Bij aanzetten contact waarschuwingslampje brand niet

Motormanagementsignaal doet het neit

Simonron
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 67
Subject:

Bij aanzetten contact waarschuwingslampje brand niet

· 
Posted: 12.08.2012 - 15:42  ·  #1
Hallo allemaal,

Gisteren mijn Volvo V70 opgehaald. Rijdt als een zonnetje op LPG. En dat bij een stand van 290.000 km!
Nu valt me op dat ik bij aanzetten contact alle lampjes zie branden, behalve het waarschuwingslampje in het midden van het instrumentenpaneel. Dit betekent volgens de handleiding dat deze niet werkt.

Ik denk dat dit z.s.m. verholpen moet worden om eventuele waarschuwingen wel door te kunnen krijgen. Ik heb al even gezocht of het een zekering kan zijn, maar ik zie geen relatie tussen het lampje en de genoemde zekeringnummers

Wat is jullie mening hieromtrent.
...

Subject:

Re: Bij aanzetten contact waarschuwingslampje brand niet

· 
Posted: 12.08.2012 - 17:15  ·  #2
...
Simonron
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.08.2012 - 17:35  ·  #3
Bedankt voor je reactie.

Het is inderdaad het driehoekje en ik heb gedaan wat je zei en het klopt dat het lampje dan wel gaat branden!
Dus helemaal geen probleem. Gelukkig maar :D
...

Subject:

· 
Posted: 12.08.2012 - 17:52  ·  #4
...
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 12.08.2012 - 18:26  ·  #5
Quote door Simonron

Bedankt voor je reactie.

Het is inderdaad het driehoekje en ik heb gedaan wat je zei en het klopt dat het lampje dan wel gaat branden!
Dus helemaal geen probleem. Gelukkig maar :D

Valt al weer mee dus.
O ja, dit lampje heeft ook nog eens 2 kleuren t.w., geel en rood.
Geel is om je te attenderen, bij rood kun/ mag je niet meer rijden.
Hopelijk zie je ze onder het rijden niet oplichten, want dan is er wel degelijk iets aan de hand.
Simonron
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.08.2012 - 13:09  ·  #6
Wat fijn om zo'n Volvo forum te hebben waar dit soort kennis zit.
Ik hoop dat ik ook nog in het stadium kom dat ik mijn kennis kan delen :happy:

Nu ging gisteravond een seconde of 5 het "motorblok"teken rechts op het dashbord branden.
De auto stotterde toen ook maar daarna herstelde zich het en ging het lampje uit.
Het was bij het optrekken vanaf een lage snelheid (30km/u)

Aangezien ik garantie heb vanochtend even contact gezocht met de garage. Deze raadt aan even af te wachten, want misschien is het maar iets eenmaligs. Anders kan ik bij mijn garage ter plaatse langs gaan om e.e.a. te controleren.

Ik was al wat wijzer geworden op het forum doordat ik andere verhalen over deze uitlaatgas-melding had gevonden. Ik zie dat de witte sticker op mijn gasklephuis zit dus deze is nog niet vervangen. Ik denk daar meteen aan omdat de auto ook stotterde.
Zit ik in de goede denkrichting.

PS.
Is het handiger deze vraag onder een ander topic te stellen?
...

Subject:

· 
Posted: 13.08.2012 - 14:25  ·  #7
...
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.08.2012 - 17:28  ·  #8
Quote door Laguna-S60

Lampje brandt niet als je ETM niet deugt.

is dus wat anders geweest, maar lampje is weer uit toch?
gewoon door blijven rijden en dan laten uitlezen bij de Dealert, kun je veel meer mee dan met een bosch computer...

Inderdaad, klinkt alsof hij te laag uit de toeren moest komen ( slaat dus nog net niet af ).
Simonron
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.08.2012 - 19:00  ·  #9
Vanmiddag deed het probleem zich weer voor. Mijn vrouw vertelde dat ze na afremmen weer goed gasgevend optrok.
Dus zou dat misschien wel kunnen vanuit laag toerental. Maar is dat dan gewoon dat er een melding verschijnt en de auto stottert?

Morgen maar even langs de volvo-dealer (andere dan verkopende partij) om te zien of hij wat kan uitlezen.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.08.2012 - 19:18  ·  #10
Quote door Simonron

Vanmiddag deed het probleem zich weer voor. Mijn vrouw vertelde dat ze na afremmen weer goed gasgevend optrok.
Dus zou dat misschien wel kunnen vanuit laag toerental. Maar is dat dan gewoon dat er een melding verschijnt en de auto stottert?

Dus er komt een melding en vervolgens begint de auto te stotteren.
Nee, dat lijkt mij niet de bedoeling.

Quote door Simonron

Morgen maar even langs de volvo-dealer (andere dan verkopende partij) om te zien of hij wat kan uitlezen.

Ik ben nieuwsgierig wat eruit komt.
Succes.
...

Subject:

· 
Posted: 13.08.2012 - 19:56  ·  #11
...
Simonron
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.08.2012 - 17:01  ·  #12
Vanmiddag bij de volvo-dealer in Apeldoorn geweest.
Begon al met een van de eigenaren die aan de balie vd werkplaats stond en op mijn verhaal dat de V70 op gas reed reageerde met;
"ja... verbaast me niets. Deze auto is niet gemaakt voor rijden op gas" Zeer bijzonder voor iemand die misschien wel 70% van zijn geleverde V70's op benzine met gas laat vertrekken.
Kwam me om eerlijk te zijn meteen onsympathiek over en nodigt niet uit voor een hernieuwde kennismaking in de toekomst.

Maar goed daar gaat het niet om.
Aangesloten op de diagnose apparatuur en 0 meldingen gevonden. Wat dieper spittend en de cylinders op waarden controlerend leverde ook niets op. Waarden kwamen nagenoeg overeen met hetgeen verwacht werd.
Als laatste even gechecked of er wel volvo-bougies inzaten want daar is de auto als deze op gas rijdt gevoeliger voor. Ook dat was het geval en ze konden nog wel 20.000 km mee.

Dus aan de ene kant blij dat alles gewoon goed lijkt. Aan de andere kant ongerust omdat ik nu nog niet weet wat de oorzaak is.

Het vervelende is dat ik nog niet een keer een melding gezien heb. Mijn vrouw is in beide gevallen de ongelukkige geweest.....

De garage waar ik de auto gekocht heb (auto-uniek uit Mill) is zeer meewerkend en biedt alle gelegenheid om de dingen te onderzoeken. Hij betaalt ook de kosten hiervan en vraagt nadrukkelijk om bij een nieuwe melding direkt contact op te nemen.

En voor de rest rijdt de auto werkelijk als een zonnetje en zit als een sofa. Blij dat ik weer Volvo rij!
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.08.2012 - 18:17  ·  #13
Quote door Simonron

Vanmiddag bij de volvo-dealer in Apeldoorn geweest.
Begon al met een van de eigenaren die aan de balie vd werkplaats stond en op mijn verhaal dat de V70 op gas reed reageerde met;
"ja... verbaast me niets. Deze auto is niet gemaakt voor rijden op gas" Zeer bijzonder voor iemand die misschien wel 70% van zijn geleverde V70's op benzine met gas laat vertrekken.
Kwam me om eerlijk te zijn meteen onsympathiek over en nodigt niet uit voor een hernieuwde kennismaking in de toekomst.

Maar goed daar gaat het niet om.
Aangesloten op de diagnose apparatuur en 0 meldingen gevonden. Wat dieper spittend en de cylinders op waarden controlerend leverde ook niets op. Waarden kwamen nagenoeg overeen met hetgeen verwacht werd.
Als laatste even gechecked of er wel volvo-bougies inzaten want daar is de auto als deze op gas rijdt gevoeliger voor. Ook dat was het geval en ze konden nog wel 20.000 km mee.

Dus aan de ene kant blij dat alles gewoon goed lijkt. Aan de andere kant ongerust omdat ik nu nog niet weet wat de oorzaak is.

Het vervelende is dat ik nog niet een keer een melding gezien heb. Mijn vrouw is in beide gevallen de ongelukkige geweest.....

De garage waar ik de auto gekocht heb (auto-uniek uit Mill) is zeer meewerkend en biedt alle gelegenheid om de dingen te onderzoeken. Hij betaalt ook de kosten hiervan en vraagt nadrukkelijk om bij een nieuwe melding direkt contact op te nemen.

En voor de rest rijdt de auto werkelijk als een zonnetje en zit als een sofa. Blij dat ik weer Volvo rij!

Misschien je vraag hier ook maar eens plaatsen ?
Greyline
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Subject:

· 
Posted: 14.08.2012 - 18:49  ·  #14
... ik zou me niet zoveel zorgen maken om de Volvo, maar des te meer om je echtgenote.
Heb je haar al eens laten uitlezen :D :sleep:
Simonron
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.08.2012 - 22:02  ·  #15
Eureka! :D :-)

Selected quotes for multi-quoting:   0