ik zal hier wel eens wat foto s opzetten als ik een kachelmotor van een scenic 2 eruit ga halen moet je heel de bovenkant van het dashbord eruit schroeven
En van alle rotigheden van citroen picasso s van na 2001 schop je zo een gat in aan de zijkant in de dorpel is net peperkoek....
Opel 1.0 en 1.2 motoren in een corsa b en c liggen bijna allemaal kapot fiat 1.3 diesels ook 1 brok ellende
Ook vandaag weer een mazda 6 op de brug 2002 kon je achter gewoon de matten van binnen naar buiten trekken .......
man man man wat een bagger
een kennis van mij een peugeot 1.6 thp 308 gehad bij 30 000 km brandstof pomp kapot bij 75.000 km de turbo naar de verkeerd
en niks als storing en storingen erin
Ik ben net terug van een paar weken kamperen met de vouwwagen in Frankrijk, 2500 probleemloze kilometers gereden met de V70, wat ook wel komt omdat ik vlak voor de vakantie een en ander preventief heb laten vervangen c.q. goed onderhoud heb laten geven, daar is Poika zeker een dag mee bezig geweest.
Op de camping waar ik het langst heb gestaan, waren met mij erbij maar liefst vier kampeerders met een V70, later kwam ik erachter dat het er eigenlijk vijf waren, maar eentje had de camping nooit gehaald en had van de ANWB een splinternieuwe V60 als leenauto, die ze helemaal uit Nederland kwamen brengen, want huurauto's met trekhaak hebben ze niet in Frankrijk.
Hun V70 classic strandde met koelproblemen in noord Frankrijk. Lokale garage in Frankrijk zei kapotte koppakking, gaat je 1500 euro kosten en de garage had geen tijd, reparatie was pas klaar in september. Ze vertrouwden het niet, na veel gesoebat met de ANWB die de auto ter plekke wilde laten slopen is de auto naar hun vaste Volvospecialist (Van West) getransporteerd. Die constateerde een lekke kachelradiateur, kosten iets meer dan 300 euro en de auto is weer in orde...
Er was ook een V70NN 2.0 (net zo een als ik heb), die eerder tijdens hun vakantie in Portugal was gestrand met een kapotte drukgroep. Daar konden ze 'm wel laten maken, kosten waren lager dan wat het ze in Nederland had gekost omdat de Portugezen een lager uurloon hebben. Maar toch ruim 1000 euro lichter.
Nog een V70NN (een 2.0D) met pech, maar dat had niks met Volvo te maken, uit puur vandalisme is tijdens een bezoek aan een naburig stadje het raam ingeslagen. Plaatselijke autoruitspecialist wist zich geen raad met Volvo en heeft een noodruit geplaatst.
De overige twee V70's op de camping, een T4 en de mijne, hadden geen pech.
Zegt dit iets over de kwaliteit van Volvo? De V70 classic was meer dan 20 jaar oud, dan loop je met elk merk en type auto wel risico. De V70NN van 10 jaar oud had de drukgroep van de koppeling stuk bij 175.000 km, wat vrij vroeg is, maar je weet niet hoe er mee is gereden natuurlijk, en het is wel een slijtagedeel.
Ikzelf heb met mijn destijds 7 jaar oude V70 één keer, op kerstavond 2017, echt pech gehad: brandstofpomp deed het niet meer.
Met Renaults en Peugeots die een stuk jonger waren (0-4 jaar oud, oftewel leasebakken) heb ik nog veel meer en veel duurdere ellende gehad, Peugeot 206 2.0 HDi (2002) die door prutswerk van de garage (oliefilter en aftapplug niet vastgedraaid) zonder olie, kwam te staan en bij 100.000 km ging de turbo stuk, Peugeot 308 1.6-16V HDi (2007) waar echt van alles aan stuk ging; elektronica die op hol sloeg, koppeling kapot bij 90.000 km, de grootste rampenbak was een Renault Mégane 1.4-16V (2004) op LPG die zo beroerd afgewerkt was dat het wel leek alsof die 3x zo oud was en 3x zoveel km. had gelopen. Ook de LPG-installatie was een bron van storingen, maar dat kan ik Renault niet aanrekenen.
Even afkloppen op ongeverfd houd: de Volvo 480 met zijn Renault-techniek heeft mij nog nooit laten staan, alle ellende was wel op te lossen door zelf naar de garage te rijden, ik heb nog nooit de ANWB hoeven bellen. Dat was met mijn vorige hobby-auto wel anders, die had aan de lopende band ellende waar ik echt onderweg mee stil kwam te staan, tot aan bedrading die in de fik vloog toe...
Zonder Ford bestond Mazda hoogst waarschijnlijk al heel lang niet meer.
Zonder geld van Ford was Mazda inderdaad allang failliet, net als Nissan zou zijn omgevallen als Renault er geen geld had ingestopt. En Ford was grootaandeelhouder van Mazda, maar geen eigenaar, zoals bij Volvo. De Japanners ontwikkelden in de tussentijd rustig door, Ford nam eerder Mazda dingen over dan andersom. De 1.8 en 2.0 motoren in de C30/S40/V50/V70 respectievelijk Focus/Mondeo zijn door Mazda ontwikkeld.
Roest is wel een issue bij de Mazda 6.
Hhhmm, ik ben niet zo zeker van de voordelen van een groot aandeelhouder uit de USA.
Kijk naar SAAB en Opel, geen patent meer in huis, ontwikkelafdeling door 10 gedeeld en nu failliet/noodlijdend. Lang leve GMC!
De overige twee V70's op de camping, een T4 en de mijne, hadden geen pech.
Zegt dit iets over de kwaliteit van Volvo? De V70 classic was meer dan 20 jaar oud, dan loop je met elk merk en type auto wel risico. De V70NN van 10 jaar oud had de drukgroep van de koppeling stuk bij 175.000 km, wat vrij vroeg is, maar je weet niet hoe er mee is gereden natuurlijk, en het is wel een slijtagedeel.
IS dit nu cynisch bedoeld, krijg de indruk uit je verhaal van niet, maar vind 3 uit 5 de camping niet halen een op zijn zachtst gezegd droevig resultaat. Ben het wel met je eens dat het oude auto’s zijn, maar alles valt en staat dan met goed onderhoud.
Nee, dat was niet cynisch bedoeld, en het is zeker niet representabel. Het is denk ik puur toeval dat er van de campinggasten juist die met een V70 pech kregen. Eentje was domweg slachtoffer van vandalisme of poging tot inbraak (ingeslagen ruit), had elk merk kunnen zijn, eentje had last van ouderdom (lekke kachelradiator), wat geen schande is na ruim 20 jaar en moeilijk te voorspellen is, en eentje had echt pech (defecte drukgroep), wat je eigenlijk niet goed aan kunt zien komen en waar preventief onderhoud best een investering is. Daar loopt elders op dit forum een draadje over.