Quote door Lunar
Hallo!
Ik ben weer 1000 kilometer verder en heb even goed kunnen kijken hoe zuinig hij rijdt met de airco uit en de bandenspanning op 2.6 bar.
Het ligt echt vooral aan de manier van rijden, maar met redelijk wat gasgeven en gewoon lekkere snelheden rijden, dus niet naar mijn verbruiksmeter kijken en gewoon vlot rijden, heeft dit mij een resultaat gegeven van 1 op 10.
Wanneer ik gewoon rustig rijd en een beetje zuinig probeer te rijden, dan rijd ik 1 op 12. Toch een verbetering ! Het kan nog zuiniger, maar dan hinder ik de rest van het wegverkeer.
Ik kom in ieder geval sneller op bestemming als ik gewoon vlot doorrijd met hetzelfde verbruik als voorheen, dus ik ben tevreden.
Mijn getunde T5 (310pk en 430Nm) neemt als ik 'rustig/zuinig' rij 1:11. Als ik mij aan de snelheden hou en zo nu en dan de 200+ aan tik en goed door trek, dan is 1:10 ook goed haalbaar. In de bebouwde kom en korte stukjes lust hij wel wat V-power. Ik heb nog geen gemiddeld verbruik onder de 1:9 gehad. Lange afstanden op vakantie, continue 120 km/h op cruise lukt 1:12 net.
Merk wel dat verbruik ook fors omhoog gaan bij tegen- of zijwind.
Ik heb geen V70 gekocht om er zuinig mee te rijden, maar om te genieten en dat doe ik nog elke dag