bij inschakelen alarm geen lichtsignalen

M@rcello
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 40
Subject:

bij inschakelen alarm geen lichtsignalen

· 
Posted: 07.06.2015 - 10:15  ·  #1
Zoals titel het al zegt geen schokkende dingen maar wel een interesse kwestie.

Als ik mijn auto dicht doe met AB gaat alles op slot en het alarm aan, maar krijg ik geen licht signalen. Als ik mijn auto vervolgens weer open doe dan krijg ik wel 2 knipper signalen. Kan ik dit zelf oplossen? Ik had namelijk gelezen dat met op slot doen de licht signalen 1 x lang zouden moeten branden....

Greetz M@rcello
Bartje-V70
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Re: bij inschakelen alarm geen lichtsignalen

· 
Posted: 07.06.2015 - 10:35  ·  #2
Hetzelfde gehad bij een vorige auto, geen Volvo overigens. maar daar werkte het als volgt:
Het 1x branden van de lampen bij het op slot zetten is een teken van het alarmsysteem dat aan alle voorwaarden voldaan is om het alarm actief te zetten. Geen lichtsignaal betekent dat het alarm niet actief is.
Toen bij mij het lichtsigaan uitbleef was het nog behoorlijk zoeken maar uiteindelijk bleek dat de detectie van een gesloten motorkap niet doorkwam.
M@rcello
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.06.2015 - 10:47  ·  #3
dat is dan aardig zoeken ja.
Naar mijn weten is wel alles goed dicht. en als ik met het inschakelen een deur open doe dan gaat het alarm wel af, dus hij is wel geactiveerd.

dan de motorkap en de binnen sensoren (die ik overigens niet zie zitten) ook maar eens testen en de kofferbak......Hoe krijg ik die trouwens open als het alarm er op staat???
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 07.06.2015 - 11:51  ·  #4
Als het goed is, niet ;-)

Maar je kan proberen om eerst de motorkap te ontgrendelen, en daarna het alarm er op te zetten. En dan de motorkap volledig te openen? Misschien werkt dat.
maurits
In nagedachtenis
Geslacht:
Leeftijd: 66
Subject:

· 
Posted: 07.06.2015 - 13:58  ·  #5
M@rcello
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.06.2015 - 22:04  ·  #6
Heel vreemd, maar ondanks dat ik dacht dat alles goed gesloten was en dat er geen "andere" dingen waren werkte de lampen dus niet.

Nu vandaag zowel de motorkap en de kofferbak open gehad te hebben viel me net eigenlijk op dat de lampen nu weer wel werken.......conclusie, waarschijnlijk toch iets wat niet helemaal goed dicht is geweest..

tot slot dus, in zover is het probleem verholpen.....thx voor de mogelijke opties.

En maurits, uitlezen is inderdaad een optie, al wil ik zelf in korte tijd nog een DICE aanschaffen. Vind het toch ook wel makkelijk om als het nodig is uit te kunnen lezen en gelijk een klein dingetje veranderen dat de tijd van je verlichting langer blijft na branden .

Greetz
Martind8b
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 60
Subject:

· 
Posted: 08.06.2015 - 08:02  ·  #7
Ik heb hetzelfde een keer gehad. met een lege accu als gevolg.
Mij was inderdaad ook opgevallen dat mijn knipperlichten opeens niet meer de vaste
' procedure' volgde. Toen de ANWB langs kwam voor de lege accu werd duidelijk wat er waarschijnlijk gebeurd was.
Volgens de beste man werkte alles goed, zoals accu en dynamo.
Wat me opeens wel te binnenschoot was dat de knipperlichten anders werkte na
controle van het oliepeil. Bij het openen van de motorkap is waarschijnlijk het relais
daar (van het alarm) blijven hangen en heeft mijn accu leeggetrokken.
Volgende keer als de alarmlichten raar doen is een keer extra openen en sluiten
van de motorkap waarschijlijk de oplossing.

Groeten Martin.
hsv70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 29.08.2015 - 21:07  ·  #8
Toch handig, dit forum :thumb: .

Vanavond de Volvo's van mijzelf en de vrouw even gewassen en de vloeistoffen gepeild.
Toen ik mijn eigen Volvo, de V70 met de AB afsloot zag ik geen alarmlichten knipperen.
Bij openen knipperden ze wel. Indicator van het alarm op het dashboard knipperde wel.
Een lichte vorm van stress maakte zich meester van mij :wtf: , wat was er aan het handje.
Alle deuren nagelopen, kofferklep open en dicht, stukje rijden, ja je probeert wat, echter niks hielp.

Dus maar eens op dit alwetend forum rondgeneusd en gelukkig kwam ik dit topic tegen.
Daar ik de motorkap open heb gehad voor de vloeistoffencontrole, deze maar eens bekeken.
Deze zat dicht. De wijsheid die Martin hierboven met ons deelde ook maar eens op mijn Volvo toegepast, motorkap opnieuw geopend en gesloten en de lampjes knipperen weer als vanouds (voorzover je dit kunt zeggen bij 3 maanden eigendom).

Stress weg, koud beugeltje Grolsch open en lekker op het bankje in de voortuin van de schone V70 genieten.....
Martind8b
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 60
Subject:

· 
Posted: 29.08.2015 - 22:38  ·  #9
Ik zeg niet dat dit altijd de oplossing is :-) , maar ik ben blij dat het jou geholpen heeft.
Nadien heb ik nog regelmatig de vloeistoffen gecontroleerd, maar ik heb er geen last meer van gehad.
Groeten Martin.
J.W.
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 30.08.2015 - 10:40  ·  #10
Ik heb dit ongemakje ook wel eens. Gewoon de motorkap wat harder dicht gooien, dan werkt t weer. Er zit een extra slot links uit het midden. Deze is onderdeel van het alarmsysteem en wordt soms niet geactiveerd bij t sluiten.
tackle
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 28.09.2015 - 14:59  ·  #11
kofferbak en motorkap een keer harder dichtdoen. Probleem vaak opgelost.
henkiepenkie
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 68
Subject:

· 
Posted: 01.10.2015 - 21:58  ·  #12
superforum.....!!!!

sinds afgelopen maandag hetzelfde probleem. na het forum er op na geslagen te hebben de motorkap (die open was geweest) met een flinke klap dicht te hebben gegooid branden de knippers weer bij het op slot zetten. :thumb: :thumb:

dank voor de info!
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 01.10.2015 - 22:15  ·  #13
Of het scharnier vervangen (waar de bedrading aanzit), mocht je deze niet goed gangbaar meer krijgen.
Vindt je motorkap ook fijn. :yes:
julles
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 39
Homepage: facebook.com/julle…
Subject:

· 
Posted: 02.10.2015 - 03:08  ·  #14
Ik denk dat ik er ook achter ben. Heb het zelf ook bij mijn v70. Maar hierbij werkt het slotje van de tankklep niet. Deze gaat niet op slot. Dus denk ik dat het hieraan ligt.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 02.10.2015 - 06:11  ·  #15
De tankklep heeft een vertraging van ca. 10 minuten.

Selected quotes for multi-quoting:   0