Bij warme motor slecht stationair V70T 2000

Frits Vleugelmoer
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 61
Subject:

Bij warme motor slecht stationair V70T 2000

· 
Posted: 30.06.2013 - 11:37  ·  #1
Heb deze auto gekocht met dit probleem en na een speurtocht de oorzaak gevonden die ik met jullie wil delen.Motorstoringslampje brand en als je hem reset komt de storing na enkele dagen terug.Als je hem koud start loopt hij goed tot hij op temperatuur is,dan staat hij te bokken en te licht te ploffen in de uitlaat.Klinkt alsof de ontsteking doorslaat.Je hoort soms ook de pierburg klep naar de turbo klikken.Als je van stationair ineens het gaspedaal intrapt ploft hij in de uitlaat.Hij loopt zo slecht stationair dat je de verlichting ziet veranderen van lichtsterkte.Als je nu de stekker van de nokkenasversteller lostrekt loopt hij goed stationair.Heb eerst de pakking vervangen door een uitvoering met een filtertje.Heb de nokkenasversteller extern met 12 volt aangesloten en je hoorde hem klikken maar zag niks gebeuren in de oliekanaaltjes die erin zitten.Aangezien ik ook geen vergelijk had heb ik hem teruggeplaatst met de pakking.Probleem was echter niet opgelost.Toen heb ik een versteller van een sloper op de kop getikt en die aangesloten op 12 volt waarin je WEL een stiftje heen en weer zie klikken als je er spanning opzet.Deze geplaatst en storingslampje gereset en probleem was opgelost! Hoop dat ik hiermee iemand een hele speurtocht kan besparen.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

Re: Bij warme motor slecht stationair V70T 2000

· 
Posted: 30.06.2013 - 11:56  ·  #2
Luc,

Thanx voor de feedback.
Aangezien dit probleem wel vaker voorkomt, denk ik dat je hier een flink aantal zoekproblemen mee kunt voorkomen. ;-)
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 30.06.2013 - 14:32  ·  #3
Goeie info. Nooit geweten cq verwacht dat dit onderdeel ook op stationair toerental invloed heeft.
tommeke15
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 04.07.2015 - 16:25  ·  #4
Je hebt 12 volt aangesloten zeg je eentje is massa op de aansluiting en 1tje is de plus, direct van de accu??? Mijne loopt namelijk ook slecht bij warme motor. Proberen waard alvast bedankt.

Selected quotes for multi-quoting:   0