Betrouwbare turbo merken

Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

Betrouwbare turbo merken

· 
Posted: Gisteren om 13:43  ·  #1
Nissens kennen we wel, grote Deense jongen die vooral bekend is van alles wat met koeling te maken heeft.
Maar sinds een jaar of 7 maken ze ook turbo's.
De Golf 5 2.0 TDI (waarvan we even dachten dat er een 1.9 in ligt) van mijn vriendin heeft een wat minder levendige turbo dus ik zoek naar een nieuwe. Gebruikt zijn er een paar te krijgen maar het bevalt me niet helemaal. Revisie ook naar gekeken, zit me ook nog niet helemaal lekker.
Er zit nu een Garrett op, een grote naam in de turbo wereld.
Zo ook KKK en BorgWarner. Maar die zijn een stuk duurder, echt 200 euro wel.
De Nissens 93099 is te koop voor een dikke 600 euro, maar is Nissens een betrouwbare turbo bouwer inmiddels? Ik struin de hele avond al het internet af maar krijg geen duidelijk antwoord.

Ter Stege in Emmen (in de buurt) hebben we gebeld. Hij gaf direct aan dat de 1.9 BLS motor geen Garrett turbo heeft, zou een BorgWarner op moeten zitten. Maar nu blijkft dus dat er toch een 2.0 BMM blok in die Golf ligt dus zal hem nog eens vragen.
Reviseren kan hij niet voor deze turbo, en hij zou kijken of hij wat heeft liggen maar geen reactie meer gehad.

Anderen gemail. LR Turbochargers, reviews zijn niet heel bijzonder en de reactie per mail was iets van 'hallo, deze turbo wij kan reviseren compleet kost 300 euro'.
Eentje in Groningen zat rond 400 ex btw, en in Amersfoort zat nog eentje met pakkingset ook rond die prijs. 100 euro er bij en je hebt een nieuwe Nissens.

Vandaar de vraag, is Nissens tegenwoordig een goede keuze?
Is hier iemand met ervaring in deze wereld?
Gimle
Supporting Member
Geslacht:
Homepage: royalcrystalline.n…
Subject:

Re: Betrouwbare turbo merken

· 
Posted: Gisteren om 14:30  ·  #2
Geen idee, maar ik heb Copilot even voor je gevraagd. Dit is wat hij erover zei:

Nissens is een relatief nieuwe speler op de turbomarkt in vergelijking met gevestigde merken zoals Garrett en KKK (nu BorgWarner). Hoewel Nissens bekend staat om zijn hoogwaardige koel- en airconditioningcomponenten, is hun reputatie in de turbomarkt nog in opbouw.

Garrett en KKK/BorgWarner hebben een lange geschiedenis en staan bekend om hun betrouwbaarheid en prestaties. Garrett-turbo's zijn vaak geprezen om hun technologische innovatie en vermogen om hoge vermogens te leveren, terwijl KKK-turbo's bekend staan om hun snelle spool-tijden en duurzaamheid12.

Nissens-turbo's worden steeds populairder en worden geprezen om hun goede prijs-kwaliteitverhouding. Echter, omdat ze nog relatief nieuw zijn in deze markt, is er minder langetermijninformatie beschikbaar over hun betrouwbaarheid in vergelijking met Garrett en KKK3.

Als je op zoek bent naar een turbo met een bewezen staat van dienst, zijn Garrett en KKK veilige keuzes. Als je echter openstaat voor een nieuwere optie met potentieel goede prestaties tegen een lagere prijs, kan Nissens het overwegen waard zijn.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: Gisteren om 14:44  ·  #3
Tja, leuk, maar als we het forum gaan volgooien met AI-gegenereerde antwoorden dan is het einde zoek. Want AI wordt gevoed met info van internet... eigenlijk zegt jouw bericht precies hetzelfde als wat Jeroen daarboven zelf al schreef, zij het in iets geruststellender termen - zonder er echt iets vanaf te weten.
Prachtige tool maar laten we die gebruiken waar ze goed voor zijn, en dat is niet per definitie de waarheid vertellen / ervaringsdeskundig zijn.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: Gisteren om 17:09  ·  #4
Dat zegt NIssens er zelf ook over, gewoon marketing verhaal.
Maar ik vraag eigenlijk naar ervaringen of iemand die veel met turbo's doet.

De Nissens zit op 612 euro bij Winparts, Garrett hebben zij niet.
Bij Motointegrator kost de Garrett 615 euro, de Nissens is niet leverbaar en staat geen prijs bij maar je kan raden dat die daar een stuk goedkoper is.
Met een beetje geluk gaat er vrijdag nog een mooie korting af.
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: Gisteren om 18:18  ·  #5
Ik heb meer met de Garret turbo , maar dat is omdat ik vroeger geregeld in de fabriek in de usa kwam , waar ze vliegtuigmotoren bouwen .
Is ook een soort turbo !
McGyver
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: Gisteren om 20:59  ·  #6
Quote door Jeroen
De Golf 5 2.0 TDI (waarvan we even dachten dat er een 1.9 in ligt) van mijn vriendin heeft een wat minder levendige turbo dus ik zoek naar een nieuwe.
De 2.0 TDI is er in vele configuraties en vermogens. Waarom ga je niet opzoek naar een gebruikte/gereviseerde turbo van de 140pk versie?
Tenck
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: Vandaag om 13:16  ·  #7
Zullen die Nissens niet gewoon refurbished turbo's zijn? Als je nieuwe remklauwen van merk X koopt zijn dat ook meestal refurbished klauwen.

Selected quotes for multi-quoting:   0