Benzinelucht na tanken

Tim Post
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Benzinelucht na tanken

· 
Posted: 25.10.2024 - 19:09  ·  #1
Ik heb ook weer wat….tank was bijna leeg, halfvol getankt en de dag daarna spontaan een benzinelucht in de auto. Ramen open en t is weg, lijkt dan ook weg te blijven maar als je m neerzet dan wordt de lucht weer erger. Buiten ruik ik niks…iemand een tip hoe dit te tackelen?
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: Benzinelucht na tanken

· 
Posted: 25.10.2024 - 23:19  ·  #2
Even naar de bovenkant van de pomp kijken, die wil nog wel eens lekken en dat ruik je dan in de auto. Hij zit onder een ronde afdekkap onder de achterbank. De zitting daarvan kan je er zo uit tillen.
Als die nat is kan je die dichten met 2-componenten spul oid, daar zijn meer topics van hier op het forum.
Tim Post
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 25.10.2024 - 23:23  ·  #3
Quote door Bolbo

Even naar de bovenkant van de pomp kijken, die wil nog wel eens lekken en dat ruik je dan in de auto. Hij zit onder een ronde afdekkap onder de achterbank. De zitting daarvan kan je er zo uit tillen.
Als die nat is kan je die dichten met 2-componenten spul oid, daar zijn meer topics van hier op het forum.

Bedankt voor de tip! Ga ik zsm even naar kijken. Ik hoor/lees ook dingen over de vulhals, maar de aansluiting fixen met 2k lijm nog niet. Wat kan ik gebruiken daarvoor?
Bergman
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 34
Subject:

· 
Posted: 26.10.2024 - 11:35  ·  #4
Quote door Tim Post

Quote door Bolbo

Bedankt voor de tip! Ga ik zsm even naar kijken. Ik hoor/lees ook dingen over de vulhals, maar de aansluiting fixen met 2k lijm nog niet. Wat kan ik gebruiken daarvoor?

Ik heb daar onlangs Bison Kombi snel voor gebruikt, boel goed schoon maken, beetje rem reiniger er door om alle benzine er uit te halen, zorgen dat alles compleet schoon en droog is en dan gewoon volzetten met 2k epoxy. Heb het zelf voor de zekerheid even 24 uur laten uitharden.

De eerste foto zie je de benzine er in staan

Tim Post
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 26.10.2024 - 13:24  ·  #5
Quote door Bergman

Quote door Tim Post

Quote door Bolbo

Ik heb daar onlangs Bison Kombi snel voor gebruikt, boel goed schoon maken, beetje rem reiniger er door om alle benzine er uit te halen, zorgen dat alles compleet schoon en droog is en dan gewoon volzetten met 2k epoxy. Heb het zelf voor de zekerheid even 24 uur laten uitharden.

De eerste foto zie je de benzine er in staan

Tof! Super bedankt voor je informatie! Ik ga daar morgen met mijn dochter (leert graag bij) naar kijken. Als het de vulslang zou zijn dan ruik je dat toch niet zo erg in de auto? Lag ook geen plas na het tanken
Bergman
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 34
Subject:

· 
Posted: 26.10.2024 - 13:57  ·  #6
Dat weet ik dan weer niet, let er trouwens even goed op dat je eerst even je accu afkoppelt voor je de achterbank er uit trekt!
Zit een airbag stekker aan je bank, en als je die los haalt kun je nog wel eens een airbag lampje krijgen op 't dashboard (als de accu er nog aan hangt)
Tim Post
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 26.10.2024 - 14:30  ·  #7
Quote door Bergman

Dat weet ik dan weer niet, let er trouwens even goed op dat je eerst even je accu afkoppelt voor je de achterbank er uit trekt!
Zit een airbag stekker aan je bank, en als je die los haalt kun je nog wel eens een airbag lampje krijgen op 't dashboard (als de accu er nog aan hangt)

Goed om te weten:)
isaacvanasselt
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.10.2024 - 15:59  ·  #8
Tim, de fotos die Bergman deelt hebben ook niet met de vulslang te maken, dit is de bovenkant van de de tank aan de rechterkant van de auto. Lijkt me inderdaad heel kansrijk dat je hier meer gaat ruiken en dat het probleem daar ergens zit.
Tim Post
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 26.10.2024 - 17:53  ·  #9
Quote door isaacvanasselt

Tim, de fotos die Bergman deelt hebben ook niet met de vulslang te maken, dit is de bovenkant van de de tank aan de rechterkant van de auto. Lijkt me inderdaad heel kansrijk dat je hier meer gaat ruiken en dat het probleem daar ergens zit.

Dat had ik begrepen inderdaad😎 de auto staat nu ruim een dag stil en de benzine lucht is vrijwel weg. Morgen aan de slag om het deksel even los te halen.

Ik vroeg me enkel af dat als die vulhals lekt (zag niks bij de pomp en ruik buiten niets) hoe erg je dit dan in de auto ruikt?

Bedankt voor de heads-up!
trabbit
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.10.2024 - 20:58  ·  #10
Dan is de hals niet gescheurd. Dat ruik je ook voornamelijk buiten de auto.
Tim Post
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 26.10.2024 - 21:08  ·  #11
Quote door trabbit

Dan is de hals niet gescheurd. Dat ruik je ook voornamelijk buiten de auto.

Morgen eerst met de V40 classic van mijn vrouw 2K epoxy halen en het spul openmaken. Met wat geluk is er morgen goed nieuws….
Knoem
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 40
Subject:

· 
Posted: 26.10.2024 - 22:02  ·  #12
Heb ik ook gehad, 1,5 jaar met de epoxy gereden maar vervolgens toch weer gaan lekken. Nu zit er weer een nieuwe brandstofpomp in. Is een klusje :) en het is fijn als je tank bijna leeg is en je een goede tool hebt om de ringen los te draaien.
Tim Post
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 26.10.2024 - 22:31  ·  #13
Quote door Knoem

Heb ik ook gehad, 1,5 jaar met de epoxy gereden maar vervolgens toch weer gaan lekken. Nu zit er weer een nieuwe brandstofpomp in. Is een klusje :) en het is fijn als je tank bijna leeg is en je een goede tool hebt om de ringen los te draaien.

Goed om te weten. Voor nu mag het even tijdelijk opgelost, zit nu net een nieuwe dynamo in en groot onderhoud en ik moet de gasinjectoren nog laten vervangen…. Deze mag dan volgend jaar vervangen worden
Tim Post
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 27.10.2024 - 13:47  ·  #14
Het bleek inderdaad een haarscheurtje bij de pompaansluiting. 2k epoxy erin en alles nadat het hard was nog een laag polymax erover heen. Nu laten uitharden en dichtbouwen. Als er nog/weer benzinelucht komt dan moet de pomp vervangen. Volgens jaar sowieso maar gewoon doen 🙏 bedankt voor alle hulp!
Knoem
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 40
Subject:

· 
Posted: 28.10.2024 - 08:10  ·  #15
Mooi werk, ik zou gewoon kijken hoe lang deze fix het vol houdt. Vervangen kan altijd.

Selected quotes for multi-quoting:   0