Benzinelucht na tanken

Tim Post
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Benzinelucht na tanken

· 
Posted: 28.10.2024 - 09:07  ·  #16
Quote door Knoem

Mooi werk, ik zou gewoon kijken hoe lang deze fix het vol houdt. Vervangen kan altijd.

Ga ik ook doen.
Ik had de dealert hier een bericht gestuurd om te vragen wat het zou kosten om de vulslang/ aansluitrubber te vervangen…. De garage rekent daar €1000 euro voor….die halen de tank leeg en er onderuit😑😱
trabbit
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.10.2024 - 09:36  ·  #17
Lokale garage heeft het bij mij voor 200 gedaan. Die heeft de tank een beetje gelost.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 28.10.2024 - 09:37  ·  #18
Quote door Tim Post

Quote door Knoem

Mooi werk, ik zou gewoon kijken hoe lang deze fix het vol houdt. Vervangen kan altijd.

Ga ik ook doen.
Ik had de dealert hier een bericht gestuurd om te vragen wat het zou kosten om de vulslang/ aansluitrubber te vervangen…. De garage rekent daar €1000 euro voor….die halen de tank leeg en er onderuit😑😱

Ktsjing...🤑
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.10.2024 - 11:25  ·  #19
Dan kan je er beter een tank brandstof aan wagen en een afspraak maken bij forumsponsor Autobedrijf Polter in Nieuwveen (username Blade hier op het forum), die heeft er al meerdere gedaan en zonder de tank te verwijderen als ik me niet vergis.
Tim Post
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 28.10.2024 - 11:37  ·  #20
Quote door Bolbo

Dan kan je er beter een tank brandstof aan wagen en een afspraak maken bij forumsponsor Autobedrijf Polter in Nieuwveen (username Blade hier op het forum), die heeft er al meerdere gedaan en zonder de tank te verwijderen als ik me niet vergis.

Nou idd. Voor nu lijkt het erop dat het niet aan die aansluiting tank/vulpijp ligt, op de pompaansluiting lag brandstof, en er leek in de retour een klein scheurtje te zitten. Dat is nu vol epoxy. Volgend jaar vervangen, voor nu genoeg kosten gehad
Tim Post
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 28.10.2024 - 16:44  ·  #21
Motor gestart, geen geur meer. Wel inhouden en bokken bij het wegrijden…:( accu is er een tijd afgeweest, moet het gasklephuis zich weer inleren? Wie weet dit? Voor het loshalen van de accu was er niks aan de hand op de benzinegeur na dan
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.10.2024 - 17:20  ·  #22
Geen lucht in het systeem gekomen doordat je slangetjes hebt losgehad oid? Geen epoxy in de leiding gekomen waardoor de aanvoer of retour verstoord is?
Blijft het bokken bij het wegrijden of wordt het minder? Zo ja dan wellicht toch een inleerproces. Mijn auto (weliswaar diesel) bokt niet als ik de accu losgehad heb, maar de automaat schakelt wel anders, die moet zich wel opnieuw inleren / aanpassen aan het rijgedrag.
Tim Post
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 28.10.2024 - 18:11  ·  #23
Quote door Bolbo

Geen lucht in het systeem gekomen doordat je slangetjes hebt losgehad oid? Geen epoxy in de leiding gekomen waardoor de aanvoer of retour verstoord is?
Blijft het bokken bij het wegrijden of wordt het minder? Zo ja dan wellicht toch een inleerproces. Mijn auto (weliswaar diesel) bokt niet als ik de accu losgehad heb, maar de automaat schakelt wel anders, die moet zich wel opnieuw inleren / aanpassen aan het rijgedrag.

Nee, ik heb geen slangen losgehad. Ik moest maar een klein stukje, wegrijden heel heftig, terugweg al beter maar (niet altijd) inhouden…

Selected quotes for multi-quoting:   0