Betrouwbaarheid V70 dieptriest...volgens consumentenbond

olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

Re: Betrouwbaarheid V70 dieptriest...volgens consumentenbond

· 
Posted: 23.08.2019 - 23:51  ·  #61
Je houdt wel 20000 euro in je zak als je frans koopt , kun je ook eerder wat nieuws halen .
jan45
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 79
Subject:

· 
Posted: 24.08.2019 - 00:29  ·  #62
Ik heb onze citroen xsara's vorige maand weggedaan, die van mijn vrouw een 2.0cdi met 540.000 km op de teller en die van mij een 1.9 d met 420.000 op de teller, wat comfort betreft kan je deze auto's niet vergelijken met een v70 of een s80 maar beweren dat het het slechte auto's zijn is gewoon dom geklets. Onderhoud is het sleutelwoord bij elke auto en nee ik heb geen volvo als vervangers gekocht maar een c5 en een c crosser. Verder genieten we ook van onze s80 3.0 uit 2004.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 24.08.2019 - 13:11  ·  #63
Quote door richard9722

Leuk al die 'onderzoeken'... echter zoals bij veel zaken: goed onderhoud is alles.

Pech daargelaten (alles kan stuk), kun je met goed onderhoud veel voorkomen.

Tja, maar met goed onderhoud rij je een alfa Romeo nog wel naar de 5 ton :P naar mijn idee bewijst een auto zijn betrouwbaarheid pas door gebrek/slecht/minimaal onderhoud en niet spontaan stuk gaan door rare dingetjes.
Klaasw
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.08.2019 - 13:27  ·  #64
Quote door [-Tom-]

Quote door richard9722

Leuk al die 'onderzoeken'... echter zoals bij veel zaken: goed onderhoud is alles.

Tja, maar met goed onderhoud rij je een alfa Romeo nog wel naar de 5 ton :P naar mijn idee bewijst een auto zijn betrouwbaarheid pas door gebrek/slecht/minimaal onderhoud en niet spontaan stuk gaan door rare dingetjes.

En dan is een 90's Toyota Corolla of Starlet onverslaanbaar. Die lopen zelfs nog met zand in plaats van olie in het carter.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 24.08.2019 - 15:51  ·  #65
Quote door olaf

Je houdt wel 20000 euro in je zak als je frans koopt , kun je ook eerder wat nieuws halen .

Ik koop geen auto's voor dat soort bedragen.
Begrijp echt niet dat mensen zoveel geld uitgeven of nog erger lenen voor een auto.

Mijn duurste auto was ca 8000 gulden zeg 3500 euro.
Duurder zal ik nooit kopen.
Een auto van 25000 kopen betekend 15000 afschrijving in de eerste 6 jaar.

Dat ga ik niet doen,
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 24.08.2019 - 20:04  ·  #66
Quote door Klaasw

Quote door [-Tom-]

Quote door richard9722

En dan is een 90's Toyota Corolla of Starlet onverslaanbaar. Die lopen zelfs nog met zand in plaats van olie in het carter.

Precies, en dat is ook mijn punt.
En ja, je ziet ze nauwelijks in Nederland met hoge km-standen (net zoals Honda's/Mazda's etc), maar dat is omdat de massaal geëxporteerd worden en in Afrika nog een heel leven voor zich hebben
Dimitri1970
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 24.08.2019 - 20:25  ·  #67
je hebt ook wel eens uitzonderingen op de regel maar voor mij geen franse rommel ook de manier van iets bouwen staat mij niet aan
al eens een kachel motor van een scenic 2 vervangen bv ? ik noem maar een zijstraat
Mijn ervaringen met frans en italaanse auto s zijn toch echt anders punto 2 bv 2004 kats doorgeroest vandaag een golf 5 op de brug kats doorgeroest aan de zijkanten
citroen picasso 2003 /2004 kats door geroest aan de zijkanten schop je zo een gat in aan de onderkant
Dimitri1970
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.08.2019 - 20:28  ·  #68
toyota carina 2.0 gehad voor 5 jaar nooit en dan ook echt nooit iets aan kapot gehad 180.000 km erbij gedraaid en toen is ie naar africa gegaan
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 24.08.2019 - 20:31  ·  #69
Haha heb je weleens een kachelmotor bij een v50 of v70nn vernieuwd?

Zo kan ik nog wel meer dingetjes verzinnen 😜

Elk merk heeft zo zn nukken.
Dimitri1970
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.08.2019 - 20:44  ·  #70
versnellings bakken van renaults niet aan te slepen dit komt door die stomme constructie met natte hoezen op de versnellingsbak die gaan kapot en dan loopt de olie uit de bak
ikbat
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 24.08.2019 - 20:47  ·  #71
Wel eens een koplampje moeten wisselen bij een renault senice.
Het was zo erg met de berging, dat er bepaalde renault modellen waren, waarbij als ze belde voor een kapotte koplamp, dat we al in de instructie door kregen, leenauto, en afzetten bij de dealer.

Voor mij ook absoluut geen franse meer hoor.
Heb er zelf 2 gehad, biets dan gezeik.
(Renault megane, en een peugeot 407)

Mn ouders hebben er 3 gehad (3x renault) met als hoogtepunt, 1 van 4 maanden oud, waar de aandrijfas op de snelweg viel.

De buren hebben net een Peugeot weg gedaan, met 120000km na 4 jaar, met een stapel aan onderhoudsfacturen, en nu een gescheurd blok.
De schoonoiders van mn zus, een c4 na 2 jaar, sluiting in de electronica, volgens de brandweer,
En bij de berging/pechhulp, toch een 75/80% franse auto’s (buiten de schades om dan he)
jan45
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.08.2019 - 23:33  ·  #72
Ieder zijn mening natuurlijk, feit is dat wij onze bx en en xsara's zonder grote kosten naar de 4 en 5 ton km gereden hebben en last van roest heb ik niet kunnen ontdekken, al was dat vroeger wel anders, maar toen hadden ze zowat allen last van de roest duivel. Trouwens als gepensioneerd ANWBer heb ik wel enig idee waarover ik praat. Zoals Blade al zei elk merk heeft wel zijn makken en daar is volvo ook niet vrij van, bij twijfel het forum even doorlezen. Zelf vind ik dat mijn vorige S80 2.9 degelijker afgewerkt was dan degene die ik nu rij.
bartk
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.08.2019 - 23:45  ·  #73
Quote door Blade

Haha heb je weleens een kachelmotor bij een v50 of v70nn vernieuwd?

Bij de V70nn kun je dat doen zonder het dashboard uit te bouwen. Bij veel auto's moet het hele dashboard er dus uit.
Heb een keer de warmte radiator binnen ( weet niet hoe dat ding heet ) van een Ford scorpio vervangen. Heel het dashboard moest er uit.

De V/XC70NN is de eerste auto die ik heb waar een lampje van een koplamp vervanger wel heel fijn gemaakt is, zeker als het winter is. Koplamp er uit ( twee haringen en een stekker ) en lekker binnen even zitten pielen, waar het grote voordeel is dat je ziet wat je doet. Heb al een auto gehad waar de accu uitgebouwd moest worden, of de bumper gedemonteerd moest worden.
V70R^2
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 25.08.2019 - 01:24  ·  #74
Ik zie dan ook een lange lijst met Franse ellende, als een koplampje vervangen meer dan 1minuut werk is moet je die auto gewoon laten staan, dat is een fout in de verhouding tussen designer en de persoon verantwoordelijk voor productie welke wel met de klant mee denkt.

Iets wat de Fransen per definitie niet doen, en de luitjes uit het verre oosten expert in zijn.
jan45
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.08.2019 - 02:41  ·  #75
Realiteit is dat de meeste mensen niet eens weten welke lampen zich in hun auto bevinden,laat staan een idee hebben hoe ze te vervangen. Natuurlijk zijn er bij franse auto's miserabele series geweest, niet voor niets noemde men Renault indertijd createur de maleur. Daarnaast hebben ze ook zeer goede series op de markt gebracht, in het begin van het electronica tijdperk was het lijden en last, maar bij andere merken is dat ook niet wrijvingsloos gebeurd. Ik vind volvo ook een fantastische auto maar er zijn meer goede auto"s op de wereld.

Selected quotes for multi-quoting:   0