Bestuurdersportier S70 (V70 Classic) gaat niet meer op slot met de afstandsbediening, rest wel, min of meer

brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

Bestuurdersportier S70 (V70 Classic) gaat niet meer op slot met de afstandsbediening, rest wel, min of meer

· 
Posted: 21.09.2024 - 17:38  ·  #1
Een tijdje probleemloos gereden en net nu de vakantie voorbij is en mijn agenda echt ramvol werk, familiebezoeken en verbouwingen zit begeeft de centrale deurvergrendeling van de S70 het.
Wat gebeurde er. Ik had een lampje vervangen en daarvoor het licht aan gezet (stadslicht). Licht moest weer uit maar ik had de auto al op slot gedaan, trok half aan de klink, knopje van de afstandsbediening ingedrukt om de deur te openen, knop ging maar half naar boven en de deur bleef op slot.
OK, dan maar met de sleutel. Gaat wel open, maar achterdeuren niet helemaal, of helemaal niet. Soms wel open met de afstandsbediening, maar dan blijft er ergens wel een deur dicht zitten. En andersom gaat al helemaal niet, knop wordt half naar beneden getrokken. Van binnenuit open en dicht trekken gaat prima trouwens, en dan gaat 'ie ook netjes op slot of van het slot. Dus ik vermoed motortje en/of microswitches verrot. En misschien zijn die achterin ook wel verrot, maar was dat tot nu toe geen probleem. Altijd fijn, die oude auto's...
Rudolph
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 60
Subject:

Re: Bestuurdersportier S70 (V70 Classic) gaat niet meer op slot met de afstandsbediening, rest wel, min of meer

· 
Posted: 21.09.2024 - 21:38  ·  #2
Het zal inderdaad wel de microswitch zijn en ik vermoed dat het met een nieuw slot van de sloop opgelost is.
dbs1
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: Bestuurdersportier S70 (V70 Classic) gaat niet meer op slot met de afstandsbediening, rest wel, min of meer

· 
Posted: 22.09.2024 - 11:05  ·  #3
Het is niet altijd de switch zelf die stuk is, soms is het raakvlak van de switch ingedeukt waardoor de switch niet ver genoeg ingedrukt wordt. Oplossing: plak een stukje van een plastic blisterverpakking op dit raakvlak.
Marcel classic v70
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 22.09.2024 - 17:17  ·  #4
Een switch werkt wel of niet
Niet voor de helft
Wss een draadbreuk
Bij je deur
Klaasw
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.09.2024 - 17:58  ·  #5
Quote door Marcel classic v70

Een switch werkt wel of niet
Niet voor de helft
Wss een draadbreuk
Bij je deur

De praktijk wijst echt wel eens anders uit. Overgangsweerstand, vonken en lassen van contacten kunnen echt wel storing geven die niet persé 0/1 zijn.
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.09.2024 - 21:56  ·  #6
Het probleem zit 'm niet in de switches, er is duidelijk mechanisch iets stuk en daardoor ontregelt de rest ook. Vooralsnog open en sluit ik de auto met de sleutel, dan gaan de andere drie sloten netjes mee. Ik laat het voorlopig zo, tot ik een keertje tijd heb om van de sloop een slot te halen en dat eerst eens goed te reviseren.
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.09.2024 - 19:21  ·  #7
HIJ IS HET VANZELF WEER GAAN DOEN! 😳

Vandaag met de S70 gereden, de auto met de sleutel ontgrendeld en vergrendeld. Parkeer op de carpoolplaats (ik neem vanaf daar de snelbus naar mijn werk, scheelt filerijden en parkeren) de auto pal naast een laadplek voor elektrische auto's. Kom 's avonds terug, probeert er iemand een elektrische bezorgbus te parkeren, wat niet lukt omdat. Dus ik zeg, wacht even, ik rijd zo weg (tot opluchting van de bezorger) en ontgrendel zonder na te denken met de afstandsbediening en denk, oh sh*t...

Auto gaat moeiteloos open.
Alle vier de palletjes van de deuren staan omhoog.

Ik stap in, rijd naar huis, parkeer thuis, stap uit, doe de deur dicht, druk op de vergrendelknop van de afstandsbediening en...

Auto gaat keurig op slot.

Druk op open. Ontgrendelt. Druk op sluiten. Vergrendelt.

Heerlijk, zo'n auto met zelfherstellend vermogen. 😅

Geen idee waarom.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.09.2024 - 09:38  ·  #8
Mijn V70 doet dat ook af en toe. Gewoon van genieten zolang het duurt :-)
Ik heb zulke zaken al meerdere keren gehad met mijn V70. Wellicht is het vocht (of afwezigheid daarvan), temperatuur, een smeermiddeltje dat net weer ergens tussen gekomen is (er zit wel eens een klodder white grease ergens in een slotje...) - wie weet. Er zal vast een logische verklaring voor zijn... die niet te vinden is zolang het probleem zich niet weer voordoet. Dus dan ook maar van genieten - if it ain't broken (anymore)...don't fix it :-)

Selected quotes for multi-quoting:   0