Betrouwbaarheid V70 dieptriest...volgens consumentenbond

 
 
 
 
 
Sep1983
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Made
Leeftijd: 41
Berichten: 327
Geregistreerd: 02 / 2018
Subject:

Re: Betrouwbaarheid V70 dieptriest...volgens consumentenbond

 · 
Posted: 25.08.2019 - 09:27  ·  #76
Mooi hoe het over de betrouwbaarheid van Volvo ging en nu over de Franse merken. Je hebt gewoon dosis geluk nodig of een Japanner kopen haha.

Onze beste auto is een C3 geweest, rammelde wel maar 180k gereden en alleen accu en uitlaat. Ik kijk vooral nu naar het nieuwe spul net als bij collega's hoeveel trammelant daar al vaak mee is. Dan zit ik in mijn V70 en dan denk ik ja zo worden ze niet meer gemaakt.
Ed
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlemmermeer
Berichten: 745
Geregistreerd: 11 / 2008
Subject:

Re: Betrouwbaarheid V70 dieptriest...volgens consumentenbond

 · 
Posted: 25.08.2019 - 10:41  ·  #77
Quote door V70R^2

Ik zie dan ook een lange lijst met Franse ellende, als een koplampje vervangen meer dan 1minuut werk is moet je die auto gewoon laten staan, dat is een fout in de verhouding tussen designer en de persoon verantwoordelijk voor productie welke wel met de klant mee denkt.

Iets wat de Fransen per definitie niet doen, en de luitjes uit het verre oosten expert in zijn.


Mwa, een avensis waarbij de bumper eraf moet als er een lampje moet worden vervangen is niet echt mee denken met de klant
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5197
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Betrouwbaarheid V70 dieptriest...volgens consumentenbond

 · 
Posted: 25.08.2019 - 11:02  ·  #78
Ik begrijp uit de berichten hier dat veel forummers dat ook doen bij hun 2004-2007 volvo’s voor een lampie 😜
Ed
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlemmermeer
Berichten: 745
Geregistreerd: 11 / 2008
Subject:

Re: Betrouwbaarheid V70 dieptriest...volgens consumentenbond

 · 
Posted: 25.08.2019 - 11:09  ·  #79
Ik heb een flink aantal Volvo’s gehad, en allemaal hebben ze in meer of mindere mate dingetjes gehad. De beste is de volgens velen slechtste: een V70NN 2.4D uit 2008. Deze van 100.000 naar 230.000 gereden, en alleen normaal onderhoud en 1 nivomat lek. Een van de slechtste was een S60 D5 van 2002. Roest, 3 koppelingen, heel veel kleine dingetjes stuk. En ook een V70 2.4D van 2005, koppeling, koelers, verstuivers, stuurhuis, draagarmen. En als je denk dat het auto’s zijn met enorme km standen: 150K bij aankoop en rond de 250K bij verkoop.
Zelfs een 1 jaar oude V70 gehad met 30K in 2016 (D4 VEA). Deze heb ik van ellende na 2 maanden met een enorm verlies ingeruild. Werd echt niet gelukkig van deze auto, windgeruis, heel slecht schakelende bak en nog wat zaken.

Ben echt een Volvo man in hart en nieren, maar dat wordt soms wel op de proef gesteld hoor!
v70n2.4t
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 233
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Betrouwbaarheid V70 dieptriest...volgens consumentenbond

 · 
Posted: 25.08.2019 - 14:50  ·  #80
Als mij gevraagd werd om in 1 van Volvo's die ik in mijn bezit heb gehad 3 x non-stop Barcelona op en neer te rijden nam ik daarvoor de 850 2.5 10v zonder enige twijfel.
TonD
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twello
Leeftijd: 72
Berichten: 277
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Betrouwbaarheid V70 dieptriest...volgens consumentenbond

 · 
Posted: 25.08.2019 - 15:03  ·  #81
De V70 D5 2005 die ik nu heb vind ik uiterst betrouwbaar. alle kwaaltjes deden zich voor na aanschaf. Standkachel, contactslot en nog wat onderdelen, ben vergeten wat precies. Maar geen grote dingen als draagarmen, rubbers en dergelijke of verstuivers. Dit alles door op tijd onderhoud, flushen in 2015 bij km stand 230.000 en dat is nu 140. 000 km geleden. Afkloppen, maar geen problemen meer voorgedaan. Betekent wel iedere 15 dzn nieuwe olie en een blikje BG erop. Behalve de normale zaken als banden en een paar schokbrekers. En ook ik rij in een keer van Palafrugell in Spanje en van Sisteron naar huis. Probleemloos. Tolbadge achter het raam en gaan. Zit dit nu te schrijven met de voeten in het water van de Ardèche rivier in Pardons Fr. En de auto rijdt met vouwwagen strak 1 op 15,5. Ik ben er tevreden mee.
v70n2.4t
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 233
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Betrouwbaarheid V70 dieptriest...volgens consumentenbond

 · 
Posted: 25.08.2019 - 15:24  ·  #82
Ik had een s80 d5 (2003 waar een (plastic!!!) spoelkanaalplugje onderuit blok knalde. Volledige motor eruit om een gemodificeerd plugje terug te laten plaatsen.
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5197
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Betrouwbaarheid V70 dieptriest...volgens consumentenbond

 · 
Posted: 25.08.2019 - 15:25  ·  #83
Is dat niet een beetje overdreven?

De bak demonteren volstaat. Het plugje zit achter het vliegwiel.
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 37
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Betrouwbaarheid V70 dieptriest...volgens consumentenbond

 · 
Posted: 25.08.2019 - 15:38  ·  #84
T gaat om het verhaal, Poika!!! 😉🤣
v70n2.4t
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 233
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Betrouwbaarheid V70 dieptriest...volgens consumentenbond

 · 
Posted: 25.08.2019 - 15:45  ·  #85
Quote door Blade

Is dat niet een beetje overdreven?

De bak demonteren volstaat. Het plugje zit achter het vliegwiel.


Achteraf wel dan. Heb me destijds niet bemoeid met het plan van aanpak van de autogarage. Misschien dat ik het ook niet helemaal goed heb onthouden. De bak is er namelijk wel vanaf gekomen toen. Was ook nog een grappig verhaal, want bij het vernieuwen van de bakolie gaf de bak toen ook meteen de geest.

iig veel financiële ellende gehad met dat plugje. Zeg maar gerust de hoofdprijs. Allemaal wel eigen schuld i guess, had me beter tot een Volvo specialist kunnen wenden hiermee destijds.
frans1401
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwijndrecht
Berichten: 209
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: Betrouwbaarheid V70 dieptriest...volgens consumentenbond

 · 
Posted: 25.08.2019 - 16:24  ·  #86
Ik heb eerder een Volvo gehad en met deze auto heb ik ruim 100.000km gereden zonder één cent kosten behalve brandstof. Deze 242 kocht ik een half jaar oud in 1975 en gedurende de twee jaar dat ik hem had heb ik alleen zo nu en dan olie bijgevuld, zelfs geen lampjes hoeven te vernieuwen. De auto heeft nooit een garage van binnen gezien. Ik kocht hem voor 18.000 gulden en toen ik hem inruilde voor een 504GLD kreeg ik als inruilprijs 18.000 gulden!! Echt waar. Die winst heb heb ik daarna ingeleverd bij die Peugeot. :'(
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3872
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Betrouwbaarheid V70 dieptriest...volgens consumentenbond

 · 
Posted: 26.08.2019 - 11:26  ·  #87
Quote door Ed

Quote door V70R^2

Ik zie dan ook een lange lijst met Franse ellende, als een koplampje vervangen meer dan 1minuut werk is moet je die auto gewoon laten staan, dat is een fout in de verhouding tussen designer en de persoon verantwoordelijk voor productie welke wel met de klant mee denkt.

Iets wat de Fransen per definitie niet doen, en de luitjes uit het verre oosten expert in zijn.


Mwa, een avensis waarbij de bumper eraf moet als er een lampje moet worden vervangen is niet echt mee denken met de klant

Ha, die wilde ik ook posten. Lamp linksvoor (als je voor de auto staat) kan je vervangen zonder de bumper er af te halen, moet je wel Japanse handjes hebben :P
Tenck
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 686
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Betrouwbaarheid V70 dieptriest...volgens consumentenbond

 · 
Posted: 26.08.2019 - 12:50  ·  #88
Quote door [-Tom-]

Quote door Ed

Quote door V70R^2

Ik zie dan ook een lange lijst met Franse ellende, als een koplampje vervangen meer dan 1minuut werk is moet je die auto gewoon laten staan, dat is een fout in de verhouding tussen designer en de persoon verantwoordelijk voor productie welke wel met de klant mee denkt.

Iets wat de Fransen per definitie niet doen, en de luitjes uit het verre oosten expert in zijn.


Mwa, een avensis waarbij de bumper eraf moet als er een lampje moet worden vervangen is niet echt mee denken met de klant

Ha, die wilde ik ook posten. Lamp linksvoor (als je voor de auto staat) kan je vervangen zonder de bumper er af te halen, moet je wel Japanse handjes hebben :P


Maar als ik dan weer naar mijn Subaru WRX kijk, dan is daar echt wel veel beter over nagedacht. Lampjes, simpel. Radiator vervang je binnen een half uur, slechts 2 boutjes, slangklemmen, de ventilator en je tilt het er zo uit. Intercooler kan je zo bij want die ligt bovenop (gaat eigenlijk nooit stuk). Remblokken kan je vervangen zonder de klauw eraf te halen. Vervangen van de distributieriem is een eitje want door de boxer ligt het mooi aan de voorkant. Achterste bus van de draagarmen kan je er zo afschroeven en nieuwe opzetten zonder de volledige draagarm eraf te halen. Alleen het oliefilter zit niet zo handig.

Het gaat alleen bijna nooit stuk :D.
Ed
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlemmermeer
Berichten: 745
Geregistreerd: 11 / 2008
Subject:

Re: Betrouwbaarheid V70 dieptriest...volgens consumentenbond

 · 
Posted: 26.08.2019 - 12:59  ·  #89
Quote door Tenck

Quote door [-Tom-]

Quote door Ed

Quote door V70R^2





Ik zie dan ook een lange lijst met Franse ellende, als een koplampje vervangen meer dan 1minuut werk is moet je die auto gewoon laten staan, dat is een fout in de verhouding tussen designer en de persoon verantwoordelijk voor productie welke wel met de klant mee denkt.

Iets wat de Fransen per definitie niet doen, en de luitjes uit het verre oosten expert in zijn.


Mwa, een avensis waarbij de bumper eraf moet als er een lampje moet worden vervangen is niet echt mee denken met de klant

Ha, die wilde ik ook posten. Lamp linksvoor (als je voor de auto staat) kan je vervangen zonder de bumper er af te halen, moet je wel Japanse handjes hebben :P


Maar als ik dan weer naar mijn Subaru WRX kijk, dan is daar echt wel veel beter over nagedacht. Lampjes, simpel. Radiator vervang je binnen een half uur, slechts 2 boutjes, slangklemmen, de ventilator en je tilt het er zo uit. Intercooler kan je zo bij want die ligt bovenop (gaat eigenlijk nooit stuk). Remblokken kan je vervangen zonder de klauw eraf te halen. Vervangen van de distributieriem is een eitje want door de boxer ligt het mooi aan de voorkant. Achterste bus van de draagarmen kan je er zo afschroeven en nieuwe opzetten zonder de volledige draagarm eraf te halen. Alleen het oliefilter zit niet zo handig.

Het gaat alleen bijna nooit stuk :D.


Maar dat is ook alweer een wat oudere auto. Bij de 850 pak ik ook zo de radiateur eruit. Moderne auto's hebben gewoon heel veel plastic rondom het blok.
En wel eens een koppeling vervangen van de Suub?

Wel hele gave bak zo'n WRX. Altijd al op mijn lijstje gestaan, maar helaas nog nooit mogen bezitten.
Tenck
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 686
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Betrouwbaarheid V70 dieptriest...volgens consumentenbond

 · 
Posted: 26.08.2019 - 14:23  ·  #90
Quote door Ed

Quote door Tenck

Quote door [-Tom-]

Quote door Ed

Quote door V70R^2





Ik zie dan ook een lange lijst met Franse ellende, als een koplampje vervangen meer dan 1minuut werk is moet je die auto gewoon laten staan, dat is een fout in de verhouding tussen designer en de persoon verantwoordelijk voor productie welke wel met de klant mee denkt.

Iets wat de Fransen per definitie niet doen, en de luitjes uit het verre oosten expert in zijn.


Mwa, een avensis waarbij de bumper eraf moet als er een lampje moet worden vervangen is niet echt mee denken met de klant

Ha, die wilde ik ook posten. Lamp linksvoor (als je voor de auto staat) kan je vervangen zonder de bumper er af te halen, moet je wel Japanse handjes hebben :P


Maar als ik dan weer naar mijn Subaru WRX kijk, dan is daar echt wel veel beter over nagedacht. Lampjes, simpel. Radiator vervang je binnen een half uur, slechts 2 boutjes, slangklemmen, de ventilator en je tilt het er zo uit. Intercooler kan je zo bij want die ligt bovenop (gaat eigenlijk nooit stuk). Remblokken kan je vervangen zonder de klauw eraf te halen. Vervangen van de distributieriem is een eitje want door de boxer ligt het mooi aan de voorkant. Achterste bus van de draagarmen kan je er zo afschroeven en nieuwe opzetten zonder de volledige draagarm eraf te halen. Alleen het oliefilter zit niet zo handig.

Het gaat alleen bijna nooit stuk :D.


Maar dat is ook alweer een wat oudere auto. Bij de 850 pak ik ook zo de radiateur eruit. Moderne auto's hebben gewoon heel veel plastic rondom het blok.
En wel eens een koppeling vervangen van de Suub?

Wel hele gave bak zo'n WRX. Altijd al op mijn lijstje gestaan, maar helaas nog nooit mogen bezitten.


De Subaru is uit 2005, en mijn Volvo uit 2003. Dus wat mij betreft wel goed vergelijkingsmateriaal. Die koppeling is inderdaad wel een ding, maar ik heb het nog niet hoeven doen. Ik zit op 210k km met de originele koppeling en heb nog geen problemen, ondanks het extra vermogen tov standaard.

Maar dit ga ik wel laten doen mocht het zover komen. Er zijn een aantal Subaru specialisten die dit in een paar uur met hun ogen dicht kunnen. En dan ben je zo'n 500-600 euro verder voor een gevlakt vliegwiel, nieuwe koppelingset en montage. Volgens mij mag je bij Volvo daar nog wel een 1 voor zetten.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0