van een nieuw laagje 2 componenten lijm. En deze keer succes!

Na een poosje proefdraaien alles weg terug gemonteerd.
Knoem
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 40
Berichten: 126
Geregistreerd: 01 / 2023
Subject:

Re: Benzinelucht en laat aanslaan bij starten

 · 
Posted: 26.06.2024 - 07:41  ·  #17
Ja ik had de slangen ook allemaal afgekoppeld, niet bewust realiseer ik mij nu ik jouw bericht lees en dus daarom niet aangegeven in de tip.

Ja ach de dealer dacht denk ik wel het goede te doen. Mogelijk was dat koppelstuk ook niet meer helemaal tof dus kwam die er toch ook aan. Het heeft mij geholpen om een oude hobby weer nieuw leven in te blazen dus het is zeker ergens goed voor geweest.

Ik vermoed dat je benzine lek nu gefixt is, bij mij zit het al anderhalf jaar zo. Ik heb een nieuwe pomp liggen maar ik vind het wel goed zo.

Lekker rijden en genieten
 
Selected quotes for multi-quoting:   0