Hai!
Ik dacht eerst dat het in de bak zat, het bijgeluid, maar het is gekoppeld aan de motor of andere draaiende delen.
Bij de eerste versnelling loopt het met de toeren mee, van 1200 tot 3000 toeren (bij 1200 middentoon en bij 3000 is het hoogtonig).
Van binnen is het in de eerste versnelling enorm goed hoorbaar. Van buiten hoor je het bij acceleratie beneden de 50km/h erg goed. Als je buiten staat, maar ook met het raampje naar beneden. Het overstemt nu het prachtige motorgeluid.
Als de toeren boven de 5000rpm lopen, dan komt het bijgeluid duidelijk hard en hoogtonig en wordt het steeds hoger tot 6700 toeren.
Iemand een idee? Wordt er een beetje gek van.
PS.
Het is niet het turbo geluid, dat is in mijn S80 niet te horen. Dat is het prachtige gefluit, dit is meer een irritante toon/fiew die laag begint en steeds hoger wordt.
Als de geartronic schakelt, zakt het geluid weer naar een lagere toon. Lijkt met de toeren mee te lopen.
Hoop het goed omschreven te hebben!
Ik dacht eerst dat het in de bak zat, het bijgeluid, maar het is gekoppeld aan de motor of andere draaiende delen.
Bij de eerste versnelling loopt het met de toeren mee, van 1200 tot 3000 toeren (bij 1200 middentoon en bij 3000 is het hoogtonig).
Van binnen is het in de eerste versnelling enorm goed hoorbaar. Van buiten hoor je het bij acceleratie beneden de 50km/h erg goed. Als je buiten staat, maar ook met het raampje naar beneden. Het overstemt nu het prachtige motorgeluid.
Als de toeren boven de 5000rpm lopen, dan komt het bijgeluid duidelijk hard en hoogtonig en wordt het steeds hoger tot 6700 toeren.
Iemand een idee? Wordt er een beetje gek van.
PS.
Het is niet het turbo geluid, dat is in mijn S80 niet te horen. Dat is het prachtige gefluit, dit is meer een irritante toon/fiew die laag begint en steeds hoger wordt.
Als de geartronic schakelt, zakt het geluid weer naar een lagere toon. Lijkt met de toeren mee te lopen.
Hoop het goed omschreven te hebben!