We hadden een koper voor onze C70 2.4i 170pk uit 2007. Die liet de auto op de brug inspecteren en daar bleek dat het subframe nogal veel roest vertoonde, en dat een ankerplaat volledig verroest was.
Koper laat de auto dus staan.
Nu hebben we de auto pas 6 maanden maar door omstandigheden stappen we over op een 'normale' Volvo.
Het autobedrijf waar we de auto hebben gekocht, beweert dat deze generatie auto's met overeenkomstig onderstel veel roestklachten zouden hebben.
Bij aankoop waren de gordels nogal beschimmeld, maar die zijn volledig schoongemaakt. Alle kleine en grotere zaken werden opgelost na.v. de aankoopkeuring door de lokale Volvo-dealer. Verkoper heeft eigenlijk wel keurig werk gedaan, en moest onder andere - voor zíjn rekening - een achterraam + rubbers vervangen.
Wel viel me op dat onder de motorkap een aantal bouten ook al behoorlijk aangetast waren door roest.
De auto heeft niet in het water gelegen of zo. Is het denkbaar dat de auto veel bij zee oid heeft gestaan? Gewoon buiten parkeren mag toch niet zoveel effect hebben op een Volvo?
Koper laat de auto dus staan.
Nu hebben we de auto pas 6 maanden maar door omstandigheden stappen we over op een 'normale' Volvo.
Het autobedrijf waar we de auto hebben gekocht, beweert dat deze generatie auto's met overeenkomstig onderstel veel roestklachten zouden hebben.
Bij aankoop waren de gordels nogal beschimmeld, maar die zijn volledig schoongemaakt. Alle kleine en grotere zaken werden opgelost na.v. de aankoopkeuring door de lokale Volvo-dealer. Verkoper heeft eigenlijk wel keurig werk gedaan, en moest onder andere - voor zíjn rekening - een achterraam + rubbers vervangen.
Wel viel me op dat onder de motorkap een aantal bouten ook al behoorlijk aangetast waren door roest.
De auto heeft niet in het water gelegen of zo. Is het denkbaar dat de auto veel bij zee oid heeft gestaan? Gewoon buiten parkeren mag toch niet zoveel effect hebben op een Volvo?